خانه » همه » مذهبی » نسل از مرد

نسل از مرد


نسل از مرد

۱۳۹۲/۱۰/۲۱


۱۱۳ بازدید

سوالی برایم بوجود آمده و اینکه وقتی گفته می شود نسل انسان تا ۷۰ نسل از باقیات صالحات محسوب می گردد آیا این برای مردهاست یا برای زنها واینکه چرا اسم فامیل بچه از فامیل مرد گرفته می شود؟؟


درست است که انسان در رحم زن رشد یافته وپرورش پیدا می کند وحتی در دامن اوبه کمال می رسد ولی  نسل انسانها از مردها است چون از پشت مرد است که اسپرم به زن منتقل می شود وتخمک ها را درزن بارور می کند واین موضوعی است که درهمه دنیا پذیرفته شده است ونسل را مربوط به پدر می دانند .
ازجهت علمی هم مطلب چنین است که رحم مادر هرچقدر هم پاک ومطهر باشد ولی این نطفه مرد است که طهارت ویا خباثتش تاثیر در فرزند می گذارد ، والبته اگر رحم ناپاک باشد ، نطفه خبیث، تاثیرچند برابر درآن دارد واگر نطفه پاک باشد تاثیر رحم  ناپاک مادر در فرزند، بسیار کمتر ازنطفه ناپاک ورحم پاک در آن است!
واز اینجا پاسخ این سؤال که «چرا اسم فامیل بچه از فامیل مرد گرفته می شود » روشن می شود وازاینکه درهمه جای عالم چنین است که نام خانوادگی پدر به فرزند منتقل می شود، دلالت میکند که درک عامه مردم براین است که ، نطفه مرد، تاثیر گذاری در تکون شخصیت آینده فرزند دارد، گرچه نطفه را، یکی از عوامل تکون شخصیت می شمرند وعوامل دیگری مانند شیر مادر ویاچگونگی نگهداری او وموارد دیگر نیزهمه در این موضوع دخالت دارند!
 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد