خانه » همه » مذهبی » نقش بکارت در ازدواج

نقش بکارت در ازدواج


نقش بکارت در ازدواج

۱۳۹۳/۰۶/۰۲


۲۲۱۳ بازدید

سلام علیکم،
آیا حساسیتی بعضی از آقا پسرها برای ازدواج با دخترخانم‌های باکره دارند، منطقی و موجه است یا برخواسته از توهمات و انتظارات واهی‌ست؟
خانمی که
– طبق یک رابطهٔ نامشروع بکارت خود را از دست داده اما توبه کرده است.
– قبلاً ازدواج (موقت/دائم) کرده است و بکارت خود را از دست داده.

با سلام خدمت شما پرسشگر گرامی از اینکه با این مرکز در ارتباط هستید از شما قدردانی می کنیم و امیدواریم این ارتباط تداوم داشته باشد. در مورد سوال شما نکاتی قابل ذکر است که در زیر به بررسی آن می پردازیم:ازدواج با دختر باکره از دیدگاه اسلام مستحب است، و این حکم بر اساس فطرت انسان می باشد، چرا که مردان نسبت به همسر خود یک حس سرپرستی و غیرت دارند و بسیار خواهان انحصار زن می باشند و می خواهند یقین داشته باشند که فرزندان این زن فقط و فقط از خودشان باشد و این نیاز روانشناختی و حس بسیار قوی سبب می شود که مرد نسبت به پاکی زن بسیار حساس باشد و سعی می کند که این پاکی و عفت را به هر طریقی کشف کند و یکی از راههای کشف این پاکی در گذشته و تا حدودی در حال حاضر، باکره بودن دختر می باشد که به مرد این پیام را می دهد که این دختر پاک و عفیف زندگی کرده و این شیوه را تا آخر نیز ادامه خواهد داد.
اما با توجه به اینکه پرده بکارت دختر از راه های مختلف ممکن است آسیب ببیند و آسیب دیدگی‌ آن منحصر به نزدیکی نیست. به عنوان مثال ممکن است پریدن از بلندی موجب پاره شدن این پرده شود، یا عفونت های زنان آن را از بین ببرد یا … از اینرو آسیب دیدگی پرده بکارت نمی تواند نشانه رابطه نا مشروع باشد؛ همچنین از سوی دیگر روابط نامشروع امرزوه منحصر در رابطه جنسی واژنی نمی باشد که سلامت بکارت نشانه سلامت روحی و عفت و پاکی دختر باشد، بنابراین مردان نباید زیاد نسبت به مسئله بکارت حساسیت نشان دهند، بلکه باید تمام سعی خود را در کشف ایمان، پاکی، حیا و عفت دختر نمایند، و در فکر وصلت با خانواده های متدین و با اصالت باشند.
از سوی دیگر دختری که قبلا رابطه نامشروع داشته و سپس توبه کرده است، فقط در صورتی که بتوان به این مساله پی برد که توبه او واقعی است و بعدا هرگز این کار را تکرار نخواهد کرد، قابل اطمینان می باشد. اما زنی که قبلا ازدواج کرده است، مساله بکارت در مورد او کاملا منتفی می باشد و در مورد او باید مساله عفت و حیا را بررسی کرد، نه مساله بکارت را.
موفق باشید
منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد