ایه تطهیر و عصمت زنان پیامبر(ص)
۱۳۹۳/۱۰/۲۰
–
۲۳۸ بازدید
در مورد معنای آیه تطهیر به چند نکته باید توجه توجه شود:
الف) «اهل البیت» در تاریخ حیات پیامبر(ص) معنای خاصی داشته است و تنها به حضرت علی و زهرا و حسن و حسین(ع) اطلاق می شده است. در کتاب های روایی شیعه و سنی آمده است که: وقتی آیه وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ (۲۰:۱۳۲) نازل شد پیامبر اکرم(ص) شش ماه هنگام نماز صبح، در خانه فاطمه آمده و آنها را فرمان به نماز داده و سپس آیه تطهیر را می خواندند إِنَّما یُرِیدُ اَللَّهُ لِیُذْهِبَ… (۳۳:۳۳) تا همگان بدانند که «اهل پیامبر» چه کسانی اند.
ب) هیچ یک از همسران پیامبر چنین ادعایی نکرد که من از زمره اهل بیت هستم.
در مورد معنای آیه تطهیر به چند نکته باید توجه توجه شود:
الف) «اهل البیت» در تاریخ حیات پیامبر(ص) معنای خاصی داشته است و تنها به حضرت علی و زهرا و حسن و حسین(ع) اطلاق می شده است. در کتاب های روایی شیعه و سنی آمده است که: وقتی آیه وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ (20:132) نازل شد پیامبر اکرم(ص) شش ماه هنگام نماز صبح، در خانه فاطمه آمده و آنها را فرمان به نماز داده و سپس آیه تطهیر را می خواندند إِنَّما یُرِیدُ اَللَّهُ لِیُذْهِبَ… (33:33) تا همگان بدانند که «اهل پیامبر» چه کسانی اند.
ب) هیچ یک از همسران پیامبر چنین ادعایی نکرد که من از زمره اهل بیت هستم.
ج) از نظر عمل نیز برخی زنان پیامبر(ص) در عمل ثابت کردند که از مقام عصمت برخوردار نیستند (مانند حرکت های عایشه در برابر حضرت علی(ع)
الف) «اهل البیت» در تاریخ حیات پیامبر(ص) معنای خاصی داشته است و تنها به حضرت علی و زهرا و حسن و حسین(ع) اطلاق می شده است. در کتاب های روایی شیعه و سنی آمده است که: وقتی آیه وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ (20:132) نازل شد پیامبر اکرم(ص) شش ماه هنگام نماز صبح، در خانه فاطمه آمده و آنها را فرمان به نماز داده و سپس آیه تطهیر را می خواندند إِنَّما یُرِیدُ اَللَّهُ لِیُذْهِبَ… (33:33) تا همگان بدانند که «اهل پیامبر» چه کسانی اند.
ب) هیچ یک از همسران پیامبر چنین ادعایی نکرد که من از زمره اهل بیت هستم.
ج) از نظر عمل نیز برخی زنان پیامبر(ص) در عمل ثابت کردند که از مقام عصمت برخوردار نیستند (مانند حرکت های عایشه در برابر حضرت علی(ع)