آيات عظام امام، خامنهاى، صافى، فاضل و نورى: غسل باطل نمىشود و آن را تمام كند؛ ولى بهتر (احتياط مستحب) است آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (از اتمام يا اعاده) از سر گيرد. در هر صورت بايد براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نيز بگيرد.
آيةاللَّه بهجت: لازم نيست غسل را تمام كند و بنابر احتياط واجب بايد آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (از اتمام يا اعاده)، از سر گيرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نيز بگيرد.
آيةاللَّه تبريزى: بايد غسل را از سر گيرد و بنابر احتياط واجب، بايد براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نيز بگيرد.
آيةاللَّه سيستانى: غسل باطل نمىشود؛ ولى بنابر احتياط واجب بايد براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو بگيرد.
آيةاللَّه مكارم: غسل او صحيح است؛ ولى براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو بگيرد.
آيةاللَّه وحيد: بنابر احتياط واجب بايد غسل را تمام كند و دوباره از سر گيرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نيز بگيرد.
منبع:
امام، تحرير الوسيلة، ج 1، واجبات الغسل، م 19؛ توضيحالمسائل مراجع، م 386 ؛آيت الله خامنهاى، اجوبة، س 185 وآيت اللهنورى، توضيحالمسائل، م 387 و تعليقات على العروة، فصل فى مستحبات الغسل، م 8.آيةاللَّه بهجتوسيلةالنجاة، ج 1، م 218.آيةاللَّه تبريزىمنهاجالصالحين، ج 1، م 204. آيةاللَّه سيستانىتوضيحالمسائل مراجع، م 386آيةاللَّه مكارمتوضيحالمسائل، م 398.آيةاللَّه وحيدتوضيحالمسائل، م 392.