طلسمات

خانه » همه » مذهبی » لزوم جهاد رسانه ای برای ایجاد رسانه منتظر

لزوم جهاد رسانه ای برای ایجاد رسانه منتظر


لزوم جهاد رسانه ای برای ایجاد رسانه منتظر

۱۳۹۲/۱۱/۰۸


۱۳۹ بازدید

لزوم جهاد رسانه ای برای ایجاد رسانه منتظر

پژوهشگر مهدوی گفت: برای ایجاد رسانه منتظر باید انگیزه های لازم را برای خدمت به امام در نیروها ایجاد کرده و آن را به عنوان یک جهاد رسانه ای و یک بعد انتظار ببینیم و روش های جدید رسانه های دنیا را رصد کنیم.

لزوم جهاد رسانه ای برای ایجاد رسانه منتظر

پژوهشگر مهدوی گفت: برای ایجاد رسانه منتظر باید انگیزه های لازم را برای خدمت به امام در نیروها ایجاد کرده و آن را به عنوان یک جهاد رسانه ای و یک بعد انتظار ببینیم و روش های جدید رسانه های دنیا را رصد کنیم.

حجت الاسلام جواد نصرالله پور در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه رسانه ها در دنیای کنونی مهمترین ابزار شکل گیری و گسترش اندیشه ها هستند، گفت: این درحالی است که کشورهای غربی به خاطر تکنولوژی برتر رسانه ای در برجسته سازی اندیشه ها تاثیر دارند لذا هر تصویری که بخواهند از اسلام، شیعه و مهدویت در افکار عمومی دنیا شکل می دهند.

وی بااشاره به پروژه اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و تخریب و تحریف وجهه مهدویت رسانه های غربی خاطرنشان کرد: رسانه های دشمن این پروژه را به وسیله انواع رسانه اعم از مکتوب، دیجیتال، صوتی و تصویری به پیش می برند تا مخاطبان در دنیا را تحت تاثیر این هجوم رسانه ای که اسلام و مهدویت را به عنوان محور خشونت معرفی می کنند، قرار دهند.

حجت الاسلام نصرالله پور با بیان اینکه در مقابل این حرکت قرآن می فرماید، از هر مسیری که دشمن به شما تجاوز کرد از همان مسیر به او ضربه بزنید، اظهارداشت: بر این اساس در مقابل این حرکت دشمن رسانه های متعهد باید با روش های دشمن به این عرصه وارد شوند و به روشنگری و افشاگری اهداف دشمن بپردازند.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه ماهیت اثباتی مهدویت اصیل مبتنی بر عقلانیت، قرآن و روایات است، تصریح کرد: رسانه های متعهد باید مهدویت و آرمان هایش را از حاشیه به متن جامعه ببرند.

وی مهمترین وظیفه رسانه را تبیین مولفه های جامعه منتظر و سبک زندگی مهدوی با کمک کارشناسان مهدویت دانست و بیان داشت: رسانه باید در این راستا وظایف هر فرد و گروه را در این چهارچوب مشخص کند. همچنین سبک زندگی امام زمان(ع) و اهل بیت(ع) در زمان غیبت و زمان حضور را برای مردم تبیین کند و به معرفی آسیب ها، خرافات و مدعیان دروغین بپردازند.

حجت الاسلام نصرالله پور افزود: اگر انتظار به معنای آماده شدن برای رسیدن به یک هدف بزرگ است. این آمادگی برای یک تحول بنیادین در ابعاد اقتصادی سیاسی نظامی اجتماعی علمی و فرهنگی باید تبیین شود.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف رسانه متعهد این است که ابعاد مختلف انتظار را به کمک کارشناسان روشن کند، گفت: از دیگر وظایف رسانه متعهد این است که زمینه افزایش محبت مردم را به امام فراهم کند. چراکه رسانه ها می توانند نقش مهمی در ایجاد گرایش جوانان به سمت مباحث مهدویت داشته باشند.

وی بااشاره به روش های رسانه های موفق دنیا اظهارداشت: بسیاری از شبکه های رسانه ای موفق دنیا گاهی برای مخاطب با روش های تبلیغی مبتنی بر اصول روانشناسی نیازسازی می کنند و نیازهای کاذب ایجاد می کنند. اینکه ما نتوانستیم در مخاطبانمان نیاز به تحقیق در مورد امام را ایجاد کنیم، مشخص است که تمام ارگان های فرهنگی اعم از روحانیت و رسانه کوتاهی کرده ایم.

حجت الاسلام نصرالله پور ادامه داد: برای ایجاد رسانه های منتظر باید انگیزه های لازم را برای خدمت به حضرت در نیروهای خودی ایجاد کنیم و این کار را به عنوان یک جهاد رسانه ای و یک بعد مهم انتظار ببینیم. همچنین قدرت علمی و تکنولوژی خود را بالا ببریم و روش های جدید و موفق رسانه های دنیا را رصد کنیم و بیاموزیم شجاعت و شهامت کافی برای مقابله با شبهات را داشته باشیم و خود را وقف امام کنیم.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه باید در این راستا از کارشناسان و مراکز علمی و تخصصی مهدوی معتبر استفاده شود، خاطرنشان کرد: استفاده از این کارشناسان از بروز آسیب ها جلوگیری می کند و باعث می شود تا برداشت های سطحی و غیرعلمی وارد مباحث مهدویت نشود.

وی قالب های داستان، گزارش خبری، شعر، تصویر و نقاشی و غیره را برای معرفی مهدویت در رسانه لازم دانست و بیان داشت: یکی از وظایف مهم رسانه فعالیت در عرصه انیمیشن است که ضروری است تا هنرمندان در این عرصه وارد شوند و به مقابله با این جریان بپردازند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد