خانه » همه » مذهبی » پیوند انقلاب اسلامی با عاشورا

پیوند انقلاب اسلامی با عاشورا


پیوند انقلاب اسلامی با عاشورا

۱۳۹۳/۰۸/۱۹


۸۰ بازدید

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - پیوند انقلاب اسلامی با عاشوراامسال، عاشورا با ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی همزمان شده است.این همزمانی، یادآور مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی و در پرتو شور و شعور عزاداری‌های محرم علیه آمریکا در سال ۱۳۵۷ است، سالی که رهبر بزرگ انقلاب اسلامی باجمله معروف و به یاد ماندنی “محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر” به مبارزات ضد استبدادی مردم ایران، سمت و سوی واقعی دادند و آن را با محتوای عاشورائی به مبارزات ضداستکباری پیوند زدند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - پیوند انقلاب اسلامی با عاشوراامسال، عاشورا با 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی همزمان شده است.این همزمانی، یادآور مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی و در پرتو شور و شعور عزاداری‌های محرم علیه آمریکا در سال 1357 است، سالی که رهبر بزرگ انقلاب اسلامی باجمله معروف و به یاد ماندنی “محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر” به مبارزات ضد استبدادی مردم ایران، سمت و سوی واقعی دادند و آن را با محتوای عاشورائی به مبارزات ضداستکباری پیوند زدند.

شناخت درست امام خمینی از آمریکا به عنوان رأس استکبار جهانی، از برجستگی‌های رهبری ایشان بود. با همین شناخت دقیق بود که ایشان عنوان “شیطان بزرگ” را به آمریکا دادند و ملت‌ها را در سراسر جهان متوجه این واقعیت کردند که دشمن اصلی آنها و کانون تمام فتنه‌ها آمریکاست. به برکت همین توجه دادن و آگاهی بخشیدن است که امروز از آسیا تا آفریقا و از استرالیا تا آمریکای لاتین و حتی خود آمریکای شمالی و اروپا هر جا سخن از دشمنان ملت‌ها به میان می‌آید،‌ نام آمریکا در رأس فهرست قرار دارد.

این واقعیت را هیچکس نمی‌تواند انکار کند که اکثر بحران‌ها، جنگ‌ها و ناامنی‌های امروز در نقاط مختلف جهان از سیاست‌های زیاده‌خواهانه آمریکا سرچشمه گرفته و گرفتاری‌های مردم، ناشی از دخالت‌های سران کاخ سفید در امور داخلی کشورهاست. این، محتوای همان تعبیر دقیق و پرمحتوای امام خمینی است که آمریکا را “ام‌الفساد قرن” نامیدند و بارها گفتند تمام بدبختی‌های ملت‌ها زیر سر آمریکاست.

آفت بزرگ امروز جهان به ویژه منطقه خاورمیانه یعنی “تروریسم” یکی از دستاوردهای سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکاست، پدیده‌ای که اکنون بلای جان ملت‌های منطقه و تهدیدی بزرگ برای جهان اسلام است. القاعده، طالبان، داعش و انواع و اقسام گروه‌های تکفیری، همگی ساخته و پرداخته آمریکا هستند. آمریکا گروه‌های تروریستی را با رنگ و لعاب دینی پرورش داده و آنها را به نام اسلام به جان مسلمانان انداخته و با اقدامات زشتی که به دست آنها انجام می‌دهد، چهره اسلام را مخدوش می‌کند.

خیانت بزرگ دولتمردان آمریکائی به ملت‌های مسلمان در سال‌های اخیر، برافروختن شعله‌های جنگ در کشورهای اسلامی و کشتار مسلمانان به دست مسلمانان است که عواقب شومی برای منطقه و جهان اسلام و سودهای زیادی برای آمریکا و سایر دشمنان امت اسلامی دارد. زبانه‌های این آتش خطرناک که آمریکا به خرمن جهان اسلام انداخته، موجب می‌شود مسلمانان با کشتن همدیگر از یکطرف ضعیف می‌شوند و از طرف دیگر کینه همدیگر را به دل می‌گیرند. این، ضربه جبران‌ناپذیری است که به امت اسلامی وارد می‌شود آنهم به دست خود مسلمانان و حتی به نام اسلام. ضایعه بزرگی که از رهگذر این جنگ‌ها متوجه اصل اسلام می‌شود اینست که چهره اسلام نزد افکار عمومی جهان مخدوش خواهد شد، زیرا رسانه‌های غربی و صهیونیستی برادرکشی‌ها، سر بریدن‌ها، غارت‌ها، خارج کردن قلب کشته شدگان و خوردن آنها را به پای اسلام می‌گذارند و چنین القاء می‌کنند که این جنایت‌ها برطبق تعالیم اسلام صورت می‌گیرد.

ضربه دیگری که این خیانت آمریکا به جهان اسلام وارد کرد اینست که جنبش بیداری اسلامی را با موانع زیادی مواجه کرده است. بحران‌هائی که اکنون جهان اسلام را در خود فرو برده، ملت‌های مسلمان را به امور حاشیه‌ای مشغول ساخته و جنبش بیداری اسلامی را به تأخیر انداخته است. توطئه‌هائی که آمریکا و مهره‌های منطقه‌ای آمریکا در کشورهای مصر، لیبی، یمن و تونس به اجرا می‌گذارند و با این هدف است که سایر ملت‌ها از قیام و انقلاب علیه حکومت‌های استبدادی مأیوس شوند و تفکر جنبش بیداری اسلامی به محاق برود. هر چند این توطئه در دراز مدت نتیجه مورد نظر آمریکا را نخواهد داد ولی این واقعیت تلخ را نمی‌توان منکر شد که تا مدتی موجب به تأخیر افتادن این جنبش خواهد شد.

در این میان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و مهره‌های منطقه‌ای آمریکا از بحران‌های موجود جهان اسلام بیشترین سود را می‌برند. آمریکا با استفاده از فرصتی که این بحران پدید می‌آورد سیاست خاورمیانه‌ای خود را که با شکست مواجه شده بود، بازسازی می‌کند و با برنامه‌های جدید به صحنه می‌آید. سران رژیم صهیونیستی از این فرصت برای تجدید قوا استفاده می‌کنند و از اینکه جبهه مقاومت را درگیر بحران می‌بینند احساس خوبی دارند، احساسی که زمینه نفوذ بیشتر در تاروپود رژیم‌های دیکتاتوری وابسته به غرب را برای آنها فراهم می‌کند و آنها را به ادامه حیات ننگین خود امیدوار می‌سازد. آن دسته از مهره‌های قدیمی آمریکا در منطقه خاورمیانه عربی که از جنبش بیداری اسلامی یا به تعبیر عرب‌ها “بهار عربی” تاکنون جان سالم به در برده‌اند، تلاش می‌کنند به بحران موجود در کشورهای جبهه مقاومت دامن بزنند و با دلارهای نفتی زیادی که دارند از یکطرف بقاء خود را تضمین کنند و از طرف دیگر، عناصر وابسته به غرب و صهیونیسم را به عرصه قدرت در کشورهای انقلاب شده برگردانند تا در آینده نیز هیچ خطری آنها را تهدید نکند.

علیرغم اینهمه توطئه که آمریکا در منطقه خاورمیانه به اجرا درآورده و در بسیاری موارد تا حدودی موفق‌ نیز شده، خوشبختانه در ایران همواره با شکست مواجه گردیده و نتوانسته به اهداف شیطانی خود برسد. علت این ناکامی آمریکا در ایران را باید در جوهره انقلاب اسلامی جستجو کرد که عاشورائی است و از نهضت حسینی مایه گرفته است. علاوه بر اصل انقلاب که با الهام از مکتب عاشورا به پیروزی رسید، در جنگ تحمیلی نیز مردم ایران با اقتدا به شهدای کربلا و با استفاده از نیروی عظیمی که نهضت عاشورا به آنها داد وارد میدان شدند و به رهبری امام خمینی توانستند دفاع مقدس را به پیروزی برسانند. همین قدرت نمائی عاشورائی در سایر صحنه‌ها نیز ادامه یافت و شیطنت‌های رنگارنگ آمریکا از تحریم‌ها گرفته تا تهاجم فرهنگی و توطئه در لانه جاسوسی آمریکا در تهران، همگی با مقاومت عاشورائی مردم ایران بی‌نتیجه ماند و نظام جمهوری اسلامی هر روز قدرتمندتر شد و امروز در کوران حوادث و بحران‌های منطقه، جمهوری اسلامی ایران با ثبات‌ترین، امن‌ترین و قدرتمندترین کشور خاورمیانه است.

اکنون که در آستانه 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران قرار داریم، همزمانی این روز را با عاشورای حسینی اینگونه تفسیر می‌کنیم که انقلاب اسلامی ایران و تمام دستاوردهای آن با عاشورا گره خورده و تا زمانی که این پیوند برقرار است، این انقلاب از گزند شیاطین از جمله آمریکا که شیطان بزرگ است، مصون خواهد ماند و به راه پرافتخار خود ادامه خواهد داد.

روزنامه جمهوری اسلامی

11/08/1393

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد