تابلوی ظهور امام عصر(ع) بدون صلح امام حسن(ع) ناقص بود
۱۳۹۲/۱۰/۱۰
–
۶۳ بازدید
تابلوی ظهور امام عصر(ع) بدون صلح امام حسن(ع) ناقص بود
پژوهشگر مهدوی گفت: باید توجه داشت تابلویی که باید به ظهور منتهی شود بدون صلح امام حسن مجتبی(ع) ناقص است و صلح امام حسن(ع) در شرایط زمانی خود هیچ کم از قیام عاشورا در زمینه سازی ظهور حضرت حجت ندارد.
حجت الاسلام مرتضی نائینی، پژوهشگر مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) اهل بیت(ع) برای حفظ دین و کامل کردن تابلوی کمال بشریت تنش های بسیاری را تحمل کردند، گفت: بعد از شهادت و رحلت پیامبر حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت قطعه ای را در این تابلو نصب کردند.
پژوهشگر مهدوی گفت: باید توجه داشت تابلویی که باید به ظهور منتهی شود بدون صلح امام حسن مجتبی(ع) ناقص است و صلح امام حسن(ع) در شرایط زمانی خود هیچ کم از قیام عاشورا در زمینه سازی ظهور حضرت حجت ندارد.
حجت الاسلام مرتضی نائینی، پژوهشگر مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) اهل بیت(ع) برای حفظ دین و کامل کردن تابلوی کمال بشریت تنش های بسیاری را تحمل کردند، گفت: بعد از شهادت و رحلت پیامبر حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت قطعه ای را در این تابلو نصب کردند.
وی ادامه داد: امام علی(ع) نیز با 25 سال سکوت خود و 5 سال حکومت مقتدرانه و مظلومانه خود نیز دو قطعه بزرگ به این تابلو اضافه کردند به طوریکه در 5 سال حکومت خود با سه جنگ روبرو شده و حیله های منافقان را تحمل کردند.
حجت الاسلام نائینی با اشاره به دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) تنهاترین سردار بودند این درحالی است که مانند برادرشان امام حسین(ع) شجاع و جنگاور بودند اما به خاطر شرایط زمانی خود مجبور شدند که صلح را بپذیرند.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) به این تابلوی کمال بشریت قطعه صلح را اضافه کردند، اظهارداشت: باید توجه داشت که تابلویی که باید به ظهور منتهی شود بدون صلح امام حسن مجتبی(ع) ناقص است و باید در نظر داشت که صلح امام حسن(ع) در شرایط زمانی خود هیچ کم از قیام عاشورا در زمینه سازی ظهور حضرت حجت(ع) ندارد.
وی با اشاره به کتاب “انسان 250 ساله” مقام معظم رهبری تصریح کرد: این کتاب به بررسی دوران ائمه از بعد از رحلت رسول اکرم از سال 11 هجری تا سال 260 هجری که آغاز غیبت صغری امام زمان(ع) است را دربرمی گیرد که این دوران به صورت 11 امام متجلی شده است.
حجت الاسلام نائینی با بیان اینکه گویا یک انسان در تمام این دوران زندگی کرده است، ادامه داد: این انسان در زندگی 250 ساله خود گاهی با جنگ روبرو شده است و گاهی با صلح، گاهی در زندگی خود تنش داشته و گاهی مانند امام باقر(ع) کرسی تدریس تاسیس کرده است.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه حرکت و هدف اهل بیت ایجاد حکومت جهانی صاحب الزمان(ع) بوده است، اظهارداشت: امام حسن مجتبی(ع) در دوران بعد از شهادت پدرشان امیرالمومنین(ع) چون با چهره منافق گونه معاویه روبرو هستند مجبور به صلح و سکوت می شوند البته با دقت به اینکه صلح نامه او عزت مسلمانان را به ارمغان می آورد.
وی گفت: صلح نامه امام حسن مجتبی(ع) مانند قیام عاشورا عزت مندانه است و به تعبیر مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه ای از خود نشان می دهد.
حجت الاسلام نائینی با بیان اینکه حرکت تمام انبیاء در حقیقت زمینه ساز و مقدمه ای برای دوران ظهور امام عصر(ع) است، خاطرنشان کرد: ما مدعیان یاوری باید با درس گرفتن از این تاریخ و حرکت سیاسی ائمه و اقدامات پیامبر بتوانیم وظیفه امروز خود را تشخیص دهیم و موانعی از موانع ظهور را از پیش راه برداریم.