خانه » همه » مذهبی » نشست علمی «آینده پژوهی و فرهنگ(آینده فرهنگ و وظایف حوزه های علمیه)» برگزار می گردد…

نشست علمی «آینده پژوهی و فرهنگ(آینده فرهنگ و وظایف حوزه های علمیه)» برگزار می گردد…


نشست علمی «آینده پژوهی و فرهنگ(آینده فرهنگ و وظایف حوزه های علمیه)» برگزار می گردد…

۱۳۹۲/۱۰/۰۹


۵۷ بازدید

گروه آینده پژوهیِ پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار می کند:

گروه آینده پژوهیِ پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در نظر دارد در ادامه سلسله نشست‌های علمی؛ نشست علمی را با موضوع «آینده پژوهی و فرهنگ(آینده فرهنگ و وظایف حوزه های علمیه)» برگزار نماید.

هدف از برگزاری این نشست توضیح و تبیین محورهای ذیل می باشد:

۱.تبیین دورنمای فرهنگی جهان در بیست سال آینده(تغییرات و تحولات فرهنگی یا تحولات عرصه فرهنگ بخصوص در زمینه مسائل مرتبط با حوزه دین و تبلیغ)؛

۲.شناسایی فرصت ها و تهدیدها و نقاط مثبت و منفی تغییرات فرهنگی در آینده(چالش ها و قوت‌های حوزه فرهنگ)؛

گروه آینده پژوهیِ پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار می کند:

گروه آینده پژوهیِ پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در نظر دارد در ادامه سلسله نشست‌های علمی؛ نشست علمی را با موضوع «آینده پژوهی و فرهنگ(آینده فرهنگ و وظایف حوزه های علمیه)» برگزار نماید.

هدف از برگزاری این نشست توضیح و تبیین محورهای ذیل می باشد:

1.تبیین دورنمای فرهنگی جهان در بیست سال آینده(تغییرات و تحولات فرهنگی یا تحولات عرصه فرهنگ بخصوص در زمینه مسائل مرتبط با حوزه دین و تبلیغ)؛

2.شناسایی فرصت ها و تهدیدها و نقاط مثبت و منفی تغییرات فرهنگی در آینده(چالش ها و قوت‌های حوزه فرهنگ)؛

3.تبیین وظائف و مسئوولیت های حوزه های علمیه و مراکز تبلیغی و دینی، در قبال تحولات فرهنگی و تحولات عرصه فرهنگ در آینده.

اساتید این نشست عبارتند از دکتر عبدالرحیم پدرام، دکتر حسین گودرزی و حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم کارگر

مکان برگزاری نشست: خیابان معلم، مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، طبقه منفی 2

زمان: سه شنبه 17 دی ماه 1392 ساعت 9:30 الی 12

گروه آینده پژوهیِ پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی تاکنون پیش از این نشست، نشست‌های دیگری در موضوع آینده پژوهی برگزار نموده است که برخی از آنها عبارتند از : 1. آینده پژوهی و مهدویت: ظرفیت‌ها و دستاوردها ؛ 2. آینده پژوهی و دین: عرصه‌ها و ضرورت‌ها؛ 3. مهدویت، آینده پژوهی و الهیات امید؛ 4. آینده پژوهی و تبلیغ(بررسی چشم‌اندازهای تبلیغات دینی در آینده) و…

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد