آيات عظام امام، تبريزى، خامنه اى، صافى، نورى و وحيد : بازى با آلات قمار – هر چند بدون برد و باخت – حرام است.
آيت اللَّه فاضل : اگر در عرف از آلت قمار بودن خارج شده باشد و برد و باختى در كار نباشد اشكال ندارد.
آيات عظام بهجت و مكارم : اگر به صورت برد و باخت باشد، حرام است و اگر بدون آن باشد، بنا بر احتياط واجب جايز نيست.
آيت اللَّه سيستانى : اگر به صورت برد و باخت باشد، حرام است و اگر بدون برد و باخت و شرط بندى باشد ؛ چنانچه در عرف محل (شهر) از آلات قمار شناخته شود، بنابر احتياط واجب جايز نيست.
منبع:
آيت الله صافى، جامع الاحكام، ج1، س 1045 . امام، استفتائات، ج2،(مكاسب محرمه)، س18 . آيت الله خامنهاى، اجوبةالاستفتائات، س1116 . آيت الله نورى، استفتائات، ج1 س559 و 560 . آيت الله وحيد، منهاج الصالحين، ج3، م19 . آيت الله تبريزى، استفتائات، س 981 . آيت الله فاضل، جامع المسائل، ج1، س 951 . آيت الله مكارم، استفتائات، ج 1، س 541 و 544 . آيت الله بهجت، توضيح المسائل، (متفرقه)، س 9 . آيت الله سيستانى، سايت، س 9.