خانه » همه » مذهبی » تربیت نسل جهادگر با زمینه سازی انقلاب اسلامی برای ظهور

تربیت نسل جهادگر با زمینه سازی انقلاب اسلامی برای ظهور


تربیت نسل جهادگر با زمینه سازی انقلاب اسلامی برای ظهور

۱۳۹۲/۱۱/۲۴


۴۵ بازدید

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با شبستان:

تربیت نسل جهادگر با زمینه سازی انقلاب اسلامی برای ظهور

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت نخستین نقش انقلاب اسلامی را تربیت و آماده سازی عوامل انسانی انقلاب جهانی حضرت دانست و گفت: درحال حاضر باید از تربیت نسل منتظر به سمت تربیت نسل مبارز و جهادگر حرکت کنیم.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با شبستان:

تربیت نسل جهادگر با زمینه سازی انقلاب اسلامی برای ظهور

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت نخستین نقش انقلاب اسلامی را تربیت و آماده سازی عوامل انسانی انقلاب جهانی حضرت دانست و گفت: درحال حاضر باید از تربیت نسل منتظر به سمت تربیت نسل مبارز و جهادگر حرکت کنیم.

حجت الاسلام رحیم کارگر، مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هر انقلاب بزرگ و خیزش عظیمی بدون مقدمات امکان تحقق ندارد، گفت: در این راستا لازم است تا بسترها و زمینه های این انقلاب به شکل عالمانه و مدبرانه ای فراهم شود.

وی ادامه داد: انقلاب جهانی موعود نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به مقدمات و زمینه هایی دارد که بتواند به موفقیت کامل برسد. البته از نظر قرآن هم این مطلب مورد تایید است مبنی بر اینکه تا زمانی که شما تغییر و حرکت نکنید حرکتی در بیرون رخ نمی دهد.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه قرآن به ما می گوید که باید این تغییرات را از درون خود شروع کنید تا مستمر، فراگیر و موثر باشد، خاطرنشان کرد: براین اساس انقلاب اسلامی ایران بر این مبنا شکل گرفت تا تغییرات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد و با این تحولات جامعه را به سمت جامعه آرمانی سوق دهد.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به اینکه اگر این تغییرات به خوبی هدایت شود انقلاب ایران می تواند طلیعه ظهور باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در یک پیچ تاریخی بزرگ هستنیم باید به مسئولیت های خود عمل کنیم تا بتوانیم لیاقت و توان خود را برای ایفای این ماموریت بگذاریم چراکه اگر نتوانیم به این وظیفه عمل کنیم به عهده دیگران می افتد.

وی نخستین نقش انقلاب اسلامی را تربیت و آماده کردن عوامل انسانی انقلاب جهانی حضرت دانست و بیان داشت: نیروهای بسیجی و مبارز انقلاب جهانی حضرت می تواند از دل این انقلاب برخیزد و این نیروها شرایط لازم را برای پیوستن به انقلاب جهانی به وجود بیاورند.

حجت الاسلام کارگر افزود: در حال حاضر ما باید گام ها را فراتر برداریم و از تربیت نسل منتظر به سمت تربیت نسل مبارز و جهادگر حرکت کنیم زیرا نیروهایی که از دل انقلاب اسلامی برخاستند می توانند بسترهای انقلاب جهانی را فراهم کنند.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه انقلاب اسلامی می تواند تشکیل دهنده جامعه صالحان باشد، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن حکومت موعود پایان تاریخ تنها به انسان های صالح و مومن وعده داده شده یعنی باید این نیروها باشند تا مسئولیت جامعه صالحان را به دست گیرند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران باید این عامل فرهنگی و دینی قیام حضرت را فراهم کند، گفت: امروزه وارد مرحله ای از انقلاب شده ایم که باید به تمدن سازی بپردازیم و افق های دید را بالا ببریم و به تشکیل جامعه صالحان همت گماریم تا بتوانیم زمینه فرهنگی و دینی و اخلاقی حکومت جهانی را فراهم کنیم.

حجت الاسلام کارگر افزود: این مساله برخلاف این عقیده است که قبل از قیام حضرت دنیا فاسد می شود بلکه باید جمعی صالح باشند تا عهده دار جامعه شوند.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه انقلاب ایران باید عوامل نظامی و امنیتی انقلاب جهانی را شکل دهد، خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم جامعه ای مبارز داشته باشیم تا با تمام توان و نیرو آماده همکاری حضرت باشیم، ما با تشکیلات جبهه استکبار جهانی باید مبارزه کنیم که نیاز به بصیرت و توانمندی دارد.

وی افزود: جوانان باید با توانمندی پرچم حضرت را در دست بگیرند تا زمان یاری طلبی حضرت، ایرانیان جزو اولین یاری کنندگان حضرت باشند که این مساله در روایات آمده است.

حجت الاسلام کارگر فراهم کردن عوامل سیاسی انقلاب جهانی را از وظایف انقلاب ایران دانست و بیان داشت: این فراهم کردن عوامل سیاسی شامل ایجاد بیداری جهانی و همراه ساختن توده های مستضعف جهان با انقلاب جهانی است و ما نباید در مرزهای خود بمانیم بلکه باید فکر و آرمان مهدویت را در سراسر جهان پخش کنیم.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت اظهار داشت: بر این اساس باید در خیزش ها وحدت مسلمانان را در نظر بگیریم و باید به وحدت امت اسلامی به عنوان راهبرد اساسی حکومت اسلامی نگاه کنیم و در برابر دشمنان آماده شویم.

وی با بیان اینکه حفظ و تداوم انقلاب ایران از اهمیت بسیاری برای جامعه منتظر برخوردار است، گفت: باید بتوانیم این انقلاب را به دست امام مهدی برسانیم به شرطی که بخواهیم و به آینده روشن بیندیشیم بنابراین اگر کمی افق دید بالاتر رود و نگاهمان متعالی تر شود نه تنها بر مشکلات غلبه می کنیم بلکه آینده در دستان ما خواهد بود.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد