خانه » همه » مذهبی » آیا هیچ شواهدی مبنی بر دخالت یهود در فتنه سقیفه وجود دارد؟؟

آیا هیچ شواهدی مبنی بر دخالت یهود در فتنه سقیفه وجود دارد؟؟

جواب کوتاه :
شواهدی از دخاالت یهود در سقیفه به صورت آشکار وجود ندارد و علت آن هم پنهان کاری و سازمان مخفی یهود و نفوذ پنهانی یهود در تحولات اسلام است .
اما می توان دخالت یهود را در بسیاری از تحولات تاریخ اسلام از عصر نبوی تاکنون مشاهده کرد .
توضیح بیشتر :
یهودیان قبل از اسلام و قبل از هجرت پیامبر از مکه و تاسیس مدینه و حکومت اسلامی در مدینه زندگی می کردند و یهودیان مدینه بخصوص سه قبیله یهودیان خیبر و بنی قریظه و بنی قینقاع و مخالفت با پیامبر و نبرد خیبر و جنگ پیامبر با یهودیان در تاریخ ثبت است .
با توجه به پیمان و معاهده پیامبر و مسلمانان با یهودیان و نیز جنگ پیامبر و مسلمانان با یهودیان و شکست یهودیان در جنگ و سابقه کینه و دشمنی آنها و اسلام آوردن برخی از یهودیان، دشمنی آنها با پیامبر و مسلمانان ادامه یافت .
اسلام برخی از یهودیان ، دشمنی یهود با پیامبر، نقش آنها در پیدایش جریان نفاق در قرآن اشاره شده است .
دشمنی و نفوذ جریان یهود در تحولات اسلام ، از دشمنی و قصد ترور و یا شهادت پیامبر ، دشمنی با اهل بیت ،شهادت پیامبر و اهل بیت به دست یهود، نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر(ص) و مسلمانان و خلفا، ارتباط یهودیان با خلفا و حمایت از جریان خلافت در مقابل جریان امامت و ولایت ( با توجه با ماجرای خیبر و فدک ) ، ارتباط با جریان نفاق و منافقین ، در بخشی از منابع تاریخی اشاره شده است .
وجود عالمان یهودی تبار مسلمان شده نظیر کعب الاحبار، وهب بن منیه، عبداله بن سلام و… به جریان تحریف تاریخ توسط یهود کمک شایانی کرد .
سازمان تحریف و سازمان نفاق مستقیم یا غیر مستقیم توسط جریان یهود مدیریت می شد .
بنابراین می توان گفت که یهود چه در جریان سقیفه و چه در شکل گیری و تحکیم خلافت خلفای سه گانه و چه در استقرار معاویه در شام و قدرت بخشی به این حزب در شام و علم کردن آن ها در مقابل حکومت امام علی ع و شهادت امام حسن و شکل گیری حادثه کربلا چه به صورت مستقیم و چه به واسطه حزب اموی نقشی غیر قابل انکار داشته است.
عالمان یهودی مسلمان شده مانند کعب الاحبار در انتقال قدرت به شام و معاویه تلاش می کردند.
از طرفی ارتباط وثیق و محکمی بین بنی امیه به عنوان رقیب و مخالف سرسخت بنی هاشم و بین یهود در تاریخ وجود دارد .
هیچ یک از بزرگان یهودیِ تازه مسلمان شده مانند کعب الاحبار، ابوهریره و عبدالله بن سلام با امام علی(ع) بیعت نکردند؛ بلکه به شام نزد معاویه رفتند.
محققین در کتب خودشان به این گونه از یهودیانی که اظهار اسلام کردند، ولی در عمل قصد نفوذ در درون اسلام را داشته‌اند، اشاره کرده‌اند و از مهمترین اشخاصی که در این زمینه مطرح است، کعب‌الاحبار است. کعب‌الاحبار در زمان خلافت عمر اظهار اسلام کرد. این شخص از بزرگان یهود ساکن یمن بود. عمر هم نسبت به او علاقه داشت و او را به عنوان مشاور خود تعیین کرد. عمر در هر کاری با او مشورت می‌کرد. حتی این شخص در مسائل مهمی همچون تعیین خلیفه هم اظهارنظر می‌‌کرد.
برخی جریان یهود و نفوذ و در تحریف اسلام را با مسایل زیر در پس از پیامبر مرتبط می دانند .
1- جریان منع تدوین حدیث که باعث از دست رفتن احادیث پیامبر(ص) شد و به جای آن احادیث جعلی وارد فرهنگ مسلمین شد.
2- دومین اثر نفوذ فرهنگی این جریان، ورود اسرائیلیات به عقائد مسلمین بود.
اسرائیلیات آن دسته از عقائدی است که از سوی یهود و یا نصاری وارد عقائد اسلامی شده است. عنوان اسرائیلیات هم به این دلیل وضع شده است که بیشتر جعل حدیث از سوی یهودیان وارد فرهنگ اسلامی شد.
3- ارتباط خلفا و بنی امیه و بنی العباس با یهود و یهودیان و حضور عالمان و مشاوراران یهدی در دربار خلفا و حکام بخض دیگر از حضور جریان نفوذ یهود در تحولات تاریخ اسلام است .
منابع جهت مطالعه بیشتر :
– سبحانی، جعفر، فروغ ابدیت(تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبر اکرم(ص))، قم، بوستان کتاب 1382.
– مهار انحراف، جمعی از نویسندگان، ابتکار دانش، 1385
– تبار انحراف، جمعی از نویسندگان، مؤسسه اطلاع رسانی و مطالعات فرهنگی لوح و قلم، 1383
– تبار انحراف، پژوهشی در دشمن‌شناسی تاریخی، مهدی طائب ،موسسه لوح و قلم
– کتاب نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در دین اسلام یوسف رشاد، عباس کسکنی
– ناشر: موعود عصر
– بررسی نقش یهود در صدر اسلام و صهیونیسم در عصر حاضر نویسنده: اکرم نوری
– علی، جدید بناب، تحلیلی یهود در عصر نبوی، بی جا، مرکز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قدس سره)، 1385، ص 27.
– عملیات یهود برای مقابله با پیامبر(ص) (ردّ پای یهود در حوادث صدر اسلام) مقاله علمی – پژوهشی ،سید هادی علیزاده ،دانشگاه قم
– نقش یهود در وقایع تاریخ اسلام منبع: سایت موعود
– عملکرد یهود در برابر حکومت نبوی نویسندگان: سید سعید روحانی منبع: فرهنگ کوثر 1384 شماره 61

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد