برای اینکه از موفقیت راه حل و برنامهی عمل مطمئن شوید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
ابتدا کارمندان خود را به خوبی آماده کنید
پیش از اجرا، آموزشهای لازم را به کارمندانتان بدهید
پیش از آغاز کار، ابزار و مواد اولیه لازم را تهیه کنید
اگر لازم است، کارمندان جدید استخدام کنید
در همهی ملاقاتها از حضور روابط عمومی استفاده کنید
اثرات هر مرحله از راه حل را ارزیابی کنید و تغییرات لازم را برای تطبیق هرچه بیشتر اعمال کنید
همیشه انعطافپذیر بمانید و ذهنی باز داشته باشید
موفقیت راه حل خود را ارزیابی کنید
پس از اینکه مراحل حل مسئله را اجرایی نمودید، از خود بپرسید: آیا اهدافی که دنبال میکردید محقق شدند؟ این اهداف چقدر خوب محقق شدند؟ و آیا راه حل شما به خوبی کار کرد؟ برای اینکه درک خودتان از نتایج را بررسی کنید، تا جایی که ممکن است از مدیران و کارمندانتان بازخورد بگیرید. چیزی که در نظر شما ممکن است به خوبی کار کرده باشد، ممکن است در نظر دیگران خوب نباشد. همیشه به یاد داشته باشید که کارمندانتان باارزشترین ابزاری هستند که شما برای اجرای موفق راه حلهایتان در اختیار دارید.