خانه » همه » مذهبی » اهداف صهیونیسم بین الملل در توجه هالیوود به آخرالزمان

اهداف صهیونیسم بین الملل در توجه هالیوود به آخرالزمان


اهداف صهیونیسم بین الملل در توجه هالیوود به آخرالزمان

۱۳۹۴/۰۵/۱۷


۶۴ بازدید

هالیوود آخرالزمانی. . .

اهداف صهیونیسم بین الملل در توجه هالیوود به آخرالزمان

خبرگزاری شبستان: به نوعی موضوع آخرالزمان این پتانسیل را دارد که دستمایه اتاق فکر هالیوود قرار بگیرد و در جهت ترویج غیرمستقیم مفاهیمی که به گونه ای صهیونیسم بین الملل در جستجوی آن بود، بکار رود.

: هر حاکمیتی دارای تفکر و پشتوانه های ایدئولوژیک و قوانین مورد پسند خود است که با بهره مندی از کانال ها، سایت ها، صفحات روزنامه ها و مجلات حرف و ایده خود را به مردم القا می کند و با حاکمیت طرز فکرش، حکومت ظاهریش را ادامه و ریشه دار می کند.

هالیوود آخرالزمانی. . .

اهداف صهیونیسم بین الملل در توجه هالیوود به آخرالزمان

خبرگزاری شبستان: به نوعی موضوع آخرالزمان این پتانسیل را دارد که دستمایه اتاق فکر هالیوود قرار بگیرد و در جهت ترویج غیرمستقیم مفاهیمی که به گونه ای صهیونیسم بین الملل در جستجوی آن بود، بکار رود.

: هر حاکمیتی دارای تفکر و پشتوانه های ایدئولوژیک و قوانین مورد پسند خود است که با بهره مندی از کانال ها، سایت ها، صفحات روزنامه ها و مجلات حرف و ایده خود را به مردم القا می کند و با حاکمیت طرز فکرش، حکومت ظاهریش را ادامه و ریشه دار می کند.

در جامعه جهانی امروز که به واسطه وسائل ارتباط جمعی عصر اطلاعات نامیده شده است. آنهایی که قدرت رسانه ای قوی تری دارند، در جنگ نرم که هجوم لشکریان فرهنگی با یکدیگر است را پیروزمندانه طی می کنند و در پی فتح قله های بعدی و خاکریزهای کوچک و بزرگ دشمن هستند.

در این مجال درصددیم تا با نگاهی به کتاب “هالیوود، رسانه در آخرالزمان” نوشته حجت الاسلام محمد لک علی آبادی به تبیین و روشنگری این مساله بپردازیم.

اختیار دار اتاق فکر هالیوود

هالیوود در واقع برای مدیریت امپراطوری تصویری غرب انتخاب شده و الا یک شرکت توریستی است. منظور از هالیوود نظام مدیریتی حاکم بر پروژه های تصویری امریکا به نحو اخص و مغرب زمین به نحو اعم است.

در حقیقت اتاق فکری است که تعیین می کند کدام سوژه و کدام مفهوم دستمایه کار تصویری قرار بگیرد. رویکرد هالیوود به بحث آخرالزمان مثل دیگر رویکردهایش ناظر به فکر، برنامه ریزی و اندیشه قبلی است.

هالیوود صرفا از این جهت که آخرالزمان سوژه ناب، بدیع، جذاب و تماشاگر پسندی است سراغ آخرالزمان نرفته است بلکه مقاصد کاملا جدی و نهفته ای در این رویکرد وجود دارد.

اصولان آخرالزمان و پایان دنیا و باور این پدیده مبنی بر یک الگوی مشترک بشری است که در ضمیر ناخودآگاه ابنای بشر نهادینه شده است. چگونه می توانیم بپذیریم که این دنیا همین طور پیش برود و به پایان نرسد و اصولا ضمیر ناخودآگاه ما این را نمی پذیرد که دنیا بدون پایان باشد.

به همین دلیل برای این پایان دوست داریم که تصویر ارائه کنیم. قرائت های مختلفی را در حوزه هنر ادبیات و کتب دینی نسبت به آخرالزمان برای ما ترسیم کرده اند و در اساطیر ملل متعدد هم نقاط مشترکی می توانیم بیابیم.

هالیوود به سراغ آخرالزمان رفته است چون اولا پدیده ای جذاب است (آنچه که نیامده و پیشگویی می شود، همیشه برای انسان جذاب است) دیگر این که روایت های متعدد و متفاوتی نسبت به این پدیده می توانست اتخاذ کند و این تعدد روایت ها باعث می شد آن افکاری که اتاق فکر هالیوود تولید کرده بود خیلی راحت از طرق مختلف به مخاطب منتقل شود.

به نوعی موضوع آخرالزمان این پتانسیل را داشت که دستمایه اتاق فکر هالیوود قرار بگیرد و در جهت ترویج غیر مستقیم مفاهیمی که به گونه ای صهیونیسم بین الملل پی جوی آن بود، به کار رود.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد