فرارو-تاتا موتورز، شرکت مادر جگوار لندرور به تازگی خودروی مفهومی Avinya را معرفی کرده است. نام آوینیا که از زبان سانسکریت گرفته شده است مخفف “innovation” به معنای نوآوری است. این خودرو نمایانگر دیدگاه تاتا از یک خودروی الکتریکی خاص و بر اساس معماری نسل ۳ خودروهای الکتریکی است.
به گزارش فرارو، این خودرو چشم انداز جدیدی از نسل بعدی خودروهای الکتریکی این شرکت را به نمایش میگذارد. ظاهر آوینیا کمی عجیب به نظر میرسد. این خودرو، ترکیبی از یک هاچ بک، یک SUV و یک وسیله نقلیه چند منظوره (MPV) است که نشان از انتخاب آگاهانه تاتا برای ایجاد یک شبح منحصر به فرد است. ظاهر متمایز این خودرو با دربهای خودکشی (دربی که به جای جلو در عقب خود لولا میشود)، خط سقف تقریباً مسطح و جایگزینی آینههای جانبی با دوربینها، برجستهتر میشود.
چیزی که Avinya را از سایر خودروهای الکتریکی مفهومی اخیر متمایز میکند، فضای داخلی بسیار مینیمالیستی آن است. آوینیا تزئینات کرکی و ابزارهای درجه یک را حذف کرده است و به جای آن بر حس مواد، فضا و جریان نور طبیعی تمرکز کرده است. بر خلاف تمایل خودروسازان در استفاده از نمایشگرهای شناور بزرگ در سراسر کابین، این خودرو فاقد نمایشگر است. تاتا آوینیا فقط یک کنسول دیجیتالی متصل به فرمان دارد که تمام اطلاعات و قابلیتهای لازم را در اختیار راننده قرار میدهد.
سرنشینان خودرو میتوانند از طریق یک سیستم فعال صوتی که از طریق نوارهای صوتی فردی قابل دسترسی است با خودرو تعامل داشته باشند. در خصوص عملکرد این خودروی الکتریکی اطلاعات زیادی منتشر نشده است. این خودرو بر پایه پلتفرم الکتریکی Gen 3 تاتا طراحی شده است و انتظار میرود که با برد ۵۰۰ کیلومتر و قابلیت شارژ فوق العاده سریع عرضه شود. این شرکت ادعا میکند که شارژ کامل تاتا آوینیا تنها ۳۰ دقیقه زمان میبرد.
منبع: thenextweb