خانه » همه » مذهبی » اسمای الهی

اسمای الهی


اسمای الهی

۱۳۹۳/۰۳/۳۰


۲۹۶ بازدید

منظور از اسمای الهی و مظهر اسمای الهی بودن چیست؟

«اسمای الهی» همان صفات الهی است زیرا اسماء وصفات الهی از هم جدا نیستند وبین اسماء وصفات ، عینیت ویکی بودن برقرار است، ومظهر اسمای الهی شدن ،یعنی صفات الهی را درخود ایجاد کردن است ، مثلا یکی از اسما ء ویا صفات الهی عدل وعدالت است ویا سخا و جود است که شخصی که مظهر اسم الهی جود شده است ، ( که البته ویقینا کسی به غیر از معصومین علیهم السلام، چنین توانی را ندارد که بتواند مظهر اسمائ الهی شود ، درحالیکه اهل بیت علیهم السلام مظهر تام اکثر اسمای الهی اند) چنین صفتی به نحو اتم دراو وجود پیدا کرده است!
،(صبغه الله) یعنی رنگ خدایی ، رنگ خدایی همیشه می‌ماند ،حسین(علیه السلام) تکه تکه شد اما به اهدافش رسید، چون امام حسین(علیه السلام)به قیامش رنگ الهی زده بود ،هدفش این بود من می‌خواهم نهی از منکر کنم و حکومت و رژیم بنی امیه منکرهستند وجود یزید منکر است من باید تکه تکه بشوم اما این رژیم را واژگون کنم بالاخره امام حسین(علیه السلام) رژیم بنی امیه را واژگون کرد امام حسین(علیه السلام) پیروز شد، امام علی(علیه السلام) می‌فرماید رنگ خدایی یعنی کارهایتان را رنگ معنوی به آن بدهید رنگ مردم پاک می‌شود شما تخم مرغ را که رنگ می‌کنید یک خورده با آب دهان به آن دست بمالی پاک می‌شود چون شما رنگ کرده‌ای رنگ خلق پاک می‌شود اما رنگ خالق نه ، خدا هم ،دم طاووس را رنگ کرده شما آب همـﺔ اقیانوسها را شیلنگ بگیر به دم طاووس همـﺔ اقیانوسها را به دم طاووس بگیری دم طاووس پاک نمی‌شود تخم مرغ را که شما رنگ کرده‌ای با آب دهان پاک می‌شود طاووس را که خدا رنگ کرد رنگش تا ابد پاک نمی‌شود ،می‌گوید اگر می‌خواهید پاک نشوید رنگ الهی داشته باشید(ما عندکم ینفد) آنچه رنگ شماست می‌رود.
یک کسی حجاب دارد چرا حجاب داری؟ برای رضای خدا، این حجابش تا ابد می‌ماند روز قیامت هم ثواب می‌برد یکی وضع حجابش بد است برای چی؟ دلم می‌خواهد این جوان خوشش بیاید دلم می‌خواهد بگویم من روشنفکر هستم چه روشنفکری؟ یک کسی قیافه‌اش را درست می‌کند خودش را حفظ می‌کند این آهنگ را گوش نمی‌دهد این غذا را نمی‌خورد با این آدم نمی‌نشیند این امضای ناحق را نمی‌کند تمام اینهایی که رنگ الهی هستند می‌مانند لحظـﺔ مرگ خوشحالند تا ابدیت هم خوشحالند
امام علی(علیه السلام) فرمود صبغه الله ما هستیم. -اصول کافی ج 1 ص 350

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد