طلسمات

خانه » همه » مذهبی » احضار روح و نقد

احضار روح و نقد


احضار روح و نقد

۱۳۹۲/۰۶/۲۵


۱۵۱ بازدید

انواع احضار

انواع احضار

وی‌یا (Ouija) یا تخته احضار روح تخته و یا کاغذی است که روی آن حروف الفبا نوشته شده و بعضی از انسان‌هامدعی اند از طریق آن با ارواح صحبت و آنها را احضار می‌کنند. بعضی‌ها معتقدند (وی‌یا) واقعا می‌تواند روح را به محل موردنظر بکشاند و انسان به واقع قادر است با ارواح ارتباط برقرار و حتی از آنها اطلاعات بگیرد. (وی‌یا) از دو کلمه (وی) که به زبان فرانسه به معنای (بله) است و (یا) که در زبان آلمانی به همین معنا می‌باشد، گرفته شده است. وجه تسمیه این وسیله به این خاطر است که روح اغلب با اشاره به کلمه (بله) یا (خیر) که روی این تخته نوشته شده است، به احضار کننده پاسخ می‌دهد. نظریه‌ها درباره تخته وی‌یا متفاوت است. برخی می‌گویند این وسیله بی‌نهایت خطرناک است و می‌تواند مدخلی برای ورود ارواح خبیث و ماندگار شدن آنها در خانه ما شود. دسته دیگر از مردم معتقدند (وی‌یا) تنها زمانی خطرناک می‌شود که افراد بی‌تجربه و بی‌اطلاع با آن به احضار روح بپردازند ومدیوم های مجرب می‌توانند از این وسیله استفاده‌های خوبی ببرند و بالاخره دسته سوم می‌گویند وی‌یا هیچ خطری ندارد و ضرری نیز به کسی نمی‌رساند.

برای احضار 30 روش شمرده اند اما چند روش بین mediom ها( واسطه که کار اصلی بر اثر ریاضت های تمرکزی با اوست) رایج است.

پنج روش رایج

1-میز و فنجان

2- میز و عقربه

3- تماس بوسیله کتابت (کتابت القایی)

4- تماس در حال خلسه

5- تجسد روحی

۱ – میز و فنجان

میزی انتخاب می شود که حروف الفباء و اعداد به شکل دایره دراطراف آن نوشته شده و نیز دو کلمه بله و خیر در آن آمده . حاضران از زن و مرد در اطراف میز گرد می نشینند و کف دستهای خود را وصل بهم روی میز قرار می دهند و یک فنجان هم روی میز می گذارند . حاضران با خلوص نیت به ذکر دعا و نیاز می پردازند در این وقت فنجان هم در حالی که وارونه شده در مرکز میز قرار می گیرد در آن حال دو یا سه نفر از حاضران انگشت سبابه خود را در گودی به فنجان می گذراند بطوری که لمس شود و شرط این است که انگشت خود را فشار ندهند و یا حرکات ارادی بر فنجان دارد نسازند و بهتر است برای رفع شبهه چشمان خود را به بند ند. پس از این مقدمات از روح نام او را می پرسند فنجان به طرف حروفی حرکت می کند که نام روح از آنها ترکیب یافته مثلا اگر اسمش رضا باشد فنجان بطرف ر می رود و به مرکز میز بر می گردد و دوباره بطرف حرف ( ض ) میرود بهمین ترتیب حروف الف را نشان داری می نماید . و انگشتان حاضران روی قسمت گودی ظرف قرار دارد و در همین حال یکی از حاضران حروف مختلفی را که پی در پی بوسیله فنجان مشخص می شود یادداشت می کنند و از آن کلمات و بعد جمله ها تشکیل می شود و سوال ادامه می یابد در اینجا اکتو پلاسم از سر انگشتان نزدیک فنجان نشات می گیرد و روحی که مایل به تماس گرفتن است می تواند از طریق تماس انگشتان فنجان را به حرکت در آورد

2- میز و عقربه – می توان در وسط میزی عقربه ای شبیه به عقربه ساعت نصب کرد و بطوری آن را قرار داد که به آسانی بچرخد … این عقربه را هیچیک از حاضران نباید لمس کند و البته در اطراف میز حروف و اعداد نیز نوشته شده که عقربه در برابر هر یک قرار می گیرد وخود روح هم می تواند برای تشکیل کلمه و جمله عقربه را بچرخاند.

3- کتابت القائی

به این معنی که مدیوم قلمی بدست می گیرد بطریقی که می خواهد چیزی بنویسد در اینجا یک دوربین به کار می افتد و حرکت دست او را تعقیب می کند لحظه ای بعد دست مدیوم (واسطه) که قلم را در دست دارد به حرکت می آید و بدون دخالت یا تمایل او با سرعت چیزهائی را که لازم است و مورد سوال می باشد می نویسد. این در واقع دست روح است که به مدیوم تسلط دارد حتی گاهی نگارش به زبانی نوشته می شود که مدیوم آنرا نمی داند. در اینجا هم جریان به صورت سوال و جواب اولی شفاهی دومی کتبی انجام می گیرد.

4- در حال خلسه (غش) –

در این حال و سیط (مدیوم) دچار حالت مخصوصی می گردد مانند غش و از خود بیخود شدن وبیهوشی … که شباهت به خواب مغناطیسی دارد و او را از این حالت حتی بزور و عنف هم نمی توان خارج ساخت.

در این وضع روحی که خواهان ارتباط و احضار است بطور موقت به بدن مدیوم وارد می شود و این روح از دستگاه صوتی مدیوم استفاده می کند و به زبان او سخن می گوید و حاضران سخنانش را می شنوند. برای دست یابی به چنین حالتی حضار در یک اطاق در بسته مجهز به چراغهائی که یکی نور سفید و دیگری قرمز دارد جمع می شوند در حالی که در قسمتی تاریک موسیقی نواخته می شود تا مدیوم به (بیخودی) فرو رود. وقتی روحی که بر مدیوم مسلط شده به زبان و با دهان او به سخن می آید آهنگ موسیقی را متوقف می کنند و چراغ روشن می شود. حاضران خاموش می مانند و وقتی روح اطاق را ترک می کنند باید چراغ سفید روشن شود. شرکت کنندگان در سکوت کامل می مانند تا بدون دخالت آنها مدیوم بهوش بیاید و به حال عادی باز گردد در این حالت مدیوم می تواند به زبان های مختلف تکلم کند و در سخنانش و یا نوشته هایش – آثار ادبی مهم و اصطلاحات ارزنده علمی می آید در حالی که ممکن است اصولا سواد نداشته باشد. در مورد بیماران اصطلاحات مخصوص پزشک را بکار می برد و قادر است به علاج روحی مریضی که در جلسه حضور دارد یا غایب است بپردازد.

این نوع تماس از بهترین انواع آن است زیرا روح بعد از بیهوشی مد یوم بوسیله اکتو پلاسم یک ( ماسک ) در صورتش و بخصوص در نواحی دهان مادیش پدیدار می شود و آنرا می پو شاند و( ارتعاش صوتی) در این قسمت موجب می شود که صدایش به گوش حاضران برسد.

5- تجسد کامل

در این وضع پس از بیهوشی ( حالت خلسه ) مد یوم و انتشار اکتو پلاسم کافی از او روح می تواند تجسد یابد یعنی شکل بگیرد در ست مانند بدن انسان این روح تجسد یافته که تصور میکردد لباس به تن دارد در کنار حاضران می نشیندوبا آنها به گفتگو می پردازد. درست مثل انسان زنده یا کسی که مجددا به دنیا آمده وفتی نیروی اوکاهش می یابد جسمش بتدریج به تحلیل می رود تا مخفی شود. اگر یکی از حاضران دست این روح را بدست گیرد کم کم ذوب می شود تا انیکه بکلی نا پدید گردد.

پیرامون حکم فقهی آن نظر مراجع تقلید مختلف است،

نظر رهبر معظم انقلاب در این باره بدین شرح است:احضار ارواح و ملائکه و جن بر حسب اختلاف موارد و وسایل و اغراض، احکام مختلفی دارد و اگر از راه هایی که شرعا حلال هستند اقدام شود اشکال ندارد (اجوبه الاستفتاآت، س 1232 – 1233).

توضیح : در مواردی که خلاف شرع باشد قطعا گناه است و ممکن است در بعضی موارد از گناهان کبیره محسوب شود.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد