وَ قُلْ: جٰاءَ اَلْحَقُّ وَ زَهَقَ اَلْبٰاطِلُ، إِنَّ اَلْبٰاطِلَ کٰانَ زَهُوقاً(اسرا/۸۲)
۱۳۹۳/۱۰/۱۹
–
۸۰۸ بازدید
محمّد بن یعقوب از علىّ بن محمّد، از علىّ بن العبّاس، از حسن بن عبد الرّحمان، از عاصم بن حمید، از ابو حمزه، از حضرت ابو جعفر امام باقر علیه السّلام روایت آورده که دربارهى فرمودهى خداى-عزّ و جلّ-: و بگو: حق آمد و باطل نابود شد که همانا باطل محو شدنى است، فرمود:«هرگاه قائم علیه السّلام بهپا خیزد، دولت باطل از میان خواهد رفت و زایل خواهد گشت.»
علاّمهى مجلسى فرموده است: با توجّه به تفسیر امام علیه السّلام، تعبیر به فعل ماضى براى تأکید وقوع و حتمى بودن آن است؛ یعنى، با ظهور آن حضرت، دولت باطل به یقین از بین خواهد رفت
مرآة العقول ۲۶ : ۳۱۰
محمّد بن یعقوب از علىّ بن محمّد، از علىّ بن العبّاس، از حسن بن عبد الرّحمان، از عاصم بن حمید، از ابو حمزه، از حضرت ابو جعفر امام باقر علیه السّلام روایت آورده که دربارهى فرمودهى خداى-عزّ و جلّ-: و بگو: حق آمد و باطل نابود شد که همانا باطل محو شدنى است، فرمود:«هرگاه قائم علیه السّلام بهپا خیزد، دولت باطل از میان خواهد رفت و زایل خواهد گشت.»
علاّمهى مجلسى فرموده است: با توجّه به تفسیر امام علیه السّلام، تعبیر به فعل ماضى براى تأکید وقوع و حتمى بودن آن است؛ یعنى، با ظهور آن حضرت، دولت باطل به یقین از بین خواهد رفت
مرآة العقول ٢۶ : ٣١٠
علاّمهى مجلسى فرموده است: با توجّه به تفسیر امام علیه السّلام، تعبیر به فعل ماضى براى تأکید وقوع و حتمى بودن آن است؛ یعنى، با ظهور آن حضرت، دولت باطل به یقین از بین خواهد رفت
مرآة العقول ٢۶ : ٣١٠
سیمای حضرت مهدی در قران مهدی حائری یزدی ص280