خانه » همه » مذهبی » بددهنی شوهر

بددهنی شوهر


بددهنی شوهر

۱۳۹۲/۱۱/۱۴


۴۷۰ بازدید

می خواستم بپرسم با بد دهانی مردان چگونه باید رفتارکنیم ؟چگونه موجبات ترک این رفتارناپسند را فراهم کنیم؟

پرسشگر گرامی؛ احساستان را به عنوان فردی که خواهان آن است که با حفظ کرامتش در کنار همسر خود از زندگی مشترکش لذّت ببرد، درک نموده و امیدواریم ان¬شاءالله مسائلی که در زندگی زناشویی خود با آن مواجهید، به زودی برطرف گردد.در رابطه با بددهنی همسرتان باید گفت این مسئله و مشکل چیزی نیست که یکباره و ناگهانی ایجاد شود.
مطمئنا این ویژگی های رفتاری ناشایست مربوط به یک ماه یا یک سال زندگی قبل ایشان نیست . معمولا این ویژگی های رفتاری که نهادینه هم شده است به دوران کودکی طرف برمی گردد. شاید همسر شما در فضایی بوده اند که سالهای سال فحش شنیده اند. لازم نیست که حتما در خانه ی آنها فضای فحش بوده باشد. ممکن است که محله زندگی ایشان ، محله ی بدی بوده است یا نزدیکان ، نزدیکان خوبی نبوده اند یا او رفقای بدی داشته است یا همسالانی داشته که آنها اهل فحاشی بوده اند و این مشکل در وی نهادینه شده و یک فرهنگ شده است . در روانشناسی، فرهنگی که نهادینه شده براحتی قابل اصلاح نیست . اما با کمی صبر و بردباری و تلاش و کوشش و به کمک راهکارهای ارائه شده یا می توانید این بددهانی را از بین ببرید یا آنرا کم کنید تا خیلی لطمه نخورید.
– برای رفع این مشکل می توانید از شیوه های شرطی سازی استفاده کنید.
به این ترتیب که هر وقت یا هر جا همسرتان بد دهنی کرد، شما سعی کنید بی توجه باشید. اصلا انگار نه انگار که چیزی شنیدید. بگذارید فکر کند شما چیزی نشنیده اید.
– شرایط را هم طوری فراهم کنید که زمینه فحاشی و بددهنی برای او کمتر ایجاد شود. مثلا سعی کنید به وظایف اخلاقی و شرعی و خانوادگی خودتان التزام جدی داشته باشید و زیاد سر به سر شوهرتان نگذارید بلکه تا می توانید او را احترام و محبت کنید و در مقابل حرفهای زشت او سکوت کنید و به کارهایی که حساسیت دارد اقدام نکنید.
برعکس ، هرجا که احساس کردید میخواهد فحشی بدهد اما اینکار را نکرده تشویقش کنید. به او بگویید خیلی به خودتان افتخار می کنید که چنین همسری دارید. بگویید در حق خودش و شما «لطف» کرده که فحش نداده است و او را بخاطر اینکار تقویت کنید.
– رفت و آمدتان را با خانواده هایی که رفتار اجتماعی خوبی دارند بیشتر کنید . در بین نزدیکان و دوستانتان حتما افرادی را دارید که انسانهای مودبی هستند و عفت کلام دارند و با هم خوب صحبت می کنند و حتی با شما و شوهر شما هم خوب حرف می زنند ،سعی کنید رابطه تان را با این افراد بیشتر کنید .
– اگر همسر شما در بین نزدیکان و دوستانشان با افرادی رابطه دارد که آنها فحاشی می کنند سعی کنید که رابطه تان را با اینها قطع یا کم کنید البته با تدبیر.
– به حساسیتهای شوهرتان توجه کنید. شما مدتی است که با ایشان ازدواج کرده اید حتما تابحال رگ خواب ایشان دست شما آمده است. حساسیت ها همان علایق و سلایق است . لذا شما می دانید که در کجا شوهرتان حساس است ، شاید گاهی تذکراتی به شما داده است . سعی کنید آنها را در ذهنتان داشته باشید و سعی کنید که در آن موقعیت ها به حرفش گوش دهید که بد دهانی نکند . مثلا ایشان از یکسری افراد بدشان می آید که حتی ممکن است از نزدیکانش شما یا خودش باشند ، جلوی همسرتان از این افراد صحبتی نکنید . یا ایشان از یکسری افراد خوشش می آید و بویژه ارتباط عاطفی با نزدیکان خودش دارد ، به آنها بد نگویید و به آنها احترام بگذارید. به طور خلاصه از کارهایی که خوشش نمی آید بپرهیزید .
– وقتی که او خسته است از او چیزی نخواهید زیرا اینجا از جمله بزنگاه های بددهانی و فحاشی است . بویژه ابتدای نیمساعت اولی که همسرتان به منزل می آید ، خسته است ، اینجا جای گِله و شِکوه نیست . بررسی ها نشان داده که در این زمان تنش ها خیلی زیاد است و کسانی که اهل بددهانی هستند این زمان بددهانی بیشتری می کنند .
– اگر می خواهید به همسرتان تذکری بدهید ، این تذکر پی در پی نباشد. یک بار به او تذکر بدهید و بگذارید که تجزیه و تحلیل بکند. به او زمان بدهید.
این نکته را به یاد داشته باشید که شما باید حوصله داشته باشید و با صبر و تحمل کم کم زمینه ترک این عادت را در وی ایجاد کنید.
همچنین شما می توانید آدرس سایت ما را در اختیار همسرتان قرار دهید و با لطایف الحیل او را ترغیب به برقراری ارتباط با ما و پرسیدن راهکارهای ترک عادات ناپسند کنید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد