خانه » همه » مذهبی » فرهنگ انتظار هر گونه سازش و همزیستی با استکبار را رد می کند

فرهنگ انتظار هر گونه سازش و همزیستی با استکبار را رد می کند


فرهنگ انتظار هر گونه سازش و همزیستی با استکبار را رد می کند

۱۳۹۵/۰۸/۲۳


۸۳ بازدید

کارشناسان در گفت وگو با شبستان تاکید کردند:

فرهنگ انتظار هر گونه سازش و همزیستی با استکبار را رد می کند

خبرگزاری شبستان: در فرهنگ انتظار، هیچ گاه حکومت های طاغوتی و ستمگر حق حکومت بر مردم را ندارند و هر گونه سازش و همزیستی با آنها نادرست و مطرود است؛ حضرت مهدی(عج) نیز برای نجات مردم از یوغ این حکومت های اهریمنی قیام می کنند.

کارشناسان در گفت وگو با شبستان تاکید کردند:

فرهنگ انتظار هر گونه سازش و همزیستی با استکبار را رد می کند

خبرگزاری شبستان: در فرهنگ انتظار، هیچ گاه حکومت های طاغوتی و ستمگر حق حکومت بر مردم را ندارند و هر گونه سازش و همزیستی با آنها نادرست و مطرود است؛ حضرت مهدی(عج) نیز برای نجات مردم از یوغ این حکومت های اهریمنی قیام می کنند.

گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، فلسفه مهدویت، ضدیت با جریان حاکم طاغوتی در دنیا و مبارزه کوبنده با استکبار است. این فرهنگ انتظار است که همه حکومت های جائر و فاسد جهان را نامشروع و غاصب می داند و اساس و پایه این نوع حکومت را به لرزه در می آورد! به منظور بررسی راهکارهای مهدویت و انتظار در مبارزه با استکبار با کارشناسان به گفت وگو پرداخته ایم که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت درباره می گوید: امام مهدی(عج) با استکبارستیزی جوانان را جذب می کند. جوان استکبارستیزی و عدالت را دوست دارد، از سوی دیگر جوان روحیه استقلال طلبی دارد و مایل است که این امور را به شکل عملی در رفتار خود بروز دهد. بنابراین، روحیه اطاعت پذیری جوان در مقابل کسی که الگوی ظلم ستیزی باشد، بسیار بالاست.

وی معتقد است که کار حضرت حجت علیه السلام یک کار جهانی و نگاه نیز یک نگاه جهانی است از این رو، نیروهایی هم که تربیت می شوند باید نگاه جهانی داشته باشند. امام مهدی(عج) به دنبال آن هستند که انسان ها را کرامت محور، فضیلت محور و اخلاق محور تربیت کنند و این هرگز با ظلم و ظلم پذیری یا قبول استکبار و … سازگاری ندارد. بنابراین، ما باید زمینه مبارزه و ظلم ستیزی را در خودمان افزایش دهیم تا بتوانیم در برابر هجمه های مختلف، کمک حال امام زمان(عج) باشیم.

روحیه استکبارستیزی و عدالت جویی نیز در جوان موج می زند

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اظهار می کند: جوان در طول تاریخ همواره ظلم ستیز و اسکتبارستیز بوده است. همچنان که قرآن کریم نسبت به آن اشاره دارد. حضرت ابراهیم علیه السلام در سن جوانی مقابل ظلم ایستاد، حضرت موسی علیه السلام جوان بود که با استکبار مقابله کرد، شخص نبی مکرم اسلام(ع) نیز در سن جوانی بود که پیمان «حلف الفضول» را بست و سبب این پیمان، مقابله با ظالمان و دفاع و حمایت از مظلومان بود. بنابراین، جوان همچنان که نگاه زیبایی فهمی دارد، نوفهم است، زیبایی را دوست دارد روحیه استکبارستیزی و عدالت جویی نیز در جوان موج می زند. این نوع روحیه و توجه نسبت ظلم ستیزی و مقابله با ظلم را در حد اعلای آن می توان در جوان دید و به سبب همین روحیه است که جوانان به کمک حضرت حجت (عج) می شتابند.

کارشناس مباحث مهدوی تاکید می کند: طبق روایات اکثر یاران امام زمان علیه السلام جوان هستند. جوان استقلال طلب و عدالت جو است و حضرت حجت علیه السلام نیز به دنبال احیای عدالت، توحید محوری و کرامت محوری انسان ها هستند و این مواردی است که جوان آنها را دوست دارد و جذب می شود.

خاورمیانه و واقع شدن ارض مقدس همه ادیان!

این گزارش می افزاید:‌حجت الاسلام محمدرضا فوادیان، نویسنده و محقق مهدوی نیز در رابطه با موضوع استکبارستیزی در اندیشه مهدویت نظرات قابل توجهی دارد. وی با یک نگاه امروزی و تحلیل مسایل سیاسی و امنیتی جاری در جامعه جهانی بخصوص وقایع و رویدادهای منطقه خاورمیانه این موضوع را واکاوی کرده و می گوید: استکبار در این عصر و زمان، خواستار حاکمیت در هستی است. یعنی امروز صهیونیست ها و آمریکا برای اداره کل جهان برنامه دارند و به نظم نوین جهانی می اندیشند بخصوص در خاورمیانه. دلیل این موضوع نیز طبق آنچه که خودشان ادعا می کنند این است که خاورمیانه به لحاظ ژئوپولوتیک به قدری مهم و حساس است که لولای سه قاره محسوب می شود و هر کس اینجا حاکم باشد می تواند همه جهان را اداره کند.

وی می افزاید: از سوی دیگر پیروان دین حضرت موسی، پیروان حضرت عیسی و مسلمانان نیز هر سه، بر یک نقطه جهان دست گذاشته و خواهان آن هستند یعنی «اورشلیم و بیت المقدس». هر یک از این ادیان نیز دلایل خود را برای این مسئله دارند؛ یهودیان معتقدند که اینجا (بیت المقدس) ارض موعود آنهاست و پیامبرشان گفته که در اینجا جمع شوند. مسیحیان می گویند اینجا محل تولد عیسی (ع) و محل به صلیب کشیده شدن اوست، مسلمانان نیز معتقدند بیت المقدس قبله نخستین آنها است و پیامبر آنها از اینجا به معراج رفته است.

وی تصریح می کند: اگر بخواهیم درباره گذشته صحبت کنیم باید بدانیم که تمامی پیامبرانی که نام آنها در قرآن برده شده در منطقه خاورمیانه بوده اند از حضرت داود، حضرت سلیمان، حضرت عیسی، حضرت موسی و … هر پیامبری را که شما نام او را در قرآن می بینید در این منطقه بوده اند. در حال حاضر نیز خاورمیانه قلب انرژی جهان است و 70 درصد گاز جهان و 60 درصد نفت جهان در این منطقه قرار دارد. اگر درباره آینده جهان و آخرالزمان نیز صحبت کنیم باید بدانیم تمام روایات مربوط به امام مهدی(عج) مربوط به همین منطقه خاورمیانه است. امام مهدی علیه السلام در مکه ظهور می کنند، به مدینه می روند، به بیت المقدس می روند و پایتخت حکومت جهانی ایشان نیز کوفه است. یعنی هرچه در روایات می خوانیم در همین منطقه خاورمیانه رخ می دهد.

تمرکز استکبار بر مهدی ستیزی

حجت الاسلام فوادیان همچنین بیان می کند: بنابراین، دو اندیشه رقیب وجود دارد. اگر شیعیان راست می گویند و امامی دارند که می آید و حاکمیت هستی را در دست می گیرد استکبار جهانی چگونه باید با او مقابله کند؟ لذا امروز یکی از کارهای مهم استکبار، مبارزه و مقابله با جریان مهدویت شیعی است. امروز به وضوح می بینیم که صهیونیست ها با بودایی ها، با شین توئی ها، با کنفوسیوسی ها و … و حتی با مسلمانان به صورت عموم، چندان کاری ندارند. اما با اندیشه شیعی مبارزه می کنند. چرا که شیعیان قائل به آن اند که امام مهدی علیه السلام همه جهان را اداره خواهند کرد «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً؛ زمین را سرشار از عدل و قسط می کند همانگونه که از ظلم و جور لبریز شده» بنابراین یکی از وظایف ما دشمن شناسی است.

وی در پایان خاطرنشان می کند: باید بدانیم که استکبار با ما دشمن است و ما توهم توطئه نداریم. آنها برای حفظ وجود خودشان و برای اینکه باور دینی خود را دنبال کنند باید با ما مقابله کنند. از این رو، باید بدانیم که دشمن در چه سطحی، درصدد مقابله با اندیشه های شیعی و بخصوص آرمان شیعه (یعنی بحث مهدویت) است.

مهدویت روح استکبارستیزی را در کالبدها می دمد

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کارشناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این رابطه معتقد است که ایستادن در برابر ظلم و جور و فساد نیاز به عزم و همت والا و اراده ای پولادین و قدرت الهی دارد که آموزه های مهدویت در دل و جان منتظران واقعی می دمد و به آنان نیرو و توانایی ظلم ستیزی و استکبارستیزی می بخشد. بر اساس این فرهنگ، هیچ وقت و در هیچ زمان، حکومت های طاغوتی و ستمگر حق حکومت بر مردم ندارند و هر گونه سازش و همزیستی با آنها نادرست و مطرود است.

وی ادامه می دهد:‌خود حضرت مهدی (عج) برای نجات مردم از یوغ این حکومت های اهریمنی قیام و از قدرت نظامی علیه مستکبران و ظالمان استفاده می کنند و زمین را از لوث وجود آنان پاک می نماید چنان که امام باقر (ع) مى فرمایند: «… و اما شبهه من جده المصطفى، صلى الله علیه وآله، فخروجه بالسیف و قتله اعداء رسوله، صلى الله علیه وآله، و الجبارین و الطواغیت و انه ینصر بالسیف و الرعب و انه لا ترد له رایة؛ در وجود حضرت مهدی علیه السلام شباهت هایی به پنج تن از پیامبران به چشم می خورد، شباهت او به جد بزرگوارش حضرت محمد(ص)، قیام او با شمشیر (قدرت نظامی) و کشتن دشمنان خدا و دشمنان رسول خدا (ص) و ستمگران و طاغوت ها است» ( کمال الدین، ج 1، ص327)

حجت الاسلام کارگر یادآور می شود: بر این اساس، جامعه ای که ادعای انتظار و پیروی از امام زمان(عج) دارد و ظهور را مبنای حرکت و برنامه های خود قرار داده، برائت از مستکبران را در اولویت همه اقدامات خود قرار می دهد و در قلب و زبان از ظالمان و جباران اظهار نفرت و برائت می کند و در عمل نیز تا حد امکان با آنها مبارزه می کند و یا خود را زیر یوغ آنها قرار نمی دهد!؟

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد