چند سال پیش صاحبان کسبوکارهای سنتی تصور میکردند با طراحی یک وبسایت و ورود محصولاتشان به آن، میتوانند به فروش میلیاردی برسند و صاحب یک کسبوکار آنلاین شوند.
دقیقاً مثل گذشته، امروز هم خیلیها فکر میکنند صرفاً با راهاندازی یک پیج و تبلیغات اینستاگرام، قرار است به سود چند برابری نسبت به سرمایهشان رسیده و با همین افکار غلط تمام بودجهشان را بر باد میدهند.
با توجه به همین، میخواهم در این مقاله چند نکته بسیار تأثیرگذار درباره تبلیغات گسترده در اینستاگرام را به شما آموزش بدهم که به کمک آنها به بازگشت چند برابری سرمایه برسید.
تبلیغات گسترده در اینستاگرام
نکاتی که در ادامه به شما میگویم، نه از مقالات خارجی ترجمه و نه از دیگر مقالات وب فارسی برداشته شده. بلکه صرفاً نسبت به آخرین تجربههایمان از تبلیغات در اینستاگرام به دست آوردهایم؛ بنابراین نسبت به تجربی بودن آنها شک نکنید
۱. محصولتان با پیج تبلیغ مرتبط باشد
اولین نکته حیاتی در تبلیغات اینستاگرام که شاید خیلی از صاحبان پیجهای تبلیغاتی به شما در موردش حرفی نزنند، ارتباط پیج با محصول و خدمات شما است. در واقع اگر برای تبلیغ به سراغ پیجی بروید که فالوورهای خیلی زیادی دارد اما مخاطبان آن به محصولات، خدمات و اصلا پیج شما ارتباطی نداشته باشند، نباید منتظر سودهای کلان باشید.
مثلاً اگر در زمینه فروش مانتو فعالیت میکنید، بهترین بازخورد را میتوانید از تبلیغات اینستاگرام در یک پیج آشپزی یا پیج آموزش میکاپ بگیرید. چرا؟ چون مخاطبان این پیج دقیقا همان خانمهایی هستند که به محصولات شما هم علاقه دارند و انتظار میرود به مشتریانتان تبدیل شوند. در غیر این صورت، بازخورد تبلیغ بهشدت پایین میآید و عملاً بودجهتان از دست میرود.
۲. صرفا به تعداد فالوور دقت نکنید!
خیلی از صاحبان کسبوکارهای سنتی که بدون مراجعه به یک شرکت تبلیغاتی معتبر اقدام به خرید تبلیغات اینستاگرام میکنند، به محض دیدن یک پیج اینستاگرامی با تعداد زیادی فالوور، تصور میکنند این بهترین انتخاب ممکن است.
اما باید دقت کنید که ممکن است تعداد زیادی از این دنبال کنندگان، اکانتهای غیر واقعی باشند که صاحب پیج برای افزایش تعرفه تبلیغات اینستاگرام به صفحه خودش اضافه کرده است!
بنابراین برای تشخیص این موضوع باید به سراغ پستهای پیج رفته و ببینید چقدر لایک و کامنت میگیرد. مثلاً اگر 15 تا 20 درصد دنبال کنندگان پستها را لایک کنند، پیج مورد نظر انتخاب خوبی برای ارائه تبلیغات است. البته علاوه بر این و با توجه به قابلیت خرید لایک فیک اینستاگرام، پیشنهاد میکنم حتی به بخش لایک پستها هم رفته و مطمئن شوید اکانتهای لایک کننده پست، بیشترشان اکانتهایی با پست، عکس پروفایل و… واقعی هستند. همینطور اصولاً پستهایی که لایک زیادی میگیرند، باید کامنتهای واقعی زیادی هم داشته باشند در غیر این صورت با یک اکانت دارای فالوور فیک روبهرو هستید.
۳. اقدام به عمل (CTA) تبلیغتان ساده باشد!
البته که اگر با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ یا یک مجموعه تبلیغاتی همکاری کنید، موضوعات مهمی مثل این نکته را کارشناسانشان به شما یادآور میشوند؛ اما بااینحال باید یادتان باشد که درخواست شما از مخاطب در تبلیغات، باید آسان و قابل اجرا باشد.
مثلاً ماه پیش تبلیغی در یک پیج اینستاگرام بزرگ دیدم که در آن، از مخاطبان خواسته شده بود برای ورود به وبسایت صاحب تبلیغ، نام آن را در گوگل جستوجو کرده و وارد وبسایت شود. چنین خواستههایی که نیاز به تلاش زیادی برای کاربران دارد، عملاً نرخ تبدیل و موفقیت تبلیغ را بهشدت کاهش میدهد. در مقابل باید درخواست شما منطقی و قابل انجام باشد. مثلاً:
- مشاهده پیج اینستاگرام شما به کمک آیدی درون کپشن پست
- بالا کشیدن لینک درون استوری و ورود به وبسایت یا پیج
- کلیک روی لینک داخل بیو پیج
- و…
حتماً اینفلوئنسرهای موفق در اینستاگرام را دیدهاید و میدانید که تبلیغات و رشد صفحه در اینستاگرام فوتوفنهای خودش را دارد؛ اما خب رعایت کردن آنها چندان سخت نیست.
آکادمی دیدوگرام، یکی از وبسایتهایی است که منبع کاملی از این آموزشها را به کاربران ارائه میدهد و شما میتوانید با این آموزشهای کاربردی تمام فوتوفنهای یک پیج خوب را بشناسید و اجرا کنید.
۴. بازخوردها را بررسی کنید
ببینید، قرار نیست طی فعالیت پیجتان، فقط یک بار به سراغ تبلیغات اینستاگرام بروید؛ بنابراین شما نیاز دارید فیدبکی که از هر پیج اینستاگرامی گرفتهاید را بررسی کرده و در انتخابهای بعدی نسبت به آنها تصمیم بگیرید. اگر از یک پیج بازخورد خوبی گرفتهاید، باز هم به سراغ آن یا پیجهای مشابه بروید و فروش خود را بالا ببرید.
این یعنی بعد از اینکه حتی مبلغ کمی در یک پیج تبلیغاتی صرف کردید، باید این اعداد را بررسی کنید:
- تعداد دنبالکننده اضافهشده جدید
- تعداد خرید ایجادشده
البته مقدار موفقیت تبلیغات شما به نوع تبلیغ، جذابیت آن، محتوای پیجتان و… هم بستگی دارد؛ اما در هر حال باید اعداد بهدستآمده را بررسی کرده و دفعات بعدی که قصد تبلیغ کردن داشتید، با توجه به آنها به سراغ پیجهایی با بازدهی مناسب بروید.
۵. از مشاورها و شرکتها نترسید!
میدانم خیلی از افراد نسبت به شرکتهای تبلیغاتی بدبین هستند و ترجیح میدهند تا جای ممکن بهجای همکاری با آنها یا مشاوران تبلیغاتی، خودشان بهتنهایی فعالیتهای پیج را جلو ببرند؛ اما بهعنوان آخرین نکتهای که قرار است در این مقاله به شما توضیح بدهم، میخواهم بگویم چرا باید برای تبلیغات اینستاگرام و صرف هزینه، باید با کاربلدها همکاری کنید:
- شرکتهای تبلیغاتی معتبر با توجه سابقه قبلی، میدانند کدام پیجها برای شما بازخورد بهتری دارند و به این ترتیب صرفهجویی زیادی در هزینههایتان میکنند
- با توجه به مشاورهای که شرکتهای تبلیغاتی در مورد محتوای تبلیغات و شکل ظاهری پیج به شما میدهند، بازخورد نهایی بهشدت بالا میرود
- هزینهای که به شرکتهای تبلیغاتی پرداخت میکنید، در اغلب مواقع نسبت به هزینهای که به خود صاحب پیج اینستاگرام میدهید کمتر است
- در نهایت شرکتهای تبلیغاتی در شناخت پیجهای متقلب و کمبازده، تخصص و تجربه بیشتری دارند که این موضوع از ضرر و زیان شما جلوگیری میکند
کلام آخر؛ کدام شرکت؟
در نهایت و بهعنوان کلام آخر، اگر برای تبلیغات در اینستاگرام شرکت یا مشاور معتبری را نمیشناسید، ما همینجا نسبت به تجربه قبلیمان یک شرکت باتجربه را به شما معرفی میکنیم. البته باز هم میگوییم، این راهنمایی صرفاً نسبت به تجربههای موفق قبلی است:
وبسایت دیدوگرام Didogram یکی از شرکتهای بزرگ فعال و باتجربه در زمینه تبلیغات شبکههای اجتماعی است. پیشنهاد میکنیم برای دریافت راهنماییهای بیشتر و همینطور صرفهجویی و دریافت بازخورد مناسب نسبت به تبلیغات اینستاگرام دیدوگرام را انتخاب کنید. این شرکت با توجه به سابقه طولانی که در این زمینه دارد، خدمات بسیار مناسبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.
برای اینکه خودتان بیشتر با کار این شرکت و خدماتشان آشنا شوید، سری به وبسایت دیدوگرام بزنید.