۱۳۹۲/۰۶/۲۸
–
۶۱۲ بازدید
آیه ای به عنوان آیه یأس در قرآن مجید نیامده است. آیات قرآن کریم برخی ترغیب کننده و امیدوار کننده است به عفو و رحمت الهی و برخی حالت انذار و ترساندن ازعذاب الهی را دارد. ممکن است نتیجه این گونه آیات برای کسی یأس از رحمت خداوند باشد که در آیات قرآن و روایات به صراحت این یأس و نومیدی مورد مذمت واقع شده.
در هر صورت امروزه این جمله در مورد کسی که حرف های ناامید کننده می زند به کار می رود ولی ریشه استعمال این جمله از کجا بوده است برای ما روشن نیست.
ممکن است این چنین فردی به کسی که دائما آیات عذاب الهی را می خواند و آیات رحمت را
نمی خواند تشبیه شده.
آیه ای به عنوان آیه یأس در قرآن مجید نیامده است. آیات قرآن کریم برخی ترغیب کننده و امیدوار کننده است به عفو و رحمت الهی و برخی حالت انذار و ترساندن ازعذاب الهی را دارد. ممکن است نتیجه این گونه آیات برای کسی یأس از رحمت خداوند باشد که در آیات قرآن و روایات به صراحت این یأس و نومیدی مورد مذمت واقع شده.
در هر صورت امروزه این جمله در مورد کسی که حرف های ناامید کننده می زند به کار می رود ولی ریشه استعمال این جمله از کجا بوده است برای ما روشن نیست.
ممکن است این چنین فردی به کسی که دائما آیات عذاب الهی را می خواند و آیات رحمت را
نمی خواند تشبیه شده.
استعمال این جمله در صورتی که از آن توهین به قرآن و به گونه ای کوچک شمردن آیات الهی استفاده نشود که معمولا هم کسی توهین به قرآن را از آن نمی فهمد به نظر می رسد بلا اشکال است.
شاید تناسب ان به این جهت باشد که آیه پیام وسروش غیبی است.وکسی که خبر یاس الود می گوید .شباهتی با آیه دارد. اگر چه از نظر محتوا متفاوت است. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 6/12927)
در هر صورت امروزه این جمله در مورد کسی که حرف های ناامید کننده می زند به کار می رود ولی ریشه استعمال این جمله از کجا بوده است برای ما روشن نیست.
ممکن است این چنین فردی به کسی که دائما آیات عذاب الهی را می خواند و آیات رحمت را
نمی خواند تشبیه شده.
استعمال این جمله در صورتی که از آن توهین به قرآن و به گونه ای کوچک شمردن آیات الهی استفاده نشود که معمولا هم کسی توهین به قرآن را از آن نمی فهمد به نظر می رسد بلا اشکال است.
شاید تناسب ان به این جهت باشد که آیه پیام وسروش غیبی است.وکسی که خبر یاس الود می گوید .شباهتی با آیه دارد. اگر چه از نظر محتوا متفاوت است. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 6/12927)