امام: زن بايد با اجازه شوهرش به اعتكاف برود و اگر اجازه ندهد – چنانچه باعث تضييع حق (زناشويى) او شود – بنابر احتياط واجب اعتكافش باطل است و اگر با حق او منافات نداشته باشد، اعتكافش صحيح است.
آيات عظام فاضل و وحيد: زن بايد با اجازه شوهرش به اعتكاف برود و اگر اجازه ندهد – چنانچه باعث تضييع حق (زناشويى) او شود – اعتكافش باطل است و اگر با حق او منافات نداشته باشد، اعتكافش صحيح است.
آيات عظام بهجت و تبريزى: زن بايد با اجازه شوهرش به اعتكاف برود و اگر اجازه ندهد – چنانچه باعث تضييع حق (زناشويى) او شود – اعتكافش باطل است و اگر با حق او منافات نداشته باشد، بنابر احتياط واجب باطل است.
آيات عظام سيستانى و صافى: زن بايد با اجازه شوهرش از منزل بيرون رود و اگر اجازه ندهد، اعتكافش باطل است (هر چند باعث تضييع حق زناشويى او نشود).
آية اللَّه مكارم: بنابر احتياط واجب، زن بايد با اجازه شوهرش به اعتكاف برود و اگر اجازه ندهد – چنانچه باعث تضييع حق (زناشويى) او شود – بنابر احتياط واجب اعتكافش باطل است.
آية اللَّه نورى: زن بايد بااجازه شوهرش به اعتكاف برود و اگر اجازه ندهد – چنانچه باعث تضييع حق (زناشويى) او شود – اعتكافش باطل است و اگر با حق او منافات نداشته باشد، اعتكافش صحيح است، مگر آنكه روزه او در اعتكاف مستحبى باشد.
منبع:
امام، تحريرالوسيله، ج 1 ، مشروط الاعتكاف، السادس و استفتاءآت، ج 3، حقوق زوجيت، س 16.آيت الله وحيد، منهاجالصالحين، ج 2، م 1069، الخامس و توضيحالمسائل، م 2476 وآيت اللهفاضل، تعليقات على العروة، ج2، شرائط الاعتكاف، السابع.آيت اللهبهجت، توضيحالمسائل، متفرقه، م 18 و وسيلةالنجاه، ج 1، م 1193 وآيت اللهتبريزى، منهاجالصالحين، ج 1، م1069.آيت اللهصافى، عروةالعباد، ج 1، شروط الاعتكاف، م 1402، السادس و توضيحالمسائل، م 2421 وآيت اللهسيستانى، تعليقات على العروة، شرائط الاعتكاف، السابع.آيت اللهمكارم، تعليقات على العروة، شرائط الاعتكاف، السابع و استفتاءآت، ج 2، س 963.آيت اللهنورى، تعليقات على العروة، شرائط الاعتكاف، السابع و توضيحالمسائل، م 2408.