خانه » همه » مذهبی » اهانت هیئت پارلمانی اروپا؟

اهانت هیئت پارلمانی اروپا؟


اهانت هیئت پارلمانی اروپا؟

۱۳۹۲/۱۰/۱۲


۸۲ بازدید

با سلام دانشجوی محترم ابتدا از اینکه بار دیگر با این مرکز تماس گرفته اید از شما تشکر می کنیم . در باره مطلبی که بیان فرموده اید لازم است بگوییم اقدامات خلاف عرف دیپلماتیکی که هیئت پارلمانی اروپا در خاک کشورمان انجام دادند ریشه در بی نزاکتی این هیات داشت . اما ارتباطی میان این اقدام با ذلت و خواری ایران و ایرانی ندارد و دوره ذلت ایرانیان در برابر غربی ها امروزه به پایان رسیده است .

با سلام دانشجوی محترم ابتدا از اینکه بار دیگر با این مرکز تماس گرفته اید از شما تشکر می کنیم . در باره مطلبی که بیان فرموده اید لازم است بگوییم اقدامات خلاف عرف دیپلماتیکی که هیئت پارلمانی اروپا در خاک کشورمان انجام دادند ریشه در بی نزاکتی این هیات داشت . اما ارتباطی میان این اقدام با ذلت و خواری ایران و ایرانی ندارد و دوره ذلت ایرانیان در برابر غربی ها امروزه به پایان رسیده است . ایرانیان امروز در دنیا جزء عزتمند ترین ملت های دنیا هستند که هیچ کس حتی اروپایی ها و اقدامات خلاف شأن آنان تاثیری در لکه دار شدن این عزت ندارد و چنین اقداماتی تنها باعث مخدوش شدن چهره خود غربی ها و ترسیم چهره ای غیر قابل اعتماد و بی نزاکت که ادب مهمانی را رعایت نمی کنند می شود و بروز این قضیه مثل این است که فردی آبرومند مهمانی را دعوت نماید اما وی از وسایل منزل دزدی نماید و در پایان نیز به جای احترام به میزبان بی احترامی نماید و حتی ممکن است صاحبخانه آبرومند نسبت به این اقدام وی اعتراضی هم نکند که در چنین صورتی گر چه ممکن است برخی صاحبخانه را به خاطر سکوت ناشی از ادب و اخلاقش ملامت کنند و از وی بخواهند که با مهمان حق ناشناس برخورد مقتضی نماید اما هیچ کس صاحبخانه را فردی ذلیل و خوار نمی داند بلکه مهمان مزبور را فردی هتاک و بی ادب می نامند که آداب مهمانی را به جای نیاورده است . کما اینکه در روایات اسلامی نیز داستان برخورد کریمانه امام حسن مجتبی ع با مرد شامی هتاک را شاهد هستیم که با توجه به منطقی که در این نامه ایرانیان را ذلیل و خوار می نامد ، قاعدتا باید امام حسن ع که مورد هتاکی آن مرد شامی قرار گرفته بود مورد ملامت قرار می گرفت و اوصافی دور از شان امام به وی منتسب می شد ولی در این داستان امام حسن ع در عین اینکه مواجه با هتاکی های این فرد شامی می شود ولی عزت خود را نیز از دست نمی دهد بلکه از همین فرصت استفاده کرده و تلاش می کند تا وی را هدایت کند که چنین نیز شد . البته غرض ما مشابهت سازی میان این دو داستان در تمام وجوه نیست بلکه منظور این است که بگوییم هر بی احترامی به معنای ذلت و خواری فردی که احترامش رعایت نشده است نمی باشد بلکه برخی از بی احترامی ها ناشی از اوج ذلت و خواری فرد بی احترامی کننده است و آنان که به خورشید حربه پرتاب می کنند باید بدانند که این کارشان از فروغ خورشید نخواهد کاست بلکه نشانه جهل و نادانی خودشان است و در عین حال ممکن است با کمانه کردن این حربه ، خودشان آسیب ببینند .

نشانه اینکه این کار هیات اروپایی تنها باعث مخدوش شدن چهره خودشان شده و هیچ لطمه ای به عزت ایرانیان وارد نکرده است این است که مسئولان هیات پس از بازگشت از این سفر شروع به توجیه رفتارهای غیر قابل قبولشان در ایران کردند که اولا نشان می دهد خودشان نیز فهمیده اند که این رفتارها باعث بی آبرویی خودشان شده است و ثانیا تلویحا تاکیدی است بر عزتمندی ایرانیان . چرا که هیچ کس رفتاری را که با یک فرد یا ملت ذلیل و خوار انجام داده است توجیه نمی کند و مدام به فلسفه تراشی برای آن نمی پردازد .

نکته آخر اینکه ملتی ذلیل است که در همه چیز وابسته به دیگران باشد و توان و جرات اینکه گامی در جهت رهایی از وابستگی ها بردارد نداشته باشد . اما در مقابل ملتی که در تلاش است تا به خودکفایی در همه امور دست یابد و قله های ترقی و کمال را یکی پس از دیگری طی کند قطعا ملتی عزیز است و به همین دلیل ملت ایران که در جهت رهایی از ذلت تاریخی سران مملکتی شان ، انقلاب اسلامی ایران را به پا کردند ، برای حفظ عزت و عظمت خویش هشت سال مردانه جنگیدند و اجازه ندادند دشمن حتی ذره ای از ناموس وطن را به یغما ببرد و پس از آن نیز با تلاش جوانان این مرز و بوم به طی کردن مسیر خودکفایی و شکوفایی کشور پرداختند و حتی برای جهانیان الگویی از پیشرفت را ارائه کرده اند که به نام الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت نامیده می شود و از همه بالاتر اجازه ندادند که دشمنان پیشرفت ملت ایران ، با ترفندهای مختلف مانع پیشرفت های بزرگ ملت ایران شوند و هر روز اخباری از پیشرفت های آن در عرصه های هسته ای ، نانو تکنولوژی ، سلول های بنیادین ، صنایع هوا فضا ، صنایع روباتیک ، پیشرفت های صنعت پتروشیمی ، ماشین آلات صنعتی و … به گوش می رسد هرگز مشخصه های یک ملت ذلیل و خوار را ندارد . بنابر این امروزه همه جا سخن از عزت و عظمت ایران و ایرانی است و حتی تلاش هایی که در جهت متوقف کردن پیشرفت های ملت ایران به ویژه در زمینه هسته ای صورت می گیرد نشانه خوبی برای اثبات عزتمندی ایرانیان دارد چرا که بانیان توقف این پیشرفت ها هرگز با ایران ذلیل مشکلی ندارند و حتی آمریکایی ها قبل از انقلاب ، حاضر بودند صنایع هسته ای را برای رژیم شاه که نوکر حلقه به گوش آنان بود فراهم سازند و مخالفت های امروزین آنان حاکی از تغییر معادله ملت با عظمت به ذلت کشیده شده در کنار نظام ذلیل به معادله ملت عزیز و نظام عزتمند می باشد .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد