توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » منشا زبان عربی

منشا زبان عربی

منظور فردی بزرگ و معروف که مانندش بعدها پیدا نشده است چون این فرد بنابر نقل منابع تاریخی وجود داشته و اورا پدر عرب اصیل معرفی کرده اند که اصالتا یمنی است ، مانند پهلوان و شخصیتهای داستانی و افسانه‌ای که مانندشان کمتر به دنیا آمده است . به این مطالب کتاب لغت توجه کنید:
جوهری در صحاح اللغه گفته است که اولین کسی که به زبان عربی سخن گفت یعرب بن قحطان است و ریشه همه قبایل عربی یمن همین شخص است. (صحاح اللغه، ماده عرب). در مجمع البحرین این دیدگاه جوهری را آورده است. در کتاب لسان العرب هم آورده است که اولین کسی که خداوند زبان او را به زبان عربی به سخن آورد، یعرب بن قحطان است و این یعرب پدر و ریشه قبایل یمن است و همین قبایل یمنی را عرب عاربه می گویند.(لسان العرب، ماده عرب).
زبان عربی انها خالص وزبان عربی غیر قحطانی‌ها که به عدنانی معروفند عربی ناخالص می‌گویند، (به عرب مستعربه مشهورند) در لسان العرب گفته است که حضرت اسماعیل جد اعلای پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) در میان عرب عاربه نشو و نما یافت و به زبان آنان سخن گفت و اسماعیل پدر و ریشه عرب مستعربه است.(لسان العرب، ماده عرب). (نتیجه اینکه پیامبر ص اصالتا عرب نیست)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد