خانه » همه » مذهبی » کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش

کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش


کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش

۱۳۹۳/۰۴/۰۸


۶۹ بازدید

آخرین تحولات در عراق/ ۱۵

داعش، امام جماعت اهل سنت در موصل را اعدام کرد/ ارتباط رئیس دفتر النجیفی با داعش

کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش

عملیات نظامی صبح امروز در شهر تکریت پایان یافت و نظامیان عراقی هم‌اکنون در حال پاکسازی شهر از بمب‌های کنار‌جاده‌ای هستند.

آخرین تحولات در عراق/ 15

داعش، امام جماعت اهل سنت در موصل را اعدام کرد/ ارتباط رئیس دفتر النجیفی با داعش

کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش

عملیات نظامی صبح امروز در شهر تکریت پایان یافت و نظامیان عراقی هم‌اکنون در حال پاکسازی شهر از بمب‌های کنار‌جاده‌ای هستند.

به گزارش جهان، در هفته‌های اخیر گروه تروریستی داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق انجام داده و به مدد تسلیحات و حمایت های برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش و گروه های مردمی عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته و در حال پیش روی است. آنچه می خوانید رویدادهای مهم روز یکشنبه هشتم تیرماه در عراق است:

۱۶:۲۴- سخنگوی نیروهای مسلح عراق:علی حاتم سلیمان دیوانه است

قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: علی حاتم سلیمان از شیوخ الدلیم مردی دیوانه است و حرفی برای گفتن ندارد. وی افزود: علی حاتم سلیمان ارزش واکنش نشان دادن ندارد.

۱۵:۵۶ – ارتش عراق از آماده‌سازی نظامیان برای آغاز عملیات پاکسازی استان نینوی خبر داد / به گزارش “الشرق الاوسط”، درپی موفقیت‌آمیز بودن عملیات ارتش در شهر “تکریت”، نظامیان عراقی در حال آماده‌شدن برای حمله مواضع داعش در استان نینوی هستند.

۱۵:۲۴ – نیروهای “پیشمرگه” کردستان با تروریست‌های داعش در منطقه “جلولا” درگیر شدند / به گزارش “المیادین”، این درگیری درپی حمله داعش به منطقه “جلولا” و با هدف تصرف آن، آغاز شد.

پاکسازی جاده سامراء – تکریت از داعش

۱۵:۱۶ – “قاسم عطا” سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی در جمع خبرنگاران گفت: منطقه “دلی عباس” در استان دیالی نیز کاملا از وجود تروریستها پاکسازی شد. قاسم عطا همچنین از پاکسازی دانشگاه تکریت از وجود تروریستها داعش خبر داد. قاسم عطا با اشاره به وسعت بسیار زیاد دانشگاه تکریت و ساختمانهای متعدد آن، خاطرنشان کرد که نیروهای عراقی با تأمین امنیت این دانشگاه پرچم عراق را بالای آن برافراشتند.

۱۵:۰۹ – تروریست‌های داعش، امام جماعت مسجد “نبی یونس” در موصل را اعدام کردند / به گزارش “الشرق الاوسط”، تروریست‌های داعش “عبدالسلام محمد”، امام جماعت اهل سنت در شهر موصل را به دلیل عدم پذیرش بیعت با آنان اعدام کردند.

۱۴:۵۲ – گردان‌های “بدر” به مواضع داعش در شهر کرکوک حمله کردند / به گزارش “آناتولی”، شاخه نظامی مجلس اعلی شیعیان عراق ساعتی پیش، در روستای “البشیر” با تروریست‌های داعش درگیر شدند.

کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش

۱۴:۲۰ -سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش خبر داد / به گزارش شبکه سوریه، “قاسم عطا” گفت: حدود ۱۳۰ تروریست “داعش” به هنگام آزادسازی تکریت و بیش ۵۰ تروریست دیگر در عملیات نیروهای عراقی در دیاله، موصل، صلاح الدین و الانبار کشته شدند.

نماینده عراقی: کردستان درباره روابط با صهیونیستها توضیح دهد

۱۴:۱۵ – “صادق اللبان” عضو ائتلاف دولت قانون به شبکه “سومریه نیوز” گفت: گزارش های اخیر برخی رسانه‌ها به نقل از اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و حمایت او از تشکیل یک کشور کرد (در منطقه کردستان عراق) شگفت آور است و این منطقه باید ماهیت رابطه خود با این رژیم را توضیح دهد. کردها لازم است که تفسیر و توضیحی را درباره رابطه با رژیم صهیونیستی برای جهان عرب و شرکای سیاسی خودشان ارایه دهند تا وضعیت روشن شود.

۱۴:۰۴- “رویترز”: ملک عبدالله قول داده از نفوذ خود بر سنی‌های عراق استفاده کند / این خبرگزاری به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: پادشاه عربستان به جان کری وعده داده است که سنی‌های عراق را به همکاری با نوری المالکی برای تشکیل دولتی فراگیر جهت مبارزه با داعش ترغیب کند.

۱۴:۰۱ -اقدامات تروریستی گروه داعش، ساکنان چند شهر در استان الانبار را مجبور به ترک منازل و محل سکونتشان کرده است.

۱۳:۴۶- اولین محموله جنگنده‌های روسیه شامل پنج جنگنده “سوخوی” وارد بغداد شد / به گزارش “المیادین”، طی چند روز آینده محموله دوم جنگنده‌های روسی شامل پنج فروند دیگر وارد بغداد می‌شود.

۱۳:۱۴- منزل و اتومبیل فرمانده اطلاعات شهر سامرا توسط داعش مورد هدف قرار گرفت / به گزارش “المیادین”، تروریست‌های داعش پس از این حمله، سه نفر از محافظان وی را ربودند/ وی در این حمله آسیبی ندید.

۱۳:۱۰- “شیمون پرز”: اسرائیل دیگر بزرگترین خطر برای اعراب خاورمیانه نیست / رئیس رژیم صهیونیستی گفت: تاکنون ممکن بود اعراب ما را مشکل اصلی خود بدانند، اما اکنون همه می‌گویند که مشکل واقعی، تروریسم است که می‌تواند معادلات سیاسی در خاورمیانه را تغییر دهد.

ارتباط رئیس دفتر النجیفی با داعش!

۱۳:۰۱ -از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از رییس پارلمان و رییس ائتلاف متحدون، خواست تا موضع خود را در قبال برخی اطلاعات مبنی بر این که رییس دفترش یکی از سران گروه (داعش) است، اعلام کند. “عالیه نصیف” خواستار اظهار نظر و موضعگیری شفاف اسامه النجیفی درقبال اطلاعاتی شد که نشان می دهد مناضل سعید العبیدی، رییس دفتر النجیفی، هم اکنون یکی از سران گره تروریستی داعش است.

۱۲:۴۴- پادشاه عربستان: اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها خاک عربستان را آلوده کنند / به گزارش “الشرق الاوسط”، “عبدالله” در بیانیه‌ای، به مناسبت ماه رمضان، اعلام کرد: به مبارزه خود با تروریسم ادامه می‌دهیم,

نماینده عراقی: اظهارات بارزانی تحریک آمیز بود

۱۲:۳۳ – “مظهر الجنابی” عضو سابق مجلس نمایندگان عراق اظهار داشت: ورود نیروهای پیشمرگه به کرکوک بخاطر جلوگیری از پیشروی داعش و خطری بود که متوجه منطقه کردستان عراق بود؛ ولی اظهارات اخیر بارزانی برای سیاستمداران تحریک آمیز و عجولانه بود.

۱۲:۲۶- گروه تروریستی داعش در صفحه توئیتر خود تهدید به تخریب کعبه کرد / به گزارش پایگاه “سوریا الان”، داعش تهدید کرده است در صورت نفوذ به داخل عربستان، کعبه را تخریب خواهند کرد.

حمله سوریه به مواضع داعش در عراق تکذیب شد

۱۱:۵۶ -عضو ائتلاف دولت قانون “عباس البیاتی” اظهار داشت: نیروی هوایی سوریه در مناطق مرزی خود به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است و خبر حمله ارتش سوریه به مواضع داعش در شهر “القائم” (در استان الانبار عراق) صحت ندارد.

۱۱:۴۲- پایگاه آمریکایی: اوباما نباید اجازه دهد عراق به برگه چانه‌زنی ایران در مذاکرات اتمی بدل شود / “بوستون گلاب”: تاکنون به اندازه کافی موضوعاتی چون تعداد سانتریفیوژ و بازرسی‌های فراگیر توافق را با مشکل مواجه کرده و اضافه کردن موضوع عراق، قطعا توافق اتمی را با مشکل بیشتر روبرو می‌کند.

۱۱:۲۰ – “دویچه‌وله”: برکناری معاون وزیر دفاع عربستان تنها ۴۵ روز بعد از تعیین وی انجام شد / به گزارش این شبکه آلمانی، با وجود عدم اعلام علت برکناری “خالد بن بندر”، برخی منابع آگاه، پیشروی داعش به مرزهای عربستان و ورود به این کشور از طریق عراق را عامل این موضوع می‌دانند.

برادرزاده صدام از تکریت گریخت

۱۰:۴۸ – منابع عراقی تأکید کردند، “ابراهیم السبعاوی” برادر زاده صدام معدوم و فرمانده عملیات نظامی داعش در تکریت از ترس کشته شدن در عملیات ارتش عراق با قایق از منطقه العوجه در کرانه غربی رود دجله به شهر الدور نزدیک تکریت فرار کرد. سایت “عراق القانون” به نقل از یک منبع امنیتی تأکید کرد: ارتش عراق عملیات سرکوب تروریست ها را شدت بخشیده است که همین امر باعث فرار السبعاوی شد.

ابراهیم السبعاوی

۱۰:۴۵ – به گزارش “المیادین”، ارتش عراق ضمن خنثی کردن حمله تروریست‌ها به جنوب بغداد، ده‌ها نفر از اعضای داعش را از پای در آورد.

۱۰:۴۲ -وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد، فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، ۴ خودروی تروریست های داعش را منهدم کرد . سایت شبکه “سومریه نیوز” به نقل از وزارت کشور عراق نوشت: همه سرنشینان این ۴ خودرو در منطقه الخسفه در غرب استان الانبار، از پای در آمدند.

ائتلاف دولت قانون: استان کرکوک متعلق به عراق است

۱۰:۲۱ -“بهاء جمال الدین” عضو ائتلاف دولت قانون گفت: اظهارات “مسعود بارزانی” رئیس منطقه کردستان عراق درخصوص پایان یافتن ماده ۱۴۰ قانون اساسی – درپی ورود نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک- گفته های نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان را تفسیر می‌کند که مدعی شده بود؛ عراق قبل از حوادث استان موصل با عراق بعد از آن یکی نیست و تفاوت می کند.

وی در مصاحبه با شبکه عراقی “سومریه نیوز” اظهار داشت: کردها همیشه از قانون اساسی دم می زنند؛ درحالی که نفت عراق را به سرقت می برند و اراضی را تصرف می کنند. جمال الدین افزود: تصرف کرکوک از سوی بارزانی، آنگونه که وی تصور می کند- به یک واقعیت تبدیل نشده زیرا کرکوک متعلق به عراق است و امکان ندارد که یک شبه تحت اشغال قرار گیرد.

ارتش عراق، کنترل کامل شهر تکریت را به دست گرفت

۰۹:۴۴- به گزارش “المنار”،‌ عملیات نظامی صبح امروز در شهر تکریت پایان یافت و نظامیان عراقی هم‌اکنون در حال پاکسازی شهر از بمب‌های کنار‌جاده‌ای هستند.

۰۸:۴۶ – پایگاه “اشرف نیوز” به نقل از این منابع گزارش داد: حدود ۱۲۰ نفر از عناصر گروهک تروریستی منافقین به “داعش” در شهر موصل عراق پیوسته‌اند/ “این افراد احتمالا از طریق ترکیه وارد موصل شده‌اند”.

۰۰:۴۹- یک گروه تروریستی در بغداد متلاشی شد / به گزارش المسله، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که یک گروه مسلح ۷ نفره در منطقه العامریه پس از شناسایی در عملیات ارتش و پلیس این کشور متلاشی شد/ این گروه قصد داشت در ماه رمضان در بغداد ایجاد ناامنی کنند.

تحویل نخستین جنگنده های روسی به عراق

۰۰:۰۸- وزارت دفاع عراق از ورود جنگنده‌های سوخوی ۲۴ به این کشور خبر داد / به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، ارتشبد محمد عسگری، سخنگوی وزارت دفاع عراق از ورود جنگنده‌های سوخوی ۲۴ به عراق خبر داد.

منبع: العالم و نسیم

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد