۱۳۹۲/۰۸/۲۱
–
۱۸۵ بازدید
آیا نوع بیماری با شخصیت افرادرابطه دارد؟به عنوان مثال :بعضی می گویند هرکسی آدم خوبی باشه به امراض صعب العلاج گرفتارمیشه وبیشتر زجر میکشه تا گناهانش در این دنیا پاک شوند ودرآن دنیاعذاب نکشه!!؟و عده ای هم برعکس معتقدند افراد گناه کاربه امراض صعب العلاج گرفتار میشن کدوم نظریه درسته؟
در پاسخ به نکاتی توجه کنید .
1. قاعده کلی که از روایات استفاده می شود این است که اگر بندگان خوب و مومن خداوند گناهان و لغزش هایی در این دنیا داشته باشند خداوند با ابتلائات و گرفتاری ها و بلاهای مختلف مانند بیماری های سخت و برخی محرومیت ها و فقد ان ها و کاستی ها گناهان انها را در همین دنیا پاک می کند تا پاک وارد عالم اخرت شوند و اگر این گناهان به گونه ای باشند که با بلاهای دنیا پاک نشوند با سختی جان دادن و نیز گرفتاری و بلاهای عالم برزخ انها را پاک می کند و اگر این هم موثر نیفتاد و گناهانی از انها باقی ماند مدتی آنها را وارد جهنم میکند تا با عذاب و اتش جهنم پاک شوند و سرانجام وارد بهشت شوند .
2. در مورد بندگان کافر از برخی روایات استفاده می شود که چون کافران از بهشت محروم بوده و هر گز وارد بهشت نمی شوند خداوند در برابر کارهای خوب و اعمال خیری که انجام می دهند به انها ثروت و اعتبار و وجاهت می بخشد و یا مرگ و جان دادن را بر انها اسان می کند تا از خداوند در برابر اعمال خیرشان طلبی نداشته باشند .
3. البته چنین نیست که این مطلب استثنائاتی نداشته باشد و در همه موارد و در مورد هر مومن و کافری صادق باشد زیرا ممکن است جان دادن مومن کنکار راحت و اسان باشد و یا جان دادن کافری که اعمال خوبی داشته همراه با سختی و شدت باشد .
4. برای مطالعه بیشتر هب کتب معاد شهید دستغیب شیرازی مراجعه نمایید .
1. قاعده کلی که از روایات استفاده می شود این است که اگر بندگان خوب و مومن خداوند گناهان و لغزش هایی در این دنیا داشته باشند خداوند با ابتلائات و گرفتاری ها و بلاهای مختلف مانند بیماری های سخت و برخی محرومیت ها و فقد ان ها و کاستی ها گناهان انها را در همین دنیا پاک می کند تا پاک وارد عالم اخرت شوند و اگر این گناهان به گونه ای باشند که با بلاهای دنیا پاک نشوند با سختی جان دادن و نیز گرفتاری و بلاهای عالم برزخ انها را پاک می کند و اگر این هم موثر نیفتاد و گناهانی از انها باقی ماند مدتی آنها را وارد جهنم میکند تا با عذاب و اتش جهنم پاک شوند و سرانجام وارد بهشت شوند .
2. در مورد بندگان کافر از برخی روایات استفاده می شود که چون کافران از بهشت محروم بوده و هر گز وارد بهشت نمی شوند خداوند در برابر کارهای خوب و اعمال خیری که انجام می دهند به انها ثروت و اعتبار و وجاهت می بخشد و یا مرگ و جان دادن را بر انها اسان می کند تا از خداوند در برابر اعمال خیرشان طلبی نداشته باشند .
3. البته چنین نیست که این مطلب استثنائاتی نداشته باشد و در همه موارد و در مورد هر مومن و کافری صادق باشد زیرا ممکن است جان دادن مومن کنکار راحت و اسان باشد و یا جان دادن کافری که اعمال خوبی داشته همراه با سختی و شدت باشد .
4. برای مطالعه بیشتر هب کتب معاد شهید دستغیب شیرازی مراجعه نمایید .