خانه » همه » مذهبی » نقش صهیونیسم و غرب در القای منجی غربی

نقش صهیونیسم و غرب در القای منجی غربی


نقش صهیونیسم و غرب در القای منجی غربی

۱۳۹۳/۰۶/۱۹


۷۹ بازدید

نقش صهیونیسم و غرب در القای منجی غربی

خبرگزاری شبستان: جنبش صهیونیسم یهودی معتقد است موعود‌گرایی، واسطه‌ای است که کانون قدرت جهان بر آن تمرکز کرده است و برای توجیه‌پذیری اعمال سیاسی از آن بهره‌برداری می‌کند.

خبرگزاری شبستان: انگاره موعود‌گرایی و چشم به راه بودن، فرجامی است خوش برای جهانی که وضع فلاکت بار موجود انسان را به آرمان شهر موعود تغییر می‌دهد. امروزه تبلور این درنگ نویدبخش در ادیان ابراهیمی (مسیحیت، یهودیت و اسلام)، به جلوه‌ای فراتر از یک انگاره بدل شده است و معتقدان به آن، کاربست راهبردی برای ان فراهم کرده‌اند.

نقش صهیونیسم و غرب در القای منجی غربی

خبرگزاری شبستان: جنبش صهیونیسم یهودی معتقد است موعود‌گرایی، واسطه‌ای است که کانون قدرت جهان بر آن تمرکز کرده است و برای توجیه‌پذیری اعمال سیاسی از آن بهره‌برداری می‌کند.

خبرگزاری شبستان: انگاره موعود‌گرایی و چشم به راه بودن، فرجامی است خوش برای جهانی که وضع فلاکت بار موجود انسان را به آرمان شهر موعود تغییر می‌دهد. امروزه تبلور این درنگ نویدبخش در ادیان ابراهیمی (مسیحیت، یهودیت و اسلام)، به جلوه‌ای فراتر از یک انگاره بدل شده است و معتقدان به آن، کاربست راهبردی برای ان فراهم کرده‌اند.

واسطه‌سازی، اساس قدرت‌های جدید شده و جنبش صهیونیسم یهودی از آن دست‌ واسطه‌ها به شمار می‌اید؛که موعود‌گرایی، واسطه‌ای است که کانون قدرت جهان بران تمرکز کرده است و برای توجیه‌پذیری اعمال سیاسی از ان بهره‌برداری می‌کنند.

مطالعه ساز و کار جنبش صهیونیسم مسیحی و کار ویژه‌های اعتقادی در عرصه‌های سیاسی–اجتماعی، ما را معطوف منشایی متعالی می‌کند، که کاملا توجیه‌پذیر بوده و در افکار عمومی ریشه دوانده است.

از دیگر عواملی که به تمایز صهیونیست‌های مسیحی از دیگران در باور منجی می‌انجامد، باورمندی ایشان به برگزیدگی الهی است. جنبش صهیونیسم خود را قوم برگزیده می‌داند و برای خویش تبار الهی ساخته‌اند. (قنبری الانق، 1388: 101)

منجی‌گرایی صهیونیسم مسیحی به عنوان مهمترین ابزار کسب قدرت تلقی شده و در جمع‌بندی کلی باورهای جنبش «اوانجلسیم2» را می‌توان معطوف انگاره منجی‌گرایی دانست؛ واژه‌ای است که به اعمال اسرائیل و حمایت قدرت‌های بزرگ غربی از ان مشروعیت می‌بخشد؛ به طوری که فعالیت‌های اوانجلیست‌ها اعم از ترور مبارزان فلسطینی و ریختن بمب بر سر مردم بی‌دفاع افغانستان و کشتار شیعیان عراق به دست آمریکا، در واقع بسترسازی برای جنگ «آرماگدون» است ؛که مقدمه ظهورعیسی مسیح قلمداد شده است و معتقد به بازگشت مسیح هستند با این باور که انان تحت رهبری ایشان از بیت المقدس بر جهان و تمام ملت‌ها حکومت نموده و به ثروت چشمگیر دست خواهند یافت.

واقعیت امر ان است که مسیح مورد نظر یهودیان با مسیح در باور مسیحیان متفاوت است.یهودیان به عیسی (ع) باور نداشتند و به همین جهت نیز اقدام به قتل او کردند و بر باور خود باقی بوده و هستند؛ ولی متاسفانه علی‌رغم این واقعیت‌، یهودیان و شخصیت‌های سرشناس انها به طور ضمنی این اعتقاد مسیحیان را پذیرفته و هیچ عکس‌العملی در خصوص این باور مسیحیان که خلاف اعتقاد یهودیان است از خودشان بروز نداده‌اند و با خوشحالی و شعف، نظاره‌گر حمایت پروتستان¬ها از طرح و نظریه بازگشت مسیح شدند (همان، 1388: 105)

انگاره ی انتظار برای ظهور منجی بین همه انسان¬ها و ادیان به ویژه، مسیحیت، یهودیت و اسلام مشترک است و نکته قابل تاکید، توجه به دو واژه «انتظار فعال» و «انتظار منفعل» است.

منتظران فعال، کسانی که با باور به ظهور منجی امکانات خویش را برای تحقق پایان تاریخ بسیج می‌کنند. انفعال منتظران نیز به معنای سلب مسئولیت از خود است و هر گونه اقدام پیش از ظهور را محکوم می‌نمایند و نگاه به کارکردهای صهیونیسم مسیحی، از انتظار فعال هر چند سلبی در روش، حکایت می‌کند.

برای مشاهده انتظار فعال صهیونیسم مسیحی در القای منجی کافی است در یکی از جستجو‌گرهای اینترنتی، کلماتی چون «پیشگویی‌های انجیل»32«آخرالزمان» را جستجو کنیم؛ تا ببینیم چندین هزار مقاله در پایگاه پیش روی ما در فضای سایبری قرار خواهد گرفت. به طور مثال، سایت ارماگدون نیوز (Armagdon News) که هر روز ده ها مطلب به صورت خبر در مورد آخرالزمان عرضه می‌کند؛ که کاملا اخبار غریبه است؛ و برای منجی‌سازی اخبار کاذب آخرالزمان را در سایت منعکس می‌کنند. (شاه‌حسینی، 1384: 2)

صهیونیسم و غرب (اوانجلیست ها) در استفاده از حربه ی القای منجی آخرالزمان در افکار عمومی مسیحیان و یهودیان و امادگی انان برای جنگ با مسلمانان در جنگ جهانی ارماگدون، رقابت تسهیلاتی را تشدید کرده و بازار تولید و مصرف تجهیزات نظامی را رونق داده‌اند.

در حال حاضر جدی‌ترین مانع پیش روی مسیحیان صهیونیست، رشد بیداری اسلامی به ویژه اسلام سیاسی در جهان اسلام و در خاورمیانه است؛ اسلام سیاسی که کانونی‌ترین عنصر ان، مهدی‌گرایی اسلامی بوده، و این حرکت را به انتظاری فعال و مثبت واداشته است؛ و برای پاک‌سازی درونی و بیرونی منتظران و نگاه و نگرش به مقوله مهدویت و منجی به مثابه یک اموزه جامع و فراگیر و یک موضوع راهبردی و استراتژیک عمل می‌کند.

با بررسی اعتقاد به منجی و منجی‌گرایی در بین پیروان ادیان الهی و غیر الهی و اقوام و قبایل مختلف بشری که دارای سابقه‌ای دیرینه بوده است درمی‌یابیم، اعتقاد به مهدویت در مکتب شیعه در مقایسه با مبانی، اراء و عقاید دیگر بسیار سازماندهی شده و عمیق‌تر است؛ چنان چه به جرات می‌توان گفت: مهدویت در شیعه با پشتوانه دینی و استدلالی محکم، کامل‌ترین فلسفه منجی‌گرایی در بین ادیان دیگر بوده است.

شگرد دیگر دشمن، حمله‌ای است ناجوانمردانه و نفرت‌زا در مقابل جریان مهدوی، با ژست‌های علمی و هنری؛ که دشمن، برنامه‌های کوتاه مدت و طولانی مدت زیادی برای ان دارد. مانند:

1- نیروسازی برای صفوف خود با خطرناک جلوه‌دادن جریان مهدویت؛

2- ایجاد شک و تردید و تنفر در افراد به ویژه معتقدان به مهدویت

3- برنامه‌ریزی برای نسل‌های اینده در جهت ایجاد تنفر در انان که این مساله شامل معتقدان به مهدویت هم می‌شود؛ به عنوان مثال فیلم «پیش‌گویی‌های نوستراداموس» ساخت کمپانی صهیونیستی «گلدن‌مایر4» در جهت تخریب چهره‌ی مقدس امام زمان (عج) که ان را خشن و بسیار مخرب و وحشت‌زا معرفی و پیامد حضور ایشان را جنگ‌ها و جنایت‌ها و ناامنی‌ها قلمداد کرده است. یا نمونه‌های دیگری از بازی‌های رایانه‌ای تحت عنوان «جهنم خلیج فارس» معروف به «یا مهدی» که نقش برنامه‌ریزی برای نسل آینده و ایجاد تنفر بین انها و تخریب چهره‌ی واقعی حضرت مهدی(عج) را تداعی می‌کند. (جعفری، 1381: 265)

تبدیل مقوله‌ی انتظار مهدی (عج) که آثار و پیامدهای بسیار شگرف و معجزه‌اسا و مثبتی دارد؛ به انتظار منفی، تلخ و ناگوار. این نگرش به انتظار که نفی امر به معروف و نهی از منکر، سر در جیب خود فرو بردن، هیچ تکلیفی در مقابل دیگران و جامعه‌ برای خود قایل نبودن، یا حتی امر به معروف و نهی از منکر را مخالف انتظار قلمداد کردن، وظیفه‌ی منتظر را دامن زدن به فساد و تباهی‌ها دانستن و هر گونه حرکت و قیامی را قبل از ظهور حضرت باطل و مخالف دوران انتظار دانستن، دستاورد اندیشه ای است؛ که برگرفته از غرض‌ورزی‌های سیاسی دشمنان است و حربه یاس و ناامیدی بعنوان ابزار مهم دشمن در راستای تحریف نقش مؤثری در پیشبرد ان دارد.

پی نوشت ها:

1-کارشناسی ارشد تاریخ تشیع

2.اوانجلسیم:(Evangelism) یعنی صهیونیسم مسیحی، به تفکری اطلاق می‌شود که اعتقاد دارد رستگاری تنها در اعتقاد به مسیح است نه کردار انسان؛ ظهور مسیح نزدیک است و باید در جهت آن تلاش کرد و اعتقاد به بازگشت مسیح بر روی زمین دارند.

3-پیشگویی، مسئله آخرالزمان و سرنوشت جهان از دیدگاه فان فلوتن دارای ریشه یهودی و مسیحی بوده که مسلمانان از آنان گرفته اند. مانند پیشگویی «الهرج» به معنای قتل و کشتار در آخرالزمان است که به نظر فلوتن از ریشه عبری ((Hereg)) گرفته شده و در هر دو زبان عبری و عربی به معنای قتل و کشتار است.

Metro Golden Mayer4یک شرکت رسانه‌ای بزرگ آمریکایی سازنده فیلم و برنامه‌های تلوزیونی که صدرصد صهیونیستی، در سال 2005 م عالیت اصلی خود را شروع کرده، به ویژه در هالیوود و ساخت فیلم‌های آخرالزمان و مهدویت ستیز که با هدایت صهیونیست‌های مسیحی کنترل می‌شود.

منابع:

. الساده، مجتبی. (1387). استراتژی دشمنان در جنگ علیه امام زمان، ترجمه سید‌شاهپور حسینی ، ماهنامه موعود، شماره94

. بناب، علی. (1385). عملکرد صهیونیسم نسبت به جهان اسلام، قم، نشر مؤسسه امام خمینی (ره)

. جعفری، محمد‌صابر. (1381). مهدی انکاری، انتظار‌ستیزی، تهران، نشر انتظار موعود

شفیعی سروستانی، اسماعیل، بلخاری، حسن، کوران، علی. (1382). پیشگوی‌های آخر‌الزمان (مجموعه مقالات)، تهران: نشرموعود عصر

. شاه حسینی، مجید. (1384). تصویر‌منجی در رسانه‌های غربی، تهران، نشر موعود عصر

. فرج نژاد،محمدحسین(1387)اسطوره های صهیونیستی سینما،تهران ،نشرهلال

قنبری آلانق، محسن. (1388). صهیونیسم مسیحی و انگاره موعود‌گرایی،قم: نشر مؤسسه آموزشی امام خمنی(ره)

. نویهض، عجاج. (1381). پروتکل‌های دانشوران صهیون، ترجمه حمید‌رضا شیخی، مشهد: نشراستان قدس

نگارنده: صدراله زین العبادی

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد