۱۳۹۴/۰۳/۱۰
–
۵۹۵ بازدید
۱. همچون اصل پدیده حیات، گوناگونی موجودات نیز موضوعی کاملا شناخته شده نبوده و دارای زوایای تاریک فراوانی است. در قرآن کریم تنها به آفرینش انسان و جن و ماده نخستین آنها (الرحمن، ۱۵ – ۱۴، صافات، ۱۱) و نیز تنوع حیات در زمین (لقمان، ۱۰) اشاره شده است.
1. همچون اصل پدیده حیات، گوناگونی موجودات نیز موضوعی کاملا شناخته شده نبوده و دارای زوایای تاریک فراوانی است. در قرآن کریم تنها به آفرینش انسان و جن و ماده نخستین آنها (الرحمن، 15 – 14، صافات، 11) و نیز تنوع حیات در زمین (لقمان، 10) اشاره شده است.
2. از اشاره مزبور در قرآن کریم چنین فهمیده نمی شود که پیش از آفرینش انسان جاندار دیگری بر روی زمین یا کرات دیگر نبوده است؛ زیرا نه تاریخ مشخص آفرینش انسان در آن ها معین شده و نه تاریخ دقیق سایر جانداران (محمد تقی جعفری، آفرینش و انسان،ص 104).
3. دستیابی به هرگونه آگاهی افزون تر در این باره، از طریق استدلال های قطعی دانش بشری امکان پذیراست (همان، ص 105).