خانه » همه » مذهبی » هاله انسانی روش کرلیان

هاله انسانی روش کرلیان


هاله انسانی روش کرلیان

۱۳۹۸/۰۶/۱۴


۲۵۵۷ بازدید

موضوع «کرلیان» یا «هاله انسانی» اصلا از نظر علمی اثبات نشده است ؛اگر سند علمی برای این موضوع دارید ارائه بفرمایید .عرفان کسرایی در مجله دانستنیها، شماره ۱۱۹، آذر ۱۳۹۳ در مقاله “آیا علم ادعای انرژی گرفتن و مشاهده هاله انرژی را تایید می‌کند؟” این مطلب را رد کرده است. از یک سایت دانشجویی انتظار میرود که مطالبش از دقت و قدرت علمی بالا برخوردار باشد. با تشکر.

از ویژگی متغیر بودن علوم تجربی و استناد بدان نباید غفلت نمود . برای آگاهی شما : در «مجله رشد» که وابسته به آموزش و پرورش است چنین نوشته است:«عکسبرداری از انرژی (روش کرلیان)
در دهه 1980 فیزیکدان لهستانی برنده جایزه‌ی نوبل ، یاکوب یودیکو ناریکویچ Yakub Yodko Narkevitch شروع به پژوهش درمورد نوعی روش عکاسی با استفاده از شارژ الکتریکی با ولتاژ و بسامد بالا ، به جای استفاده از نور کرد. این روش او را قادر ساخت که از انرژی‌هایی که از موجودات زنده ساطع می‌شود، عکس بگیرد.
در جریان انقلاب کبیر روسیه کشفیات یاکوب از بین رفت. تا اینکه روش عکس‌برداری او در سال1939 به شکل تصادفی دوباره توسط سیمیون کرلیان Semyon Kirlian کشف شد.
شارژ مشابهی از فیلمی که بر روی آن یک نمونه آشکار شدند. علی رغم اینکه در این روش ازهیچ منبع نوری استفاده نشد، در هر بار عکاسی ، هاله‌ای ازانرژی کاملا مشهود بود.
روش عکس‌برداری کرلیان تا قبل از سال1960 جزو اسرار طبقه‌بندی شده اتحاد جماهیرشوروی محسوب می‌شد.
تصاویر تهیه شده با استفاده از روش شارژ الکتریکی به عنوان مدرکی علمی از وجود انرژی زیستی مطرح شد.
پژوهش هایی که دردیگر نقاط دنیا انجام گرفت، به این کشف منجر شد که نوری که از یک سوژه منتشر می‌شود، بسته به حضور نیروی حیات یا زندگی تغییر می‌یابد. به عنوان مثال ، میدان انرژی برگی که به تازگی از درختی کنده شده ، همراه با خشک شدن آن کوچک‌تر می‌شود.
عکس های گرفته شده از دست انرژی درمانگران افزایش چشمگیری را در تخلیه‌ی انرژی به هنگام اجرای عملیات انرژی درمانی نشان می‌دهد.
روش عکاسی کرلیان نشان داده است که ظاهرا قالب یا طرح کلی انرژی مشهودی درسطح انرژی زیستی که هر موجود زنده‌ای ازآنجا رشد می‌یابد، وجوددارد. به عنوان مثال با روش عکسبرداری کرلیان ، توانسته‌اند درحالی که نیمی از برگ اصلی بریده شده بود، تصویری از یک برگ کامل را ثبت کنند، که این به اثر فانتومی برگ Phantom Leaf Effect معروف است.»
عینکهای کرلیان و دوربین‌های عکسبرداری کرلیان هم موجودند که می‌توانید خریداری کرده و امتحان کنید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد