خانه » همه » مذهبی » چه شبهاتی در مورد امام زمان هست ؟ اسلام چه پاسخی برای انها دارد ؟

چه شبهاتی در مورد امام زمان هست ؟ اسلام چه پاسخی برای انها دارد ؟

با تقدیر وتشکر از توجه شما به موضوع مهدویت بعبارتی تمام موضوعات مربوط به چنین مبحثی را میتوان شبهه دانست. مواردی مانند: ضرورت طرح مباحث مهدویت، پنهان زیستی، مخالفان، علل غیبت، فواید غیبت، شرایط ظهور، برنامه های زمان ظهور، رجعت در دوره ظهور، اثبات تولد، اثبات وجود، طول عمر شریف و دهها مورد دیگر همه و همه مورد حمله شبهات بوده و هستند. برای نمونه: طول عمر شریف امام عصر ارواحنا فداه حقیقت قطعى، ثابت، غیر قابل انکار و بدون تردیدی است. قرآن کریم عمر طولانى در امت‌هاى پیشین را خبر مى‌دهد. از امکان عمر جاویدان نیزخبر مى‌دهد. از 950 سال عمر نبوت حضرت نوح علیه السلام هم خبر میدهد. داستان حضرت خضر و موسى و آسمان رفتن حضرت عیسی علیه السلام را بازگویی فرموده است.
.

زیست شناسان، اختلال‌ها و آسیب‌هایى که به انسان مى‌رسد را موجب کوتاهى عمر او دانسته اند. معتقدند و اثبات نموده اند با رعایت تغذیه مناسب، خواب مناسب، آرامش روحى، کم خورى، هواى آزاد، سخت‌کوشى، سرما و منجمد ساختن و… موجود زنده را مى‌توان هزاران سال زنده نگاه داشت .(1)؛ به هم خوردن تعادل ذخیره آهن و مس و منیزیوم و پتاسیم و غلبه یکى از آنها بر دیگرى ، موجب فرارسیدن مرگ مى‌شود و به تعبیر سعدى : « چون یکى زین چهار شد غالب ، جان شیرین بر آرد از قالب ». مرگ را یک بیمارى دانسته اند. سبب مرگ هم انواع بیمارى‌ها است. تا کنون پزشکان و زیست‌شناسان به شناختن 45 هزار نوع آن موفق شده‌اند و در صدد معالجه آنها برآمده‌اند.(2).
.
تاریخ بشریّت نیز دارای معمرین بزرگی مانند عمر 3500 ساله حضرت لقمان تا عمر 185 ساله سید علی کوتاهی را نیز دارد.
.
فلسفه غیبت، ترس از کشته شدن، مصونیت از بیعت با ستمکاران، شمشیر و قدرت امام علیه السلام و امامت در کودکى آن حضرت عجل الله تعالی فرجه نیز از دیگر موارد طرح شده توسط شبهه انگیزان بوده اند. هرچند میان اطفال عادى هم گاهى افراد نادرى از حیث استعداد و حافظه ، نابغه عصر خویش بودند. قواى ادراکى آنان برتر از مردان کامل بوده مانند: فاضل هندى، توماس یونگ انگلیسى، سید محمد حسین طباطبایى در سن سه ساله بودن حافظ کل قرآن و نهج البلاغه همراه با مفاهیم گردید .
ـــــــــــ
(1). هارولد مریمن ، رئیس انستیتوى تحقیقات پزشکى آمریکا ، معتقد است که 197 درجه زیر صفر را مى‌توان حیات جاودانى نامید.
(2). برخی منابع برای بررسی موضوع: . 1 امید به یک زندگى نوین ، پروفسور شبش فرانسوى . 2 جاودانیت ، تاتان دارنیک . 3 دانش طولانى کردن عمر ، گوفلاند روسى .
.
ــــــ
برای بررسی بیشتر:
کتاب های
1 . طول عمر امام زمان از دیدگاه علوم و ادیان
2 . دادگستر جهان ، ابراهیم امینى
3 . اولین دانشگاه و آخرین پیامبر
4 . مجله دانشمند ، سلسله مقالات رابرت نیلسون ، سال ششم ، ش 12 ، بهمن 47
5 . سالنامه شهرت ، س 1342 ، ص 11
6 . روزگار رهایى ، ترجمه على اکبر مهدى‌پور
7 . نوید امن و امان ، لطف الله صافى گلپایگانى
8 . اثبات الوصیه
9 . مناقب ، ابن شهر آشوب ، ج 4
10 . سیماى آفتاب ، دکتر حبیب الله طاهرى .
.
ــــ
برای بررسی بیشتر:
تارنمای فضای مجازی
شبکه اطلاع رسانى حضرت مهدى
پاسخگویى زنده مباحث مهدویت
بنیاد فرهنگى حضرت مهدى موعود
مدرسه مجازى مرکز تخصصى مهدویت
موعود
مؤسسه فرهنگى « انتظار نور »
مرکز جهانى اطلاع رسانى آل البیت
پایگاه حضرت مهدى
جمکران
پایگاه امام مهدى
یا مهدى
.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد