خانه » همه » مذهبی » «هر كس امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ خود را نشناسد و در آن حال بميرد به مرگ جاهليت مرده است» شما يك كتاب به من معرفي كنيد كه اين شناخت را به من بدهد؟

«هر كس امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ خود را نشناسد و در آن حال بميرد به مرگ جاهليت مرده است» شما يك كتاب به من معرفي كنيد كه اين شناخت را به من بدهد؟

كتابهايي كه در اين زمينه مناسب به نظر مي‌رسد:
1ـ كتاب «امام شناسي» مرحوم علامه سيد محمّد حسين تهراني است. خصوصياتي كه اين كتاب دارد، اين است كه به شكل درسي گفته شده و به زبان ساده بيان گرديده است. و شبهاتي كه در حين درس وارد شده است، نيز پاسخ داده‌اند. و بعد آن را تنظيم نموده و در چند جلد كوچك، تحت عنوان «امام شناسي» چاپ نموده است.
خصوصيات ديگري كه در آن وجود دارد، معرفي امام در ابعاد مختلف مطرح شده است. همانند: شناخت امام، ضرورت امام، اثبات امام، علم امام، جايگاه امام در عالم، مشكلات نبودن امام د رعالم، علّت غيبت امام دوازدهم، فوايد امام غايب، عنايات امام غايب و …، اين كتاب از كتب معتبر و مشهوري است كه در اكثر كتابفروشي‌ها و كتابخانه‌ها وجود داشته و مورد استفادة عموم مي‌باشد.
2ـ كتاب ديگري كه در اين زمينه مناسب است، «امامت و مهدويت» آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني است. و اين كتاب نيز از كتب مفيد و معتبري است كه در مرحله اول، به شكل مقاله تحت عنوان‌هاي مختلف در بعد شخصيتي امام، به خصوص امام زمان  ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ ، براي جوانان نوشته شده و در چندين مجلّه و ماهنامه به چاپ رسيده است. و سپس آن را جمع‌آوري نموده و كتابي تحت عنوان «امامت و مهدويت» در دو جلد، در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است، كتابي است بسيار مفيد و جامع در شناخت امامت، به خصوص در ابعاد شناخت امامت امام زمان  ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ ، اين نيز از كتب مشهوري است كه در بسياري از كتاب‌فروشي‌ها قابل دريافت است.
ومنابع ارزشمند ديگر مانند:
1. مهدي موعود، علامه مجلسي، ترجمه علي دواني.
2. چشم‌اندازي به حكومت مهدي(ع)، نجم الدين طبسي.
3. دادگستر جهان، آيت الله ابراهيم اميني.
4. امامت ورهبري،علامه شهيد مرتضي مطهري.
5-کمال الدين وتمام النعمة،شيخ صدوق(ره)ترجمه منصور پهلوان.
 6-اصول کافي،کتاب الحجة،شرح وترجمه:مرحوم آيت الله محمدباقرکمره اي.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد