۱۳۹۲/۰۴/۰۹
–
۱۲۰ بازدید
کسی که نه گناه ونه ثواب کرده افضل است،یاکسی که گناه کرده و بعدتوبه کرده،چون ماداریم درصورت توبه حقیقی،گناهان به ثواب تبدیل می شود.
با سلام خدمت شما دوست عزیز:
این فرضی که شما مطرح کرده اید یک فرض عقلی صرف است که امکان تحقق خارجی و واقعی ندارد ، چون کسی پیدا نمی شود که نه گناه داشته باشد نه ثواب، برخی از اعمال روزانه انسان قطعا یا گناه است یا ثواب، مثلا در مورد نماز خواندن ، فرد یا نماز می خواند که در این صورت دارای ثواب و یا نماز نمی خواند که در این صورت نیز گناهکار به حساب می آید و همین طور است اعمال دیگر انسان. پس فرض شخصی که نه دارای ثواب و نه دارای گناه امکان ندارد تا در مرحله بعد این را با شخص توبه کننده مقایسه کنیم
بله در روایات ما است که وقتی شخص گنهکاری توبه نصوح و حقیقی کند ، گناهانش به حسنات تبدیل می شود.البته این نیز به معنای تشویق شخص به گناه نیست ، چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که انسان بعد از گناه فرصت توبه را پیدا کند.
موفق باشید.
این فرضی که شما مطرح کرده اید یک فرض عقلی صرف است که امکان تحقق خارجی و واقعی ندارد ، چون کسی پیدا نمی شود که نه گناه داشته باشد نه ثواب، برخی از اعمال روزانه انسان قطعا یا گناه است یا ثواب، مثلا در مورد نماز خواندن ، فرد یا نماز می خواند که در این صورت دارای ثواب و یا نماز نمی خواند که در این صورت نیز گناهکار به حساب می آید و همین طور است اعمال دیگر انسان. پس فرض شخصی که نه دارای ثواب و نه دارای گناه امکان ندارد تا در مرحله بعد این را با شخص توبه کننده مقایسه کنیم
بله در روایات ما است که وقتی شخص گنهکاری توبه نصوح و حقیقی کند ، گناهانش به حسنات تبدیل می شود.البته این نیز به معنای تشویق شخص به گناه نیست ، چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که انسان بعد از گناه فرصت توبه را پیدا کند.
موفق باشید.