خانه » همه » مذهبی » ارینب

ارینب


ارینب

۱۳۹۸/۰۷/۰۱


۵۶۴ بازدید

یک فردی بهم گفت که واقعه عاشورا بخاطر (اگر اشتباه نکنم رباب) اتفاق افتاد.‌ میگه یزید می خواست با رباب ازدواج کنه بعد رباب شوهر داشت، شوهرش و چنین و چنان کرد بعد امام حسین (ع) اومد با رباب ازدواج کرد بعد یزید خیلی عصبانی شد و …… ایا این درست؟

درگیری امام با یزید بر سر دین اسلام بود ، امام حسین علیه السلام یزید را لایق حکومت اسلامی نمی دید وبرای حفظ اسلام و جامعه اسلامی با یزید بیعت نکرد . همه علمای شیعه و سنی این مطلب را قبول دارند و کسی در آن تردید ندارد .دشمنان دین اسلام و دشمنان امامان اینگونه دروغ ها را پخش می کنند تا بلکه چند نفر ضعیف الایمان فریب بخورد . در برخی کتابهای اهل سنت داستانی را نوشته اند .این داستان را در کتابهای شیعه ندیده ام و اگر دیده باشم فعلا یادم نیست .داستان به حضرت رباب مربوط نیست بلکه به زنی به نام ارینب مربوط است . خلاصه داستان چنین است :
ارینب شوهری داشت به نام عبدالله بن سلام ، یزید عاشق این زن می شود، به پدرش معاویه متوسل می شود، معاویه با یک نقشه ای باعث می شود تا عبدالله زنش را طلاق می دهد ، معاویه پس از تمام شدن عده طلاق یک نفر را به مدینه می فرستد تا ارینب را برای یزید خواستگاری کند ، آن شخص به مدینه می آید ، با امام دوست بود ، به دیدن امام می رود ،امام می پرسد: برای چه به مدینه آمدی؟ می گوید :می خواهم ارینب را برای یزید خواستگاری کنم ، امام می گوید :مرا هم نام ببر ،آن مرد ، به ارینب میگوید:دو نفر خواستگار داری ، کدام را می پسندی ؟ می گوید : امام حسین علیه السلام را و به این ترتیب آن زن می شود زن امام حسین علیه السلام.
عبد الله متوجه نقشه معاویه می شود و بسیار ناراحت می شود از این که زنش از دست رفته است .
روزی امام را می بیند ، امام به او می گوید : ناراحت نباش زنت را برایت نگهداشته ام ، طلاقش می دهم ،پس از تمام شدن عده طلاق ، با او ازدواج کن و به این ترتیب عبد الله به زن خودش می رسد و امام حسین این زن را به شوهر سابقش می رساند .
این داستان ، ساختگی است و بر فرض اگر چنین داستانی هم وجود داشته باشد ، جنگ امام و یزید جنگ حق و باطل است نه جنگ عشق جنسی . (الامامه والسیاسه، ابن قتیبه دینوری (276هق)، تحقیق الزینی ، ج 1 ، ص 167)
در سایت پرسمان این داستان به صورت کامل آمده است .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد