خانه » همه » مذهبی » شرایط گفتن ذکر یونسیه

شرایط گفتن ذکر یونسیه


شرایط گفتن ذکر یونسیه

۱۳۹۲/۱۲/۲۸


۹۸۵۸۷ بازدید

بسم الله الرحمان الرحیم
با سلام
سوال: در مورد ذکر یونسیه خواهشن کامل راهنمایی بفرمائید. آیا این ذکر حداقل باید ۴۰۰مرتبه گفته شود آیا گفتنش احتیاج به استاد دارد آیا ففط باید شب در سجد گفت آیا می شود بعد از نماز صبح گفت آیا کمتر از ۴۰۰مرتبه هم می شود گفت به یک عدد خواص آیا این ذکر جزء اذکار عام است یا خاص . آیا جزء اذکار استغفاریست در مورد چه حاجتهایی خوانده میشود. آیا فقط باید در سجده باشد.در مورد این ذکر هرچه است می خواهم بدانم

ضمن تشکر از ارتباط شما با این مرکز به توضیح زیر توجه کنید .
1. ذکر یونسیه را به هر تعداد می توان گفت اما تعدادی که بنا بر توصیه اساتید تاثیر مخصوص دارد حد اقل 400 مرتبه است .
2. گفتن این ذکر نیازی به اجازه استاد ندارد .
3. در هر زمان می توان این ذکر را گفت اما گفتن ان بعد از نماز شب و یا بعد از نماز صبح تاثیر بهتری دارد.
4.  گفتن ان برای همه جایزاست و نیازی به اجازه خاص ندارد .
5. این ذکر را بزرگان در حال سجده توصیه کرده اند .
6. اثر این ذکر رفع حجاب است و گفتن مرتب ان حجاب را از پیش روی سالک بر می دارد .
7. در مورد ذکر یونسیه گفتنی است: توجه به مضمون ذکر یونسیه مهم است : ((لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین )) چرا که بعد از این ذکر بود که خداوند فرمود: ((فاستجبنا له و نجیناه من الغم …)). دو مطلب قابل دقت در این ذکر هست یکی حسن ظن به خداوند و دوم اعتقاد و اعتراف به بدی ها و نواقص خود انسان . ما باید با تمام وجود باور کنیم که خداوند غنی , بی نیاز, کریم , جواد, مهربان و توانا است . پس از طرف او هیچ مانعی جهت برآوردن حاجات نیازمندان درگاهش وجود ندارد و در مقابل این ما هستیم که سراپا نقص و کاستی هستیم و خود را طلب کار خداوند می دانیم ; در حالی که طلبی از او نداریم و هر آنچه را هم که داریم از سر لطف و رحمت او است .
ضمنا ذکر یونسیه ذکری است مجرب و قرآن نیز آن را مایه نجات حضرت یونس و همچنین سایر مومنین از مشکلات معرفی کرده است ((لا اله الا انت , سبحانک انی کنت من الظالمین)).
برخی فرمودند : در سجده, ذکر یونسیه یعنی در مداومت آن که شبانه روزی ترک نشود, هر چه زیادتر توانست اثرش زیادتر, اقل اقل آن چهارصد مرتبه است خیلی اثرها دیده ام . بنده خود هم تجربه کرده ام چند نفر هم مدعی تجربه اند. یکی هم قرآن که خوانده می شود به قصد هدیه حضرت ختمی مرتب صلوات ا& علیه و آله خوانده شود.
((قطعه ای از نامه مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی به مرحوم حاج محمد حسین کمپانی ))

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد