خانه » همه » مذهبی » اختصاصی بودن معجزه انبیاء برای قوم خود

اختصاصی بودن معجزه انبیاء برای قوم خود


اختصاصی بودن معجزه انبیاء برای قوم خود

۱۳۹۳/۱۱/۱۴


۱۹۶ بازدید

یکی از شرایط قوام بخش معجزه عاجز بودن دیگران و حدی می باشد . تحدی یعنی اگر کسی در اعجاز بودن این امر شک دارند مانند آن را بیاورد .

تحدی پیامبران تنها برای مردم زمان و مکان خودشان است. زیرا برای همان است مبعوث شده اند. بنابراین وقتی معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به تحدی و مبارزه فرا خواند و آنها از مقابله عاجز شدند، دلیل بر عجز آنهاست و این با استقراء ناقص اثبات نمی شود بلکه با دلیل عقلی ثابت می شود که شخصی ادعای نبوت کرده و معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به مبارزه طلبید و اهل زمان او از مقابله عاجز شدند. عقل در این حالت حکم به صداقت او می دهد.

یکی از شرایط قوام بخش معجزه عاجز بودن دیگران و حدی می باشد . تحدی یعنی اگر کسی در اعجاز بودن این امر شک دارند مانند آن را بیاورد .

تحدی پیامبران تنها برای مردم زمان و مکان خودشان است. زیرا برای همان است مبعوث شده اند. بنابراین وقتی معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به تحدی و مبارزه فرا خواند و آنها از مقابله عاجز شدند، دلیل بر عجز آنهاست و این با استقراء ناقص اثبات نمی شود بلکه با دلیل عقلی ثابت می شود که شخصی ادعای نبوت کرده و معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به مبارزه طلبید و اهل زمان او از مقابله عاجز شدند. عقل در این حالت حکم به صداقت او می دهد.

تنها معجزه پیامبر اکرم(ص) جهانی و ابدی است، زیرا دین او جهانی و ابدی است و همه جهانیان از آوردن مثل آن عاجز مانده اند و تحدی قرآن نیز برای همه جهانیان است و مدت 1400 سال از نزول قرآن گذشته و هنوز – با وجود مخالفان سرسخت و جدی – کسی نتوانسته به مثل و مانند آن را ارائه دهد.

بنابر این معجزه حضرت موسی (ع)تنها برای اثبات نبوتش در زمان خود و میان قوم خود بوده است .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

اختصاصی بودن معجزه انبیاء برای قوم خود


اختصاصی بودن معجزه انبیاء برای قوم خود

۱۳۹۳/۱۱/۱۴


۱۹۶ بازدید

یکی از شرایط قوام بخش معجزه عاجز بودن دیگران و حدی می باشد . تحدی یعنی اگر کسی در اعجاز بودن این امر شک دارند مانند آن را بیاورد .

تحدی پیامبران تنها برای مردم زمان و مکان خودشان است. زیرا برای همان است مبعوث شده اند. بنابراین وقتی معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به تحدی و مبارزه فرا خواند و آنها از مقابله عاجز شدند، دلیل بر عجز آنهاست و این با استقراء ناقص اثبات نمی شود بلکه با دلیل عقلی ثابت می شود که شخصی ادعای نبوت کرده و معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به مبارزه طلبید و اهل زمان او از مقابله عاجز شدند. عقل در این حالت حکم به صداقت او می دهد.

یکی از شرایط قوام بخش معجزه عاجز بودن دیگران و حدی می باشد . تحدی یعنی اگر کسی در اعجاز بودن این امر شک دارند مانند آن را بیاورد .

تحدی پیامبران تنها برای مردم زمان و مکان خودشان است. زیرا برای همان است مبعوث شده اند. بنابراین وقتی معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به تحدی و مبارزه فرا خواند و آنها از مقابله عاجز شدند، دلیل بر عجز آنهاست و این با استقراء ناقص اثبات نمی شود بلکه با دلیل عقلی ثابت می شود که شخصی ادعای نبوت کرده و معجزه ای آورد و همه اهل زمان را به مبارزه طلبید و اهل زمان او از مقابله عاجز شدند. عقل در این حالت حکم به صداقت او می دهد.

تنها معجزه پیامبر اکرم(ص) جهانی و ابدی است، زیرا دین او جهانی و ابدی است و همه جهانیان از آوردن مثل آن عاجز مانده اند و تحدی قرآن نیز برای همه جهانیان است و مدت 1400 سال از نزول قرآن گذشته و هنوز – با وجود مخالفان سرسخت و جدی – کسی نتوانسته به مثل و مانند آن را ارائه دهد.

بنابر این معجزه حضرت موسی (ع)تنها برای اثبات نبوتش در زمان خود و میان قوم خود بوده است .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد