۱۳۹۲/۰۸/۳۰
–
۳۴۱ بازدید
از آنجا که در قیامت آدمى هم روح دارد و هم جسم (البته روح و جسم متحوّل شده و مناسب با قوانین و سنن آن عالم)، عذاب جهنم و نعمت بهشت، هم به روح تعلق دارد و هم به جسم و این مطلب را آیات و روایات تأیید مى کند «۲».
براى روشن شدن بهتر مطلب در باب عذاب جسمى و روحى جهنم و نیز نعمت جسمى و روحى بهشت، به اشارات چند آیه از قرآن بسنده مى شود:
۱. عذاب جسمانى: آتش سوزان، «۳» مى خورند؛ ولى سیر نمى شوند «۴»؛
۲. عذاب روحانى: سوختن نفس آدمى «۵» و حسرت بى پایان «۶»؛
۳. نعمت جسمانى: نوشیدنى هاى گوارا «۱»؛
۴. نعمت روحانى: خشنودى خدا «۲» و زدودن کینه از نفوس «۳».
از آنجا که در قیامت آدمى هم روح دارد و هم جسم (البته روح و جسم متحوّل شده و مناسب با قوانین و سنن آن عالم)، عذاب جهنم و نعمت بهشت، هم به روح تعلق دارد و هم به جسم و این مطلب را آیات و روایات تأیید مى کند «2».
براى روشن شدن بهتر مطلب در باب عذاب جسمى و روحى جهنم و نیز نعمت جسمى و روحى بهشت، به اشارات چند آیه از قرآن بسنده مى شود:
1. عذاب جسمانى: آتش سوزان، «3» مى خورند؛ ولى سیر نمى شوند «4»؛
2. عذاب روحانى: سوختن نفس آدمى «5» و حسرت بى پایان «6»؛
3. نعمت جسمانى: نوشیدنى هاى گوارا «1»؛
4. نعمت روحانى: خشنودى خدا «2» و زدودن کینه از نفوس «3».
براى روشن شدن بهتر مطلب در باب عذاب جسمى و روحى جهنم و نیز نعمت جسمى و روحى بهشت، به اشارات چند آیه از قرآن بسنده مى شود:
1. عذاب جسمانى: آتش سوزان، «3» مى خورند؛ ولى سیر نمى شوند «4»؛
2. عذاب روحانى: سوختن نفس آدمى «5» و حسرت بى پایان «6»؛
3. نعمت جسمانى: نوشیدنى هاى گوارا «1»؛
4. نعمت روحانى: خشنودى خدا «2» و زدودن کینه از نفوس «3».