توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » با توجه به این که اکثر احادیث در اهل سنت بعد از دوران حکومت بنی امیه جمع آوری شد چگونه شما شیعیان معتقدید که: «معاویه یک کارخانه جعل احادیث درست کرده بود؟

با توجه به این که اکثر احادیث در اهل سنت بعد از دوران حکومت بنی امیه جمع آوری شد چگونه شما شیعیان معتقدید که: «معاویه یک کارخانه جعل احادیث درست کرده بود؟

طبق گزارشات تاریخی که جای هیچگونه شکی در آن نیست، کتابت حدیث به دستور عمر ممنوع گردید و از آن رو که سند مکتوبی در میان نبود و از سوی دیگر؛ انگیزه های لازم نیز در حکام بنی امیه برای جعل فضایل دروغین وجود داشت، و آنان امکانات مالی فراوانی را در این کار هزینه می کردند، بازار جعل حدیث رواج پیدا کرد و احادیثی نیز که بعدها مدوّن گردید بر اساس همان روایاتی بود که حکام بنی امیه آنها را رایج کرده بودند. حکام بنی عباس نیز گرچه با نام دفاع از اهل بیت خلافت را از آن خود کردند اما در ادامه مسیر از همان راهی رفتند که خلفای بنی امیه رفتند چرا که در غیر این صورت باید حکومت را به اهل بیت و پیروان آنان واگذار می کردند، حتی بعضی از دانشمندان عقیده دارند که جنایات بنی عباس از جنایات بنی امیه بیشتر بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد