خانه » همه » سلامت » پروتئین موجود در شیر شکلات

پروتئین موجود در شیر شکلات

خواص شیرکاکائو برای سلامتی

شیر کاکائو علاوه بر پروتئین، یک منبع از ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، فسفر، پتاسیم، ید و ویتامین‌های B نیز می‌باشد. شیر کاکائو حاوی کربوهیدرات و مقداری کمی چربی رژیمی است.

112168 403 compressed compressed - پروتئین موجود در شیر شکلات

در حالی که شیر کاکائو حاوی قند است، اما یک منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا می‌باشد. علاوه بر این شیر کاکائو، درست مانند شیر سفید حاوی مواد مغذی است. شیر کاکائو ممکن است حتی به ریکاوری عضلات پس از تمرینات شدید کمک کند. با این حال سعی کنید از مارک‌های شیر کاکائو که سرشار از قند افزوده هستند، اجتناب نمایید.

پروتئین موجود در شیر شکلات

شیر کاکائو به طور کلی در هر فنجان حدود ۸ گرم پروتئین فراهم می‌کند. با این حال برخی از مارک‌های شیر کاکائو حاوی پروتئین بیشتری هستند مانند شیر شکلات بسیار تصفیه شده Fairlife با ۱۳ گرم پروتئین کامل با کیفیت بالا. از آنجا که شیر (از جمله شیر کاکائو) حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن شما به طور منظم نیاز دارد، یک منبع از پروتئین کامل با کیفیت بالا می‌باشد.

نیازهای پروتئین روزانه

موسسه پزشکی خاطرنشان می‌کند که میزان توصیه شده روزانه (RDA) برای پروتئین، ۵۶ گرم برای مردان و ۴۶ گرم برای زنان و ۷۱ گرم در روز برای زنان باردار و شیر ده است. با این حال مصرف مقادیر بیشتر پروتئین در هنگامی که سعی دارید وزن کم کنید، اغلب مفید است، چون پروتئین به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید و سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهد. با توجه به یک بیانیه موقعیت ۲۰۰۷ که در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، ورزشکاران از مصرف ۰ ٫ ۶ تا ۰ ٫ ۹ گرم پروتئین به ازای هر ۰ ٫ ۴ کیلوگرم از وزن بدنشان در روز سود می‌برند.

سایر مواد مغذی مفید

شیر کاکائو علاوه بر پروتئین، یک منبع از ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، فسفر، پتاسیم، ید و ویتامین‌های B. نیز می‌باشد. شیر کاکائو حاوی کربوهیدرات و مقداری کمی چربی رژیمی است. شیر کاکائو کامل، چربی بالاتری نسبت به شیر کاکائو کم چرب دارد، اما با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۲ در پیشرفت هایی در تغذیه منتشر شد، به نظر نمی‌رسد که چربی شیر، خطر ابتلای شما به بیماری قلبی را افزایش دهد.1

ذخایر الکترولیت بدنتان را پر می کند

شاید با شنیدن اسم «الکترولیت» یاد موز و نوشیدنی های انرژی زا بیفتید. این نوشیدنی‌ها آب مورد نیاز بدن را هنگام ورزش تامین و از دهیدراته شدن بدن جلوگیری می کنند و از سوی دیگر می دانید که موز هم یک منبع سرشار از پتاسیم است. پتاسیم از درد عضلات و ضعف و بی حالی کم می‌کند. آنچه لازم است بدانید این است که شیر کاکائو حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز است و مقدار کلی الکترولیت آن از یک نوشیدنی انرژی زا بیشتر است. این بار به جای نوشیدن آن نوشیدنی های سبز با طعم لیموترش، یک مخلوط شیر کاکائو و موز درست کنید و بعد از یک ورزش حسابی میل کنید. نه تنها بدنتان بلکه غدد چشایی‌تان هم از شما متشکر خواهند بود.

شیر کاکائو انرژی شما را افزایش می دهد

هر وعده شیر کاکائو شامل ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات می شود که در مقایسه با مقدار کربوهیدرات در نوشیدنی های انرژی زا قابل مقایسه است. مصرف کربوهیدرات بعد از هر تمرین ورزشی ذخیره انرژی را از نو می سازد، بنابراین نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش از تحلیل رفتن بدن جلوگیری می کند. علاوه بر این کربوهیدرات موجود در شکلات، ماهیچه ها را نیز از نو ساخته و از فواید پروتئین محلول در شیر نیز بهره مند می شوید.

77(10) - پروتئین موجود در شیر شکلات

ذخیره ویتامین D بدنتان را احیا می کند

شاید باورتان نشود، اما یک فنجان شیر کاکائو حاوی یک سوم نیاز روزانه بدن شما به ویتامین D است. ویتامین D استخوان ها و دندان های شما را تقویت می کند و شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصون می دارد. افزایش طبیعی و سالم ویتامین D در افراد می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی و قلبی و عروقی، به ویژه در کودکان شود. مصرف روزانه ویتامین D خطر بروز دیابت نوع یک، سفت شدن بافت ها و برخی از انواع سرطان جلوگیری می کند. چنانچه ویتامین D به طور منظم مصرف شود فواید طولانی مدت خواهد داشت و بدون شک یکی از بهترین و مطمئن‌ترین منابع دریافت ویتامین D همان چند لیوان شیر کاکائو است.
 

کلیسم مورد نیاز شما را تامین می کند

علاوه بر ویتامین D، شیر کاکائو حاوی یک سوم کلسیم مورد نیاز روزانه شما است. مصرف کلسیم برای رشد استخوان‌ها در کودکان و نوجوانان و همین طور ورزشکارانی که بدنشان به طور مداوم در معرض تمرینات سخت قرار دارد از اهیمت بالایی برخوردار است. مصرف زیاد کلسیم ممکن است روی فشار خون تاثیر مثبت و فواید بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد. وجود کلسیم به ماهیچه ها اجازه می‌دهد که بیشترین بازدهی را داشته باشند.2

تغذیه‌ی مغز

شیر یکی از بهترین منابع پروتئین است که نیازهای بدن را مرتفع می‌کند. اگر ورزش می‌کنید، پس برای پیشگیری از پرخوری و همچنین تجدید قوا و انرژی‌تان به مصرف پروتئین بیشتری نیاز دارید. ترکیبات شیرکاکائو مواد مغذی قدرتمندی برای مغز هستند که به شما احساس تازه‌ای از آرامش، شادمانی و مسرت می‌بخشند.

سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها

فایده‌ی بعدی شیرکاکائو آن است که سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها را حفظ می‌کند. شیرکاکائو کلسیم فراوانی دارد که ماده‌ای حیاتی برای استخوان‌ها به شمار می‌رود. با نوشیدن منظم شیرکاکائو، از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری خواهد شد. شیرکاکائو همچنین حاوی ویتامین D است که به حفظ سلامت دندان‌ها و تقویت آن‌ها در برابر عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها کمک می‌کند.

ثابت نگه داشتن فشار خون

فایده‌های دیگر نوشیدن شیرکاکائو بعد از تمرین‌های ورزشی کدامند؟ در پژوهشی که توسط چند پژوهشگر انجام شده ثابت شده است کسی که مدام شیرکاکائو می‌نوشد در مقایسه با کسانی که نمی‌نوشند می‌تواند فشار خونش را تنظیم و آن را در سطح ایده‌آلی نگه دارد. اگر فشار خون خوب و ثابتی داشته باشید، تناسب اندام خواهید داشت و به راحتی به بیماری مبتلا نخواهید شد.

بازسازی عضلات

عاری بودن شیرکاکائو از چربی می‌تواند به افزایش میزان ترکیب شدن پروتئین‌های موجود در چارچوب عضلانی کمک کند. وقتی ورزش می‌کنید، عضلات‌تان به خاطر انجام فعالیت‌های سنگین آسیب می‌بینند و از بین می‌روند. به همین خاطر لازم است شیرکاکائو مصرف کنید تا عضلات بازسازی شوند و چارچوب عضلانی جدیدی شکل بگیرد.

سم زدایی

شیرکاکائو همچنین کارکردی بسیار حیاتی دارد و آن تمیز کردن سموم داخل بدن است. در زندگی روزانه، بدن‌تان می‌تواند به سمومی که از خوراکی‌ها و محیط ناسالم می‌آیند آلوده شود. این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد و سلامت‌تان را نیز به خطر بیندازد. بنابراین، می‌توانید به منظور پاکسازی سموم و احیاء ارگان‌های بدن و زدودن آن‌ها از هر باکتری یا ویروس بیگانه‌ی دیگری، شیرکاکائو مصرف کنید.

11603237 303(6) - پروتئین موجود در شیر شکلات

تقویت سیستم ایمنی بدن

آیا تا به حال درباره‌ی شیک پروتئین چیزی شنیده‌اید؟ اکثر ورزشکاران برای ساخت و تقویت بدن از چنین نوشیدنی مصرف می‌کنند و آنقدر محبوب است که مردم عادی جامعه‌ هم از آن می‌نوشند. با وجود این، شیرکاکائو می‌تواند همان کار را انجام دهد، حتی بهتر! هرچند پروتئین موجود در آن از شیک پروتئین کمتر است، بدیهی است کالری پایین‌تری نیز دارد. به منظور بازیابی قدرت سیستم ایمنی بدن بعد از انجام ورزش، فقط ۲۰ گرم پروتئین نیاز داریم که می‌توان آن را از طریق شیرکاکائو تامین کرد.

محتوای تئوبرومین

تئوبرومین عنصری شبیه به کافئین است، و همان تاثیرات را برای بدن دارد. تئوبرومین می‌تواند باعث استقامت بیشتر شما و بهبود سطح هوشیاری مغز شود. اما، لطفا به اندازه‌ی متعادل شیرکاکائو مصرف کنید چون تئوبرومین می‌تواند اعتیاد آور نیز باشد و در انتهای روز، باعث بیدار ماندن بیشتر مغز می‌شود و ممکن است دچار بی‌خوابی شوید.

خوراکی مکمل

بهترین مواد مغذی از طریق مصرف خوراکی‌ها تامین می‌شوند، اما شیر می‌تواند ماده‌ی مغذی مکمل یا اضافی و همین طور یک غذای کامل باشد. می‌توانید درباره‌ی سلامت شیرکاکائو به عنوان یک خوراکی مکمل، که فایده‌های زیادی برای سلامتی شما دارد با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید.3

پی نوشت:
1.www.yjc.ir
2.www.beytoote.com
3.www.bazdeh.org

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد