خانه » همه » مذهبی » آثار امید به رحمت خدا

آثار امید به رحمت خدا


آثار امید به رحمت خدا

۱۳۹۲/۱۱/۰۲


۴۹۳ بازدید

این روایت در کدام کتاب آمده است که کسى نود قتل عمد انجام داده و ازرحمت خدانامید بودوپیامبر فرمودند خداتوبه اش را قبول می کند.

روایت مورد سوال در مستدرک الوسائل از جامع الخبار نقل شده است که ذیلا می آوریم این روایت هر چند سندا قوی نیست ولی به حسب مضمون مطابق با قرآن است که می فرماید: قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (زمر 53). بگو : ای بندگان من که بر زیان خویش اسراف کرده اید ، از رحمت خدا مایوس ، مشوید زیرا خدا همه گناهان را می آمرزد اوست آمرزنده و مهربان.
عن جابر انه قال: جائت امرأه النبى (صلى الله علیه و آله و سلم) یا نبى الله، ان امرأه قتلت ولدها ، هل لها من توبه؟ فقال لها: والذى نفس محمد بیده لو انها قتلت سبعین نبیاً ثم تابت و ندمت و یعرف الله من قلبها انها لاترجع الى المعصیه ابداً لقبل الله توبتها و عفى عنها فان باب التوبه مفتوح مابین المشرق و المغرب و ان التادب من الذنب کمن لاذنب له مستدرک الوسائل 12/131
زنی، خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسید و گفت: مادری، کودکش را به دست خود کشته؛ آیا می تواند توبه کند؟!
پیامبر اکرم فرمود: قسم به خدایی که جان محمد در قبضه قدرت اوست، اگر آن زن هفتاد پیغمبر را کشته باشد اما پشیمان شود و توبه کند، آن گونه که خدای متعال او را صادق بیابد توبه اش را قبول می کند و گناهانش را می‌بخشاید و در گاه توبه از مشرق تا مغرب گشوده است و توبه کننده از گناه همچون کسی است که گناهی نکرده .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد