۱۳۹۲/۰۴/۰۹
–
۱۸۲ بازدید
۱.واجب الوجود بالذات آن است که حقیقت او عین هستى است و مرکب از ماهیت و وجود نیست.
۲. واجب الوجود یعنى چیزى که وجودش بدون درنظر گرفتن هر امرخارجى ضرورى و حتمى است و عدمش
محال مى باشد.
۳.واجب الوجود عبارتست از موجودی که خود به خود وجود داشته است و نیازی به موجود دیگر نداشته باشد و طبعا چنین موجودی ازلی و ابدی خواهد بود . در مقابل ممکن الوجود عبارتست از موجودی که خود به خود وجود ندارد و تحقق یافتنش منوط به موجود دیگری است» (استاد محمد تقی مصباح یزدی، آموزش عقاید، سازمان تبلیغات اسلامی، سال ۷۱، نوبت هشتم، ج ۱ و ۲، درس هفتم، ص ۷۵-۷۴).
1.واجب الوجود بالذات آن است که حقیقت او عین هستى است و مرکب از ماهیت و وجود نیست.
2. واجب الوجود یعنى چیزى که وجودش بدون درنظر گرفتن هر امرخارجى ضرورى و حتمى است و عدمش
محال مى باشد.
3.واجب الوجود عبارتست از موجودی که خود به خود وجود داشته است و نیازی به موجود دیگر نداشته باشد و طبعا چنین موجودی ازلی و ابدی خواهد بود . در مقابل ممکن الوجود عبارتست از موجودی که خود به خود وجود ندارد و تحقق یافتنش منوط به موجود دیگری است» (استاد محمد تقی مصباح یزدی، آموزش عقاید، سازمان تبلیغات اسلامی، سال 71، نوبت هشتم، ج 1 و 2، درس هفتم، ص 75-74).
2. واجب الوجود یعنى چیزى که وجودش بدون درنظر گرفتن هر امرخارجى ضرورى و حتمى است و عدمش
محال مى باشد.
3.واجب الوجود عبارتست از موجودی که خود به خود وجود داشته است و نیازی به موجود دیگر نداشته باشد و طبعا چنین موجودی ازلی و ابدی خواهد بود . در مقابل ممکن الوجود عبارتست از موجودی که خود به خود وجود ندارد و تحقق یافتنش منوط به موجود دیگری است» (استاد محمد تقی مصباح یزدی، آموزش عقاید، سازمان تبلیغات اسلامی، سال 71، نوبت هشتم، ج 1 و 2، درس هفتم، ص 75-74).