در پاسخ به این پرسش چند نکته را متذکر می شویم:
1. شکی نیست که از نظر اسلام در حالتهای عادی و در جنگهای معمولی کشتن افراد بی گناه، زن، بچه و افراد پیر و سالمند بلکه هر گونه عمل غیر انسانی مانند کشتن حیوانات و تخریب منابع طبیعی و کشاورزی و… جایز نیست .
2. از نظر فقه، دفاع از کیان و جامعه اسلامی، با تمام قدرت و امکانات و ابزار و به هر وسیله ای که امکان دارد، واجب است، حتی اگر کفار عده ای از مسلمانان را اسیر کنند و سپر خودشان دهند؛ در اینجا همه ی فقهاء می گویند اگر دفاع از اسلام و جامعه اسلامی منوط به کشتن مسلمانان اسیر باشد و راه دیگری وجود نداشته باشد، کشتن آنها جایز بلکه واجب است. گرچه آنها نیز در نزد خداوند مأجور خواهند بود، پس اگر در جایی مسلمان سپر انسانی قرار گیرد کشتن وی جایز است در مورد غیر مسلمان حکم روشن خواهد بود.
حملات موشکی حزب الله جنبه دفاعی و جلوگیری داشته است و حزب الله زمانی آغاز به حملات موشکی نمود که صدها زن و بچه ی بی گناه لبنانی در اثر حملات هواپیماها ، توپخانه و موشکهای اسرائیل قطعه قطعه شده بودند، و هدف اسرائیل از این حملات این بود که مردم لبنان را زیر فشار روانی قرار دهد تا دست از مقاومت بردارند و تسلیم شوند؛ در چنین موقعیتی عقل هر انسانی حق دفاع و مقابله به مثل را به آنها می دهد؛ چنانکه قرآن کریم هم می فرماید: « هر کس بر شما تجاوز نموده است شما هم مقابله به مثل نمایید.»
3. اکثر ساکنین شهرک های صهیونیست نشین (مگر کودکان و…) به دلیل همکاری و پشتیبانی نیروهای مسلح خود نمی توانند بی طرف و بی گناه باشند، بلکه به نوعی آنها نیز طرف مخاصمه محسوب می شوند.
4. حزب الله پس از اخطار به ساکنین شهرکهای صهیونیست نشین مبنی بر ترک سرزمین های اشغالی اقدام به مقابله به مثل و حملات موشکی نموده است.
پس فرق اساسی بین حزب الله و اسرائیل در خصوص موشک باران شهرها علاوه بر تفاوت ماهیت این دو با هم، این است که اسرائیل متجاوز و آغاز گر آن بوده است اما حزب الله برای دفاع مجبور شده به آن اقدام کند.