خانه » همه » مذهبی » چرخه زندگی گل آفتابگردان به زبان ساده برای کودکان

چرخه زندگی گل آفتابگردان به زبان ساده برای کودکان

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - چرخه زندگی گل آفتابگردان به زبان ساده برای کودکان
چرخه زندگی آفتابگردان به شش مرحله تقسیم می شود که از کاشت بذر تا رشد، مرگ و تجدید چرخه هر گل، یک چرخه نسبتاً سریع است. کاشت بذر آفتابگردان در فصل بهار، هنگامی که درجه هوا گرم است، اتفاق می افتد. این بدان دلیل است که آفتابگردان‌ها برای رشد به نور آفتاب زیادی در طول زندگی خود احتیاج دارند.

گل آفتابگردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و زیبا و به قطر ۳۵ سانتیمتر می‌باشد. در وسط گل قرمز رنگ آن دایره‌ای قهوه‌ای رنگ وجود دارد که تخم‌های آفتابگردان دورادور آن را گرفته‌اند. این گیاه در اکثر نقاط دنیا وجود دارد. از تخم آفتابگردان روغن گرفته می‌شود.

دانه‌های آفتابگردان نوارهای سیاه و سفید دارند. وقتی بذرها در زمین کاشته می شوند یا از سر بذر می‌ریزند و در خاک می‌افتند می توانند رشد کنند. بذرهای آفتابگردان کاشته شده پس از پنج روز شروع به جوانه زدن یا جوانه زدن می کنند، اگرچه برخی از دانه ها ممکن است کمی بیشتر طول بکشد و جوانه زدن آنها تا دوازده روز طول می کشد. لایه محافظتی بذر در طی این فرآیند به دلیل رطوبت خاک نرم شده و به لطف افزایش دما ، این لایه می افتد و باعث جوانه زدن ریشه های بذر می‌شود.

ریشه‌ها به سمت پایین رشد می‌کنند و یک شاخه به سمت بالا رشد می کند. بعد از حدود یک هفته، شاخه‌ها در بالای خاک ظاهر می‌شوند. سپس برگ‌ها شروع به رشد می‌کنند. با گذشت زمان، برگ‌ها و ساقه بلندتر، گسترده تر و ضخیم‌تر می‌شوند. با رشد گیاه جوانه ها تشکیل می‌شوند. این شروع به گلبرگ شدن می کند.

گل آفتابگردان به بزرگسالی می رسد و گل شکوفا می شود. گیاه پژمرده می‌شود و می‌میرد. سر بذر خشک شده و دانه‌ها را آزاد می‌کند تا چرخه دوباره شروع شود.
آموزک

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد