توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » نصب پرچم عزاداری سیدالشهداء بر خانه ها

نصب پرچم عزاداری سیدالشهداء بر خانه ها

نصب پرچم عزاداری سیدالشهداء(علیه السلام) بر در خانه ها و سایر اماکن امری معقول و پسندیده است و چون در راستای ترویج معرفت و بصیرت به امام حسین (علیه السلام) است و همچنین باعث تعظیم شعائر الهی است دارای پاداش و ثواب خوهد بود. در نتیجه، حسب جستجویی که شده چنین مطلبی به صراحت در روایات نیست ولی از عموم حدیث امام رضا (علیه السلام) که فرمودند «رحم الله عبداً احیا امرنا….» (1) می توان آن را برداشت کرد. پی نوشت:
(1) عَبْدِ اَلسَّلاَمِ بْنِ صَالِحٍ اَلْهَرَوِیِّ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ یَقُولُ: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا قُلْتُ وَ کَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا…. عیون أخبار الرضا علیه السلام, اثر شیخ صدوق (متوفای 381) جلد۱ , صفحه۳۰۷.
عبد السّلام بن صالح هروى روایت مى‌کند که از امام رضا علیه السّلام شنیدم که مى‌فرمود:خداوند رحمت کند بنده‌اى که امر ما را زنده کند.عرض کردم:چگونه امر شما زنده مى‌شود؟فرمود:علوم ما را فراگیرد و آن را به مردم بیاموزد.هرگاه که مردمان حسن کلام ما را بدانند، ما را پیروى مى‌کنند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد