خانه » همه » مذهبی » اخیرا در مراسم عزاداری امام حسین(ع) فردی در جمع بود که تازگی ها پدرش فوت کرده بود و موقعی که مرثیه خوانده می شد او بیشتر و پر سوزتر گریه می کرد، آیا در مراسم عزای امام و معصومین (علیهم السلام) و … می توان برای عزای نزدیکانی مثل پدر و مادر و برادر و خواهر، گریه کردن گناه دارد؟ چرا؟

اخیرا در مراسم عزاداری امام حسین(ع) فردی در جمع بود که تازگی ها پدرش فوت کرده بود و موقعی که مرثیه خوانده می شد او بیشتر و پر سوزتر گریه می کرد، آیا در مراسم عزای امام و معصومین (علیهم السلام) و … می توان برای عزای نزدیکانی مثل پدر و مادر و برادر و خواهر، گریه کردن گناه دارد؟ چرا؟

ممکن است کسی که به تازگی پدرخود را از دست داده و مصیبت دیده به دلیل رقت قلب و تحریک عاطفی در مراسم عزای امامان(ع) پرسوزتر از دیگران ابراز احساسات و گریه کند، ولی اولا این دلیل بر این نیست که دارد برای نزدیکان خود گریه می کند و ثانیا شرعا مانعی ندارد که کسی در مجالس اهل بیت (ع) برای از دست دادن عزیزی گریه نماید. البته مستحب است حتی در عزای عزیزان برای آن بزرگواران گریه نمود، چون هیچ مصیبتی برای انسان مومن بالاتر از مصیبت از دست دادن امام معصوم(ع) نیست، ولی این دلیل برای حرمت گریه بر عزیزان نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد