توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » با وجود عدم رضایت از حضور همسرم در هیئت مذهبی که در آن نگاه و برخورد با نامحرم وجود دارد چه وظیفه ای دارم؟

با وجود عدم رضایت از حضور همسرم در هیئت مذهبی که در آن نگاه و برخورد با نامحرم وجود دارد چه وظیفه ای دارم؟

گرچه مسافرت زن به همراه مردان نامحرمی که با ایمان و مورد اعتمادند، به خودی خود ایرادی ندارد و شرکت در جلسات و هیئت های مذهبی نیز امری پسندیده است، اما باید ضوابط شرعی در این سفرها و هیئت ها کاملا مراعات شود. علاوه بر آن، از لحاظ اسلام، با توجه به تفویض مدیریت خانواده به شوهر، او حق دارد که حتی از مسافرت همسر خویش با محارم نیز جلوگیری به عمل آورد، چه رسد به دیگر موارد و سفر زن بدون اجازه شوهر، حتی در سفرهای زیارتی(جز حج واجب) نه تنها پاداشی برای او ندارد، بلکه او گناه بزرگی نیز مرتکب شده است. البته، توصیه شده که شوهر نیز در اعمال غیرت از حد تعادل خارج نشود.

بر این اساس خواسته و انتظار عدم حضور همسرتان در چنین هیئتی که افراد نامحرم در آن حضور دارند منطقی و شرعی است. اگر شما راضی به حضور همسرتان در چنین جمع ها و محیط هایی نباشید می توانید عدم رضایت خود را اعلام کرده و از حضور ایشان جلو گیری کنید.

در این راستا اگر شما بخواهید همسرتان را از رفتن به چنین مجالسی باز دارید سزاوار است که با دلائل روشن کاملا او را قانع سازید و اگر خودتان از عهده این کار برنمی آئید از بزرگان فامیل و محل خود که مورد اعتماد ایشان نیز هستند در این زمینه کمک بگیرید تا ضربه ای به زندگی و صمیمت شما وارد نشود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد