خانه » همه » مذهبی » اشتغال زنان و رعایت حریم با نامحرمان

اشتغال زنان و رعایت حریم با نامحرمان


اشتغال زنان و رعایت حریم با نامحرمان

۱۳۹۲/۱۲/۲۵


۱۷۵ بازدید

میگویید وقت تقرب زن زمانی است که پیوسته در خانه بماند میگویید زن سر خداست و نباید فاش شود نباید در تیر رس نامحرمان باشد و …
وقتی هیچ کس نیست تا خرج من را بده نه شوهر معتاد اینقدر غیرت داره نه پدر آهی در بساط داره نه برادر شغلی داره وضع مادر و خواهر هم از من بدتره چه باید کنم تا از فقر نجات پیدا کنم جز این که از منزل خارج بشم و در جستجوی شغل با هزار مرد و نامرد همزبان بشم زمانی هم شکر خدا شغل دارم هیچ چاره ای جز حشر و نشر با نامحرم ندارم. اگر بخواهم مقرب بمانم اگر بخواهم باز هم خدا دوستم داشته باشد به اندازه زمانی که خانه نشین بودم حتی بیشتر از اون زمان چه باید کنم؟

ضمن تشکر از ارتباط با این مرکز به مطلب زیر توجه کنید .
1. تاکید اسلام بر عدم آمیختگی و تداخل محرم و نامحرم است و در حد ممکن و توان باید این مرزبندی را رعایت نمود .
2. اگروضع مالی و کاری زن به گونه ای باشد که بتواند در خانه بماند و به تربیت فرزند مشغول باشد بر هر کار و برنام های ترجیح دارد .
3. اگر زنی به خاطر ضرورت و مشکلات مالی مجبور به کاردر بیرون خانه باشد اشکالی ندارد اما باید حریم محرم و نامحرم را حفظ کند و تا ممکن است امیختگی با نامحرم نداشته باشد.
4. همزبان شدن با نامحرم و ارتباط کاری با انها داشتن شرعا اشکالی ندارد و مانع کمال و رشد معنوی زن نیست اما باید مواظبت داشته باشد حریم را حفظ کند و تا ضرورتی اقتضا نکند با نامحرم ارتباطی نداشته باشد .
5. زنی که برای تامین نیاز زندگی مجبور به کار کردن است محبوب خدا است و مجاهد در را خدا است و اجر و پاداش بسیاری دارد و می تواند با همین کارو تلاش مقرب درگاه الهی واقع شود .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد