خانه » همه » مذهبی » در ادامه تحولات امروز سوریه واکنش تکفیری های سوریه به هیاهوی داعش؛

در ادامه تحولات امروز سوریه واکنش تکفیری های سوریه به هیاهوی داعش؛


در ادامه تحولات امروز سوریه واکنش تکفیری های سوریه به هیاهوی داعش؛

۱۳۹۳/۰۴/۲۰


۱۱۳ بازدید

در ادامه تحولات امروز سوریه واکنش تکفیری های سوریه به هیاهوی داعش؛

هر یک نفر، دو نفر حساب می شود

در ادامه تحولات امروز سوریه واکنش تکفیری های سوریه به هیاهوی داعش؛

هر یک نفر، دو نفر حساب می شود

درگیری‌های داخلی میان داعش و سایر گروه های تکفیری در سوریه وارد مراحل جدیدی شده است. در واکنش به اقدامات چند روز گذشته داعش، فرمانده گروه تروریستی ارتش اسلام (وابسته به سازمان جاسوسی سعودی) فتوایی عجیب علیه داعش صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از مشرق نیوز، در جدیدترین تحولات در غوطه شرقیه شهر دمشق، امروز داعش اقدام به ترور چند تن ازعناصر و فرماندهان ارشد و مهم گروه های رقیب در شهرهای دوما و میدعا و سایر مناطق تحت سیطره گروه های ارتش اسلام (بفرماندهی زهران علوش) و النصره (بفرماندهی ابومحمد جولانی) کرد.

همچنین، تروریست های داعش با بمب گذاری خودروی ابومحمد هارون فرمانده تیپ بدر از گروه های وابسته به ارتش اسلام، او را به هلاکت رساندند.

مرکز موسوم به “دیدبان حقوق بشر” سوریه (مخالف دولت مستقر در لندن) نیز خبر ترور هارون توسط گروهک داعش را تأیید کرده است.

همچنین رسانه های محلی گزارش دادند، در شهر دوما در ریف دمشق هم بمب دیگری در خودروی رئیس “موسسه الهدی”وابسته به ارتش اسلام منفجر شد که به مجروحیت شدید وی انجامید.

داعش امروز بسام الریس معروف به ابوبراء مسئول واحد اطلاع رسانی و رسانه ای گروه ارتش اسلام به فرماندهی زهران علوش را ابتدا دستگیر و پس از صدور فرمان ارتداد و خوارج بودن وی به دلیل همکاری با گروه رقیب، او را ذبح کرد!

درواکنش به اقدامات چند روز گذشته داعش، فرمانده گروه تروریستی ارتش اسلام (وابسته به سازمان جاسوسی سعودی) هم بیکار ننشست و دست به صدور فتوایی عجیب علیه داعش زد! زهران علوش با انتشار یک ویدئو رسما داعش را کافر و مرتد از دین اسلام اعلام کرد و فتوای رسمی داده که: کشته شدن در نبرد با داعش اجر دو شهید را دارد!!

درگیری ها میان دو گروه تروریستی رقیب، برکاتی نیز برای مردم سوریه و به طور مشخص مردم شهر دمشق داشته! زیرا باعث کمتر شدن پرتاب خمپاره به سمت محلات مسکونی مرکز دمشق و آرامش نسبی مردم این مناطق (باتوجه به تسلط آتش تروریست های مستقر در غوطه شرقیه بر این مناطق) در روزهای گرم و تابستانی ماه مبارک رمضان شده است.

درگیری ها هم اکنون میان دوطرف در مناطق دوما و مرج السلطان با شدت بیشتری در جریان هست جایی که داعش سعی در طرد کردن نیروهای علوش (ارتش اسلام ) از این مناطق را دارند.

پرتاب خمپاره ها به مناطق مسکونی شهر دمشق از منطقه جوبر واقع در جنوب شهر دمشق صورت میگیرد که جزو معدود مناطقی است که هنوز جولانگاه گروه های تروریستی شامل ارتش آزاد و جبهه النصره هست. البته از سه ماه پیش ارتش سوریه با هدف تامین امنیت کامل شهر دمشق اقدام به اجرای عملیات بسیار وسیعی در این منطقه کرده که با پیشروی های مناسبی نیز همراه بوده است.

در ادامه درگیری های داخلی میان گروه های تروریستی داعش با جبهه النصره، ارتش اسلام و ارتش آزاد و …، گروه داعش در اقدامی ضربتی و سریع پس از فراخوان نیروهای تازه نفس، اقدام به تصرف شهر الشحیل زادگاه ابومحمد جولانی فرمانده کل النصره و مهمترین و بزرگترین پایگاه گروه تروریستی جبهه النصره کرد.

داعش پس از تصرف شهر الشحیل در استان دیرالزور که مرکز اصلی جبهه النصره بود، صدها تن از فرماندهان و اعضای ارشد آن را فراری داد اما این فراری ها در بیابان های شام در استان حمص در کمین نیروهای داعش گرفتار شده و آنگونه که داعش گفته برخی از آنها را با گلوله و برخی را با ضربات چاقو، به هلاکت رسانده و تسلیحات آنان را به غنیمت گرفته و تصاویرآن را هم در فضای مجازی منتشر کرده است.

خبرهای مرتبط :

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد