حمایت استعمار و بیگانگان در پیدایش مدعیان دروغین مهدویت
۱۳۹۲/۰۷/۰۵
–
۱۳۶ بازدید
حمایت استعمار و بیگانگان در پیدایش مدعیان دروغین مهدویت
حمایت بیگانگان از مدعیان یکی از عوامل زمینه ساز پیدایش مدعیان دروغین مهدویت است و جنگ نرم تنها راهبردی است که ازسوی دشمنان علیه آموزه های دینی و مهدوی مطرح می شود.
به گزارش آینده روشن، “تا جمعه ظهور” نام یکی از برنامه های رادیو معارف است که درراستای ترویج معارف مهدویت، با دعوت از کارشناسان متخصص مهدویت موضوعات مختلفی را بررسی می کند. “مدعیان دروغین مهدویت” محور بحثی است که تاکنون توسط کارشناسان متعدد در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.
حمایت بیگانگان از مدعیان یکی از عوامل زمینه ساز پیدایش مدعیان دروغین مهدویت است و جنگ نرم تنها راهبردی است که ازسوی دشمنان علیه آموزه های دینی و مهدوی مطرح می شود.
به گزارش آینده روشن، “تا جمعه ظهور” نام یکی از برنامه های رادیو معارف است که درراستای ترویج معارف مهدویت، با دعوت از کارشناسان متخصص مهدویت موضوعات مختلفی را بررسی می کند. “مدعیان دروغین مهدویت” محور بحثی است که تاکنون توسط کارشناسان متعدد در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.
میهمان این هفته “تا جمعه ظهور” حجت الاسلام امیرمحسن عرفان، کارشناسی مرکز تخصصی مهدویت است که سعی دارد قدمی در روشنگری آسیب های مهدویت بردارد.
“در عوامل زمینه ساز پیدایش مدعیان دروغین مهدویت مباحث دشمن شناسی و گونه شناسی در گستره تاریخی مطرح می شود، در این میان عوامل پیدایش مدعیان دروغین مهدویت را به سه قسمت عوامل زمینه ساز، عوامل تسهیل کننده و خطاب زا تقسیم کردیم.
جنگ نرم، راهبرد دشمنان علیه آموزه های دینی و مهدوی
حمایت بیگانگان از مدعیان یکی از عوامل زمینه ساز پیدایش مدعیان دروغین مهدویت است، جنگ نرم راهبردی است که ازسوی دشمنان علیه آموزه های دینی و مهدوی مطرح می شود. باید در تعریف جنگ نرم بگوییم که هرگونه اقدام غیرخشونت آمیز که ارزش ها و هنجارها را مورد توجه قرار می دهد و منجر به تغییر در الگوهای رفتاری و خلق الگوی جدید می شود، جنگ نرم است.
اگر دشمنان از مدعیان دروغین حمایت می کنند، این راهبرد را در دستور کار خود قرار می دهند که علتش در ویژگی های منحصر به فرد جنگ نرم است.
در جنگ نظامی خرابی ها ملموس و قابل بازسازی است اما وقتی یک اندیشه مورد تهاجم قرار می گیرد، خرابی ها غیرقابل بازسازی و غیرملموس می شود، گستره جنگ نرم علیه اندیشه مهدویت، تفکر مهدویت و نجات باوری است ولی در جنگ نظامی زمین مورد هدف قرار می گیرد. جنگ نرم کم هزینه، بلند مدت و کم دردسر است. درحالی که جنگ نظامی کوتاه مدت، پردردسر و پرهزینه است.
دشمنان در جنگ نظامی اگر از جامعه مقابل خود تلفات بگیرند، می گویند شهید گرفته ایم، این شهدا مقدس هستند و الگوهای جامعه هدف قرار می گیرند اما در جنگ نرم یک اندیشه و تفکر مورد تهاجم قرار گرفته است و قربانیان جنگ نرم شهید نیستند. این افراد هویت، غیرت و اندیشه دینی خود را از دست داده اند.
جنگ علیه آموزه های مهدویت آرام، تدریجی و زیرسطحی است امام جنگ نظامی دفعی، پرشتاب و پرتحرک است. جنگ نرم هیجان ساز است و سرمایه گذاری دشمنان در جنگ نرم بیشتر از جنگ نظامی است.
بنی امیه و بنی عباس با مدل سازی، مهدویت را کمرنگ کردند
حمایت بیگانگان و استعمار از مدعیان دروغین مهدویت یکی از عوامل پیدایش مدعیان دروغین است، در زمان ائمه نیز دشمنان اصل اندیشه مهدویت را از بین نبردند بلکه از این مسئله سواستفاده کردند. در این میان بنی امیه و بنی عباس نیز با حمایت و مدل سازی مهدویت تمام تلاش خود را در این زمینه بردند.
دشمنان در این حوزه دست به روایت سازی و جعل روایت زدند. بنی امیه در روایتی جعلی از پیامبر(ص) اعلام کرد: “مهدی که در دین اسلام به مسلمان ها بشارت داده شده است، کسی نیست مگر حضرت عیسی (ع)” همچنین بین عباس در روایتی آورده است: “مهدی که پیامبر به مسلمان ها بشارت داده، از فرزندان عباس است.” ایشان در نسب حضرت دست بردند.
بسیاری از خلفای بنی عباس و بنی امیه دستور می دادند که آنها را با القاب مهدوی صدا کنند و در روایت های دروغ القا می کردند که پیامبر به مسلمان ها بشارت داده القابی مانند مهدی، هادی و منصور ما را صدا بزنند و علتش این بود که نجات باوری حضرت مهدی را تقلیل دهند.
درحال حاضر بیگانگان در راستای برنامه هایی که علیه اسلام دارند، علیه مدعیان دروغین مهدویت بیشترین بهره را می برند مثل حمایت از علی محمدباب و بهائیت، در این راستا چند هدف را دنبال می کنند.
تردید آفرینی در معارف مهدویت نخستین هدف استعمار
نخستین هدف تردیدآفرینی در آموزه های مهدویت است. به طوری که شبکه رسانه ای استعمار در خدمت بهائیت است. علی محمدشیرازی با تردیدآفرینی در باور مردم در اندیشه مهدویت با رویکردی بدعت گونه در سنت های اصیل سواستفاده کرد، آنها جایگاه علما در روزگار غیبت کبری و همچنین طول عمر امام را نیز زیر سوال بردند.
تمرکز بر آسیب های گرایش به آموزه مهدویت یکی از حمایت های بیگانگان و استعمار از مدعیان دروغین است. یعنی با یک برنامه راهبردی کلان آینده نگر آسیب های گرایش به مهدویت را شناسایی می کنند. سعی بر آسیب جدید دارند و نهایت استفاده را از احساسات جامعه هدف انجام می دهند و در این بستر از مدعیان استفاده می کنند.
به طور مثال مهدی که مورد اعتقاد شیعیان است تفکیک ناپذیر با خشونت طلبی است. متاسفانه در برخی از روایات ضعیف السند تاکید شده است امام زمان(عج) در عصر ظهور بیشترین کشت و کشتار را خواهد داشت.
قداست زدایی از اندیشه مهدویت هدف استعمار برای حمایت از مدعیان مهدویت
یکی از اهداف استعمار برای حمایت از مدعیان دروغین، قداست زدایی از اندیشه مهدویت است، حمایت از مدعیان دروغین قداست اندیشه مهدویت را زیر سوال می برد و چهره سازی در حوزه اندیشه مهدویت یکی از برنامه های مدعیان دروغین است.
ایجاد تعارض و تناقض فرقه ای در باورداشت مهدویت نیز یکی از برنامه های مورد گزینش استعمار است. آنها درصددند القا کنند که مسلمان ها در منجی گرایی دارای تعارض فرقه ای هستند. بنابراین آنها در فرقه های انحرافی مانور می دهند.
از اهداف دیگر استعمار ارائه تصویری ناصحیح از آموزه مهدویت است برای اینکه اندیشه مهدویت را غیر از آن چیزی که هست، به دنیا معرفی کنند راهبرد جایگزینی یکی از برنامه های استعمار است.
دشمنان اهل بیت به جای اینکه شیعیان خالص معتقد به اهل بیت را به عنوان مصداقی از تفکر شیعی معرفی کنند، مدعیان را به عنوان شیعه خالص معرفی می کنند.
درحال حاضر برای اینکه تفکر شیعی را در باورداشت مهدویت به دنیا معرفی کنند. اندیشه های قادیانه، بابیت و بهائیت را به عنوان اندیشه مهدویت معرفی می کنند.
بیش از ۱۰ میلیون نفر از فرقه قادیانی تبعیت می کنند
ازجمله مصادیق مورد حمایت استعمار ادعای میرزا غلام احمد قادیانی در هندوستان بود که بیشتر حمایت انگلیس را دارد. به طوری که درحال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر در دنیا از این فرقه تبعیت می کنند. همچنین یکی از عوامل گرایش به این فرقه شبکه تبلیغی است که این فرقه دارد.
در اوج مبارزات مردم هند علیه انگلیس این شخص به دروغ ادعای مهدویت کرد و حکم جهاد را منکر شد. همچنین در جشن ملکه انگلیس کتاب تحفه قیصریه را نوشت و گفت که مصداق خداوند متعال در آیه ۵۹ سوره نسا از عبارت “اولی الامر” ملکه انگلیس است.”
استقامت و پایداری در فتنه ها در زمینه سازی ظهور موثر است
“در ادامه این برنامه حجت الاسلام محمدرضا نصوری در پاسخ به سوالی مبنی بر فراهم کردن مقدمات ظهور ۶ گام اساسی را برای زمینه سازی بیان کرد.
ارتقای اخلاق و تهذیب نفس و اینکه بدانیم چه چیزهایی بین ما و امام عصر فاصله می اندازد و اخلاق و منش خود را اصلاح کنیم، پرهیزگاری و تقوا گام دوم است که اهتمام زیاد به عبادات این گام را میسر می کند، گام سوم مهر ورزی که عشق به خدا و اهل بیت را نشان دهیم.
استقامت، شکیب ورزی، پایداری در برابر فتنه ها، شبهات و انحرافات بسیار در این گام مهم است، در گام پنجم ممارست و تمرین اطاعت در دوران غیبت نیز تاکید شده است و در گام آخر نیز توکل کامل به خدای متعال و شاهد قرار دادن حضرت حق بر تمام امور نیز در زمینه سازی ظهور موثر است.”