خانه » همه » مذهبی » آمریکا و متحدانش به فرانکشتاینی مثل داعش نیاز داشتند

آمریکا و متحدانش به فرانکشتاینی مثل داعش نیاز داشتند


آمریکا و متحدانش به فرانکشتاینی مثل داعش نیاز داشتند

۱۳۹۳/۱۲/۱۰


۴۸ بازدید

آمریکا و متحدانش به فرانکشتاینی مثل داعش نیاز داشتند

آمریکا درباره جنگ با داعش دروغ می‌گوید و در واقع از این گروه حمایت می‌کند.

آمریکا و متحدانش به فرانکشتاینی مثل داعش نیاز داشتند

آمریکا درباره جنگ با داعش دروغ می‌گوید و در واقع از این گروه حمایت می‌کند.

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ با انتشار این تحلیل نوشت: چرا نیروی هوایی آمریکا نتوانسته است شورشیان داعش را که در ابتدا به تجهیزات متعارف کوچک و ناچیزی مسلح بودند از بین ببرد؟ در ابتدا این عملیات هوایی علیه شورشیان داعش نبوده است. شواهد نشان می‌دهد شورشیان داعش هدف این عملیات نبوده‌اند. حملات هوایی غرب با هدف نابود کردن زیرساخت‌های اقتصادی موجود در سوریه و عراق بوده‌اند. این سایت ادامه می‌دهد: ما از خوانندگان مقاله‌های خود می‌خواهیم با دقت هر چه تمامتر به رویت تصاویری بپردازند که نشان می‌دهد کامیون‌های حامل شورشیان داعش از میان بیابان‌های گسترده در مرز سوریه و عراق در حال ورود به عراق هستند بدون این که هدف قرار گیرند. این کاروان در ژوئن 2014 وارد عراق شد. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که چرا جنگنده‌های آمریکایی این کامیون‌ها را در بیابان هدف قرار ندادند. اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند گردان‌های شورشیان داعش را نابود کنند می‌توانند کاروان‌های آنها را در بیابان هدف بمباران‌های خود قرار دهند، زمانی که آنها در ماه ژوئن سوار بر کامیون‌ها در حال ورود به خاک عراق بودند. پاسخ این گونه سؤالات کاملاً واضح است زیرا آمریکا در خاورمیانه اهداف دیگری را دنبال می‌کند بیابان‌های بین عراق و سوریه یک منطقه باز و گسترده محسوب می‌شوند و یک هواپیمای اف 15 یا اف 16 می‌توانست در یک حمله هوایی به سرعت این عملیات را انجام دهد، عملیاتی که می‌توانست سبب نابود شدن کاروان داعش ظرف یک ساعت شود.

گلوبال ریسرچ نوشت: هدف از عملیات هوایی غرب در عراق و سوریه شکست دادن و نابود کردن شورشیان داعش نیست. تلاش برای از بین بردن تروریسم و در راستای به راه انداختن عملیات ضدتروریستی یک توهم و خیال محسوب می‌شود. آمریکا خود حامی شماره یک تروریسم دولتی است. داعش نه تنها تحت حفاظت آمریکا و هم‌پیمانانش قرار دارد بلکه ناتو و آمریکا در عملیات آموزش و تأمین مالی آنها نقش مهمی ایفا می‌کنند و این اقدامات را با کمک اسرائیل و هم‌پیمانان واشنگتن در خاورمیانه انجام می‌دهند.

همزمان ژنرال وسلی‌ کلارک فرمانده آمریکایی و سابق ناتو در مصاحبه با سی‌ان‌ان اعتراف کرد: گروه تروریستی داعش با حمایت مالی متحدان نزدیک واشنگتن و برای جنگیدن و از بین بردن حزب‌الله به وجود آمد.

«وسلی کلارک» که از فرماندهان باسابقه ارتش آمریکا از سال 1997 تا 2000 از جمله در زمان جنگ بالکان فرمانده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده گفت: پیدایش داعش با کمک‌ها و حمایت‌های دوستان و متحدان ما آغاز شد زیرا تنها گروهی که خواستار جنگ با حزب‌الله بود داعش بود. دلیل آنکه داعش خواستار جنگ با حزب‌الله است آن بود که اعضای داعش افرادی متعصب بوده و رفتار آنها یادآور شخصیت «فرانکشتاین» است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد