خانه » همه » مذهبی » آیت الله مکارم شیرازی:جهاد نکاح تکفیریها همان جهاد فحشا است

آیت الله مکارم شیرازی:جهاد نکاح تکفیریها همان جهاد فحشا است


آیت الله مکارم شیرازی:جهاد نکاح تکفیریها همان جهاد فحشا است

۱۳۹۳/۱۰/۱۸


۶۶ بازدید

آیت الله مکارم شیرازی:جهاد نکاح تکفیریها همان جهاد فحشا است

آیت الله ‘ناصر مکارم شیرازی’ از مراجع تقلید،گفت: جهاد نکاح تکفیریها در حقیقت همان جهاد فحشا است.

به گزارش ایرنا، وی چهارشنبه شب در نشست علمی ‘مقام زن در تفسیر نمونه’ در مدرسه امیر المومنین (ع) قم ،اظهار داشت: تکفیریها و داعشی ها با بردن زنان به زمان جاهلیت قبل از ظهور اسلام، یک جاهلیت ثانی ایجاد کرده اند.

آیت الله مکارم شیرازی:جهاد نکاح تکفیریها همان جهاد فحشا است

آیت الله ‘ناصر مکارم شیرازی’ از مراجع تقلید،گفت: جهاد نکاح تکفیریها در حقیقت همان جهاد فحشا است.

به گزارش ایرنا، وی چهارشنبه شب در نشست علمی ‘مقام زن در تفسیر نمونه’ در مدرسه امیر المومنین (ع) قم ،اظهار داشت: تکفیریها و داعشی ها با بردن زنان به زمان جاهلیت قبل از ظهور اسلام، یک جاهلیت ثانی ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به جهاد نکاح تکفیری ها، تصریح کرد: داعشی ها با گذاشتن نام مقدس جهاد بر روی این عمل خود ،زن را به یک ابزار هوسرانی تبدیل کرده اند، و آن وقت پولی که از این راه به دست می آورند را به اسلحه تبدیل کرده و با آن سر مسلمانان را می برند.

آیت الله مکارم تصریح کرد: وقتی به آنها گفته می شود که شما به جای مسلمان کشی باید در برابر رژیم صهیونیستی که دشمن مسلمانان است، ایستادگی کنید می گویند اول بگذارید تکلیف مسلمانان را روشن و آنها را ذبح کنیم، آن وقت به سراغ اسراییل غاصب می رویم.

وی با اشاره به رفتار اعراب جاهلی با زنان و دختران ، افزود: قرآن کریم این رفتارها را از سوی اعراب پیش از اسلام را به روشنی تبیین نموده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مقام و جایگاه زن در قرآن مجید،تصریح کرد: قرآن بحث در مورد زنان و دختران را از نقطه صفر شروع کرده و تا بی نهایت ادامه داده است، لذا وضعیت زنان در دوران اعراب جاهلی با وضعی که قرآن از زنان پس از ظهور اسلام و نجات یافتن آنها به وسیله پیامبر (ص) ارایه می دهد،اصلا قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در قرآن بحث کاملی در مورد زن مطرح شده است، افزود: در این کتاب آسمانی به تفصیل در رابطه با حقوق زنان، مسوولیت زنان و همچنین برنامه هایی که دارند، صحبت های جامعی به میان آمده است.

وی با بیان اینکه جامعیت قرآن از دلایل و نشانه های روشن اعجاز و معجزه بودن قرآن است،افزود: جامعیت قرآن بدان معنا است، که در خصوص هر مساله ای از مسائل زندگی بشریت در قرآن مباحثی مطرح شده است، ولی این مباحث به صورت پراکنده در سوره های مختلف قرآن گنجانده شده،که باید آنها را به صورت تفسیر موضوعی درآورد، تا به جامعیت آن پی برد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به اهمیت فراوان تفسیر موضوعی قرآن، تصریح کرد: قرآن پژوهان باید به این شیوه از تفسیر توجه زیادی داشته باشند، چرا که جامعیت قرآن در تفسیر موضوعی بیشتر از تفسیر تبیینی مشاهده می شود.

در پایان این مراسم کتاب زن در تفسیر نمونه کاری از مرکز آموزش تخصیی تفسیر و علوم قرآنی رونمایی شد، و از تعدادی از قرآن پژوهان برتر نیز تجلیل به عمل آمد

کد خبر:216095 –

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد